انتقاد شبکه حقوق بشر میانمار به تبعیض علیه روهینگیایی‌ها
کد خبر: 3725875
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

انتقاد شبکه حقوق بشر میانمار به تبعیض علیه روهینگیایی‌ها

گروه بین‌الملل ـ شبکه حقوق بشر میانمار ضمن انتقاد از سیاست‌های نژادپرستانه دولت این کشور علیه روهینگیایی‌ها اعلام کرد: عدم اعطای حق شهروندی و صدور کارت‎های شناسایی، مسلمانان روهینگیا را در معرض خطر قرار داده است.

سیاست‌های نژادپرستانه میانمار، مسلمانان تایلند را تهدید می‌کند

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آراکان؛ شبکه حقوق بشر میانمار در گزارشی اعلام کرد: هزاران نفر از مسلمانان میانمار که هم اکنون در کشور تایلند زندگی می‌کنند، به دلیل سیاست‌های تبعیض آمیز میانمار در معرض تحمیل جرایم مالی و یا اخراج قرار دارند.

دستگاه قضایی تایلند سال گذشته بر لزوم ارائه کارت شناسایی برای مهاجرانی که خواستار ادامه دادن به کار خود در این کشور هستند، تاکید کرد و با پایان ماه جاری میلادی همه کارگران مهاجری که در تایلند حضور دارند و می‎خواهند به شکل قانونی به کار خود ادامه دهند، باید هویت آنها احراز شود.

این در حالی است که تحقیقات انجام شده توسط شبکه حقوق بشر میانمار در مرز تایلند و میانمار نشان می‌دهد، 80 درصد از مسلمانانی که در میانمار متولد می‌شوند، فاقد هرگونه کارت شناسایی و با اسناد احراز هویت شهروندی هستند.

کیو وین مدیر اجرایی شبکه حقوق بشر برمه در این باره تصریح کرد: سیاست عدم اعطای حق شهروندی به مسلمانان در حکومت میانمار که موجب مهاجرت آنها به کشورهای همسایه می‌شود، موجب ظهور افرادی بدون هویت در تایلند شده است .

وی از حکومت میانمار خواست با پایبندی به اصول حقوق بشر به اقدامات تبعیض‌آمیز خود در محروم ساختن شهروندان از حق شهروندی و یا اجبار آنها به ارائه دلایل غیر عقلانی برای اثبات هویت خود پایان دهد.

یادآور می‌شود؛ با آغاز حملات وحشیانه نظامی در آگوست سال گذشته میلادی علیه مسلمانان در میانمار که از سوی سازمان ملل متحد پاکسازی نژادی نام گرفت، 700 هزار مسلمان از اقلیت روهینگیا از این کشور گریختند به مرزهای میانمار و بنگلادش پناه بردند.

انتهای پیام

captcha