پایان هفته سیما با واقعه هفتم تیر
کد خبر: 3725898
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

پایان هفته سیما با واقعه هفتم تیر

گروه هنر ــ شبکه‌های مختلف سیما با پخش فیلم‌های سینمایی مرتبط با واقعه هفتم تیر، این رویداد تروریستی را ارزیابی می‌کنند.

پایان هفته سیما با واقعه هفتم تیر

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «امکان مینا»، «ماجرای نیمروز»، «تروریست»، «یاسین»، «شکلات تلخ»، «دادستان»، «آسو»، «نغمه» و ... پنج‌شنبه و جمعه 7 و 8 تیرماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک

فیلم سینمایی «امکان مینا» به کارگردانی کمال تبریزی، پنج‌شنبه 7 تیرماه ساعت 22 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: زن و شوهری به‌ نام مهران و مینا در روزهای موشک باران تهران در دهه 60 زندگی مشترک ساده و عاشقانه خود را آغاز می‌کنند. مهران خبرنگار است و در یک روزنامه پرتیراژ کار می‌کند و در جریان اخبار سیاسی و اوضاع جنگ قرار دارد. مینا دور از چشم شوهرش به سازمان مجاهدین پیوسته است. او با توجه به شغل شوهرش اخبار و اطلاعات به روزی از اوضاع کشور دارد و آن را در اختیار سازمان مجاهدین قرار می‌دهد. یک روز پس از آژیر قرمز مهران متوجه می‌شود که بمب به جایی در حوالی محل کار مینا برخورد کرده است و خود را سراسیمه به آنجا می‌رساند اما به او گفته می‌شود که مینا مدتی است که سرکار نمی‌رود...! در این فیلم، میلاد کی‌مرام، مینا ساداتی و شاهرخ فروتنیان هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز» به کارگردانی محمدحسین مهدویان، جمعه 8 تیرماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. این فیلم به ترورهای سال ۱۳۶۰ به دست گروه منافقین می‌پردازد. این درگیری‌ها پس از برکناری ابوالحسن بنی‌صدر به عنوان رییس‌جمهور توسط مجلس شورای اسلامی شدت می‌گیرند. گروه‌های ضد حکومت مانند سازمان منافقین دست به جنگ داخلی در ایران پس از برکناری ابوالحسن بنی‌صدر و ترورهای موفق مقامات ارشد حکومت می‌زنند. از سوی دیگر، سازمان اطلاعات کشور و اطلاعات سپاه با همکاری هم درصدد دستگیری اعضای گروه سازمان منافقین هستند. آنها با کشتن موسی خیابانی در بهمن 1360 سردسته منافقین در ایران را از بین برده و به مبارزات مسلحانه داخلی پایان می‌دهند. مهران احمدی، جواد عزتی، مهدی پاکدل و لیندا کیانی بازیگران این فیلم هستند.

شبکه دو سیما

فیلم تلویزیونی «تروریست» به کارگردانی حبیب‌الله بهمنی، پنج‌شنبه 7 تیرماه ساعت ‌‌8 صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در این فیلم با هنرمندی علی اسیوند خواهید دید: یک گروه از منافقین در کشور آلمان مشغول  فعالیت‌های پنهانی و سیاسی هستند. یکی از آنها با یک گروه پزشکی که مشغول انجام تحقیقاتی روی مرکز خاطرات مغز انسان هستند، آشنا می‌شود. او برخی از نفرات گروهک منافقین که از عراق برای مرگ تدریجی به آلمان فرستاده می‌شوند را برای انجام آزمایشات روی مغزشان به آنها معرفی کرده و در ازای این کار مبلغی از گروه پزشکی دریافت می‌کند! در این میان روزی یکی از افراد رده بالای این سازمان که اطلاعات زیادی از فعالیت‌ها و عملیات‌های خرابکارانه این گروه در سال‌های قبل دارد به آلمان فرستاده می‌شود....

فیلم سینمایی «یاسین» به کارگردانی حامد امرایی، پنج‌شنبه 7 تیرماه ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. خلاصه داستان فیلم از این قرار است که: یاسین پسر نوجوانی‌ است که با وجود داشتن سن کم، با صوت بسیار زیبا قرآن را تلاوت کرده و همچنین به مفاهیم قرآنی و تفسیری نیز تسلط خوبی دارد. همین مساله باعث شده پدر یاسین که مرد متظاهر و خودنمایی است، دائم او را در مجالس مختلف با حضور مسئولان و سران مملکتی ببرد تا از این راه رانت‌هایی برای پیش بردن مقاصد و زد و بندهایش  به‌دست آورد. یاسین که از این ماجرا بسیار ناراحت است. او هر بار به بهانه‌ای سعی می‌کند از زیر بار این ماجرا شانه خالی کند، اما پدر که مرد بسیار تندخو و بداخلاقی است او را مجبور به شرکت در مجالس مختلف می‌کند. این وضعیت ادامه دارد تا اینکه.... در این فیلم سینمایی، حمید فرخ‌نژاد و پریوش نظریه نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «یک اشتباه کوچولو» به کارگردانی افسانه منادی، جمعه  8 تیرماه ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. استان فیلم که با بازی امین زندگانی، اليکا عبدالرزاقي روایت می‌شود، در مورد کودکی بسیار شیطان است که دیگران او را به عنوان یک مجرم کوچک می‌نگرند. خود این کودک هم نمی‌داند چرا دست به هر کاری می‌زند عاقبت کارهای او این گونه می‌شود! اشتباهات کوچک او تبدیل به یک اشتباه بزرگتر می‌شود که دیگر قادر نیست آن را درست کند...!

شبکه سه سیما

فیلم تلویزیونی «شکلات تلخ» به کارگردانی روح الله ظریف، پنج‌شنبه 7 تیرماه ساعت 16 از شبکه سه سیما پخش خواهد شد. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است و تهدیدات فضای سایبری را به تصویر می‌کشد و روایتگر داستان نخبه‌ای بسیجی است که به همراه همکارانش در طراحی‌های مربوط به ساخت ماهواره مشغول است. او بدون توجه به نکات مراقبتی در فضای مجازی و توصیه‌هایی که درباره تلاش عوامل بیرونی برای ایجاد اختلال در پروژه می‌شود، به کارش ادامه می‌دهد و به همین خاطر دچار مشکلاتی می‌شود.  در این فیلم بازیگرانی چون شهروز ابراهیمی، مریم خدارحمی، شیوا خسرومهر و مهری آل آقا ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه چهار سیما

فیلم تلویزیونی «حقیقت گمشده» به کارگردانی محمد احمدی، پنج‌شنبه 7 تیرماه ساعت 20:30 از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. داستان فیلم در مورد فردی است به‌نام دکتر کیا، که به همراه خانواده‌اش عازم سفرند. در اثر بازیگوشی بچه‌ها در داخل ماشین، حواس دکتر کیا پرت شده و با خودروی دیگری تصادف می‌کند و خانواده‌اش را دراین سانحه دل‌خراش از دست می‌دهد. اکنون او با بدنی مجروح و روحی خسته دوست ندارد که زنده بماند. پزشکان پس از معاینه او درصدد پیوند کلیه برمی‌آیند. در این میان رزمنده‌ای که مجروح شیمیایی است، درخواست را می‌پذیرد و پس از دادن کلیه به شهادت  می‌رسد. پس از بهبودی نسبی دکتر کیا که تمایل به زندگی ندارد، مقدم را که دهنده کلیه است؛ عامل ادامه زندگی پر از اندوه او می‌داند.... در این فیلم حمید فرخ نژاد، حبیب دهقان‌نسب، پریوش نظریه و احمد مهران‌فر نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «دادستان» به کارگردانی صادق پروین آشتیانی، پنج‌شنبه 7 تیر ماه ساعت 24 از شبکـه شما پخش خواهد شد. داستان فیلم از این قرار است که: دادستان شهر خوی درگیر پرونده‌ای با موضوع تجاوز و آدم ربایی است که این پرونده جنبه فرا استانی پیدا کرده و رأی نهایی‌اش با اشد مجازات صادر شده است. وکیل پرونده که آدمی درستکار نیست سعی می‌کند حکم اعدام را به تأخیر بیندازد، اما دادستان که به دنبال احقاق حق و اجرای عدالت است نمی‌پذیرد. به موازات این موضوع تلاش عدالتخواهانه‌ دادستان در پرونده‌های دیگر نشادن داده می‌شود. تلاشی که عمدتاً با مشکلاتی از سوی افراد سودجو و شخص وکیل روبروست. دادستان با طرح نقشه‌ای قصد و نیت پلید وکیل را در مسائل گوناگون افشا می‌کند اما ...حسن عباسی، سعید داخ، خسرو دستگیر، فاطمه شکری و سهند جعفری زاد در فیلم تلویزیونی «دادستان» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «آسو» به کارگردانی جواد افشاری، جمعه 8 تیرماه ساعت 13:30 از شبکـه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: نیروهای عراقی پس از بمباران شیمیایی روستایی کردنشین درصدد نابودی تمام اسناد و مدارک به جا مانده از این جنایتشان هستند. در این میان تعدادی از نیروهای ایرانی به رهبری کاک حیدر که حاوی اسناد و مدارک مهمی از موقعیت نیروهای عراقی و جنایت آن‏ها هستند، سعی در پیدا کردن راهی مناسب جهت رساندن مدارک و اسناد هستند. در این میان آن‏ها با زنی که همراه کودک خردسالش از روستا به جنگل گریخته برخورد می‏کنند نیروهای عراقی و گروه کاک حیدر در جنگل درگیر می‏شوند زن در این درگیری کشته می‏شود و کودکش به دست نیروهای کاک حیدر می‏افتد. گروه کاک حیدر سعی می‏کنند به هر نحوی کودک را نجات دهند چرا که این کودک می‏تواند تنها بازمانده جنایت عراقی‏ها باشد و ... سید جواد طاهری، محسن افشار و حسین توشه در فیلم تلویزیونی «آسو» بازی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «نغمه» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، جمعه 8 تیرماه ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: محمود مهندس کامپیوتر و جانباز شیمیایی است. او مبتلا به سرطان می‌شود و با اینکه به همسرش نغمه علاقه زیادی دارد، اما به خاطر بیماری‌اش با آگاهی به اینکه مدت زیادی زنده نخواهد ماند، از نغمه می‌خواهد تا از هم جدا شوند و به همین منظور خیلی جدی پیگیر انجام مراحل طلاق می‌شود....

 انتهای پیام

captcha