اجرای ۱۴۰ عنوان برنامه در هفته حقوق بشر آمریکایی در فارس
کد خبر: 3725962
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
رضایی:

اجرای ۱۴۰ عنوان برنامه در هفته حقوق بشر آمریکایی در فارس

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه به‌مناسبت فرا رسیدن تبیین حقوق بشر آمریکایی ۱۴۰ عنوان برنامه سخنرانی در مساجد شیراز و شهرستان‌ها برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی (نقاشی، طراحی پوستر، مقاله) با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از جمله برنامه‌های ما در این ایام است.

توطئه‌های آمریكا تمام شدنی نیست/ اجرای 140 عنوان برنامه در هفته حقوق بشر آمریكایی در فارس

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با یادآوری اینكه 6 تا 12 تیرماه به عنوان هفته حقوق بشر آمریكایی نامیده شده است، بر این نكته تأكید كرد كه توطئه‌های آمریكا بر علیه انقلاب اسلامی ایران تمام‌شدنی نیست.

برشمردن توطئه‌های آمریكا علیه ملت ایران
وی به برشمردن بخشی از توطئه‌های آمریكا علیه ایران اسلامی پرداخت و گفت: آمریكایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب همواره دنبال توطئه بر علیه جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران بودند و بعد از ماجراهای متفاوت در ارتباط با كودتاها به ویژه كودتای نظامی، واقعه طبس و تحمیل 8 سال جنگ، توطئه‌های متعددی همچنان انجام داده و می‌دهند.
رضایی اظهار كرد: آمریكا در همان سال‌های اولیه انقلاب و از سال 60 به بعد بحث ترور شخصیت‌های طراز اول نظام را در دستور كار خود قرار داد و به واسطه مزدوران داخلی اعم از منافقان، فرقان، حزب توده و غیره كه داشتند، نقشه‌های خود را عملیاتی می‌كردند و این گروه‌ها هم خائنان وطن‌فروشی بودند كه هیچ ابایی نداشتند كه به مملكت آن‌ها آسیب بخورد.
رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد فارس با یادآوری اینكه بسیاری از جنایت‌های آمریكا در همین تیرماه انجام شده است، گفت: در 6 تیرماه سال 60 ترور نافرجام مقام معظم رهبری صورت گرفت و 7 تیرماه همان سال نیز دفتر شهید آیت‌الله بهشتی منفجر شد و ایشان و به همراه 72 تن از یاران انقلاب به شهادت رسیدند.
وی اظهار كرد: در طی این دوران، مردم متدین به ویژه افرادی كه مسئولیت‌های فرهنگی، قضایی و یا سیاسی داشتند را ترور می‌كردند كه از جمله آن‌ها می‌توان به ترور رئیس زندان اوین تهران، ترور آیت‌الله صدوقی امام جمعه یزد و غیره اشاره كرد.
رضایی با بیان اینكه بمباران شیمیایی غرب كشورمان در دوران دفاع مقدس كه به واسطه رژیم بعث عراق انجام شد از سوی آمریكایی‌ها بود كه افراد زیادی مجروح شدند و تعدادی هم به شهادت رسیدند، گفت:‌ در روز 12 تیرماه سال 67 هم شلیک موشک به هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی و شهادت 290 نفر مسافر و خدمه صورت گرفت.
وی ادامه داد: این‌ها همگی توطئه‌های آمریكا بر علیه ملت ایران است و امروز هم كه آمریكا دم از حقوق بشر می‌زند، باید جنایت‌های او را افشاگری كرد و معنای حقوق بشر آمریكایی تبیین و بازخوانی شود.

در كنار تبیین حقوق بشر آمریكایی، حقوق بشر اسلامی هم بیان شود
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با تأكید بر اینكه در كنار این مسئله باید حقوق بشر اسلام هم تبیین شود، گفت: حقوق بشر آمریكایی امروز همان است كه هزاران كودك در سرزمین‌های فلسطین، یمن، سوریه و غیره كشته می‌شوند اما هیچ عكس‌العملی درباره آنان ندارند و این كار توسط افرادی صورت می‌گیرد كه منافع آمریكا را تضمین می‌كند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینكه به‌مناسبت فرا رسیدن تبیین حقوق بشر آمریكایی 140 عنوان برنامه سخنرانی در مساجد شیراز و شهرستان‌ها در این خصوص برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی (نقاشی، طراحی پوستر، مقاله) با همكاری حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از جمله برنامه‌های ما در این ایام است.

برپایی همایش تأثیر انتظار و افشای حقوق بشر آمریكایی
رضایی گفت: همچنین همایش تأثیر انتظار و افشای حقوق بشر آمریكایی با حضور طلاب، روحانیون حوزه‌های علمیه فارس و بسیجیان همراه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین یزدی، معاون فرهنگی دادگستری كل استان قم و آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 6 تیرماه در شیراز برگزار می‌شود.
وی، برگزاری نمایشگاه عكس تحت عنوان ایران بزرگترین قربانی تروریسم و مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دكتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران صدیقشان در هفتاد و دو نقطه استان فارس را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام كرد.
انتهای پیام

captcha