کلاس‌های تابستانی قرآن کریم افتتاح شد
کد خبر: 3725981
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
با حضور امام جمعه نیم‌ور؛

کلاس‌های تابستانی قرآن کریم افتتاح شد

گروه فعالیت‌های قرآنی - مراسم افتتاحیه کلاس‌های تابستانی موسسه تسنیم نیم‌ور محلات با حضور حجت‌الاسلام لطفی، امام جمعه نیم‌ور برگزار شد.

کلاس‌های تابستانی قرآن کریم افتتاح شد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مراسم افتتاحیه کلاس‌های تابستانی موسسه تسنیم نیم‌ور محلات با حضور حجت‌الاسلام لطفی، امام جمعه نیم‌ور برگزار شد. حجت‌الاسلام لطفی، در این مراسم اظهار کرد: اوایل تابستان بحثی که مطرح می‌شود اوقات فراغت است. درست است که مدرسه تمام می‌شود اما تربیت نا‌محدود است. گاهی تابستان می‌تواند از یک سال تحصیلی پر خیر و برکت‌تر باشد.
وی افزود: جوان و نوجوان ما می‌تواند در فصل تابستان دانش، مطالب و معارفی را بیاموزد که برایش سرنوشت‌ساز باشد، لذا بنده توصیه می‌کنم سعی کنید مراقب نوجوانانتان باشید.
امام جمعه نیم‌ور به اشاره به آیه‌ای از سوره تحریم گفت: خداوند در این سوره می‌فرمایند:«قولو اَنْفُسَکُمْ وَ اَهلیکُمْ نٰاراً». خود و خانواده‌تان را از آتش حفظ کنید. ما در قبال نوجوانان و جوانانمان مسئولیت داریم و وظیفه ما فقط تأمین خوراک و پوشاک نیست و نوجوان بایستی حمایت روحی شود.
حجت‌الاسلام هادی هاشمی، مسئول موسسه تسنیم در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: امسال هم مانند سال‌های قبل چهار کلاس برای خواهران و سه کلاس هم برای برادران در رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود.

کلاس‌های تابستانی قرآن کریم افتتاح شد
وی افزود: امسال ما سه کلاس جدید برگزار خواهیم کرد؛ گرچه موسسه ما قرآنی است اما ما تمرکزمان را از روی روخوانی و روان‌خوانی برداشته‌ایم. ما سه برخورد می‌توانیم با قرآن داشته باشیم؛ برخورد مهارتی که شامل صوت زیبا، روخوانی، روان‌خوانی، خط خوش قرآنی و... می‌شود. مورد دیگر دبرخورد علمی که شامل تفسیر و ترجمه قرآن است، می‌باشد. یادگیری این دو برخورد بسیار پسندیده است اما مهم‌ترین آنها برخورد تربیتی است.
حجت‌الاسلام هاشمی تصریح کرد: ما با قرآن انس می‌گیریم که ذهنمان تربیت قرآنی شود. متأستفانه در برنامه‌های کلان ما در بحث تربیت قرآنی کار درستی انجام نشده است.
وی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین معضلات جوانان امروزی تنبلی در فکر کردن است. یکی از کار‌های خوبی که ما امسال دنبال آن هستیم، فلسفه کودکان و اندیشه‌ورزی است. امسال با همکاری مرکز مأوا قم، دوره تربیت فرزند متفکر برای مادرانی که فرزند ۴ تا ۱۰ سال دارند، برگزار می‌شود.

کلاس‌های تابستانی قرآن کریم افتتاح شد
انتهای پیام

captcha