شهید بهشتی ولایت فقیه را با اجتهاد باور کرده بود/ مدیریت فراگیر در عرصه‌های مختلف انقلاب
کد خبر: 3726054
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
حجت‌الاسلام صدیقی:

شهید بهشتی ولایت فقیه را با اجتهاد باور کرده بود/ مدیریت فراگیر در عرصه‌های مختلف انقلاب

گروه سیاسی ــ خطیب جمعه تهران اظهار کرد: شهید بهشتی، ولایت فقیه را با اجتهاد باور کرده بود و آن را به منزله حاکمیت خداوند می‌دید، اما مخالفان تهمت‌های بسیاری را به ایشان روا داشتند و به همین دلیل بعد از شهادت آن بزرگوار، حضرت امام(ره) که ایشان را به خوبی می‌شناخت، فرمود: چیزی که از شهادت شهید بهشتی مهم‎تر بود، مظلومیت ایشان بود.

شهید بهشتی ولایت فقیه را با اجتهاد باور کرده بود/ مدیریت فراگیر در عرصه‌های مختلف انقلاب

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم سی‌و هفتمین سالگرد فاجعه هفتم تیر 1360 و شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان، عصر امروز چهارشنبه 6 تیرماه 97 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، خطیب جمعه تهران در مجموعه سرچشمه برگزار شد.
حجت‌الاسلام صدیقی در ابتدا ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید بهشتی و یاران ایشان اظهار کرد: شهید بهشتی به تعبیر حضرت امام(ره) یک ملت بود. در رابطه با این حادثه لازم است به چند نکته اشاره کنم. نکته اول این است که انبیاء(ع) از جانب خداوند مأمور تحول در جامعه بشری بودند. آنان بعثتی را بر علیه تفکرات غلط، گرایش‌های خطرناک و رفتارهای غیرانسانی ایجاد کرده و خود انسان‎ها را بر علیه بدی‌های آنان به خیزش وادار کردند.
وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم، انسان را به قیام و رزمندگی مضاعف با پلیدی‌ها دعوت می‌کند، اما کسانی‌که تشنه قدرت و جاه‌طلب بودند و ذات پلیدی داشتند با پیامبران مقابله کردند و تاریخ خلقت براساس نقل قرآن کریم مملو از درگیری حق و باطل و همچنین درگیری پیامبران با مستکبران و متعاقبا شهادت پیامبران و یاران آن بوده است.
حجت‌الاسلام صدیقی افزود: این نشانه تفکرات سکولار است که پیامبران الهی، کاری به مستکبران و ظالمان نداشته‌اند، اما واقعیت این است که این همه شهیدی که قرآن نقل می‌کند به صحنه درگیری با ظالمان و بت‌های زمان آمدند و پیامبران خود را همراهی کرده و در مصاف با یاغیان، جان خود را فدا کردند.
خطیب جمعه تهران اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) نیز برای نجات بشر، حکومت تشکیل دادند و در دوران حکومت خود، برخلاف کسانی‌که مدعی هستند بدون حکومت اسلامی می‌توان جامعه را ساخت، بیش از 80 جنگ را پشت سر گذاشتند و در این راه، شهدای بسیاری برای بارور شدن شجره طیبه حکومت اسلامی فدا شدند.

شهید بهشتی ولایت فقیه را با اجتهاد باور کرده بود/ مدیریت فراگیر در عرصه‌های مختلف انقلاب
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز حرکتی در امتداد حرکت انبیاء و امامان معصوم(ع)، یک انقلاب عمیق و همه جانبه و در یک جمله، یک انقلاب دینی بود. در این انقلاب، همه متدینین به صحنه آمدند و اقدام همگی آنها در مسیر تجلی عبودیت بود.
حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: این انقلاب شهدای بسیاری را تقدیم کرد که همگی در مسیر ولایت حرکت می‌کردند و این انقلاب، جهانیان را به تحیر وادار کرد؛ لذا شرق و غرب عالم متفق‌القول بودند که این انقلاب نوپا را در نطفه خفه کنند؛ بنابراین آشوب‌های ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی را علیه ما راه انداختند.
خطیب جمعه تهران عنوان کرد: دشمنان در این راه اقدام به ترور اعضای دستگاه مدیریت کشور کردند و کسانی همانند شهید مطهری، شهید مفتح و..... که افرادی کم‌نظیر بودند را به شهادت رساندند. در فاجعه هفتم تیر نیز یک مجموعه عظیم و بی‌نظیر که شامل شهید بهشتی و یاران ایشان بود را به شهادت رساندند.
وی افزود: آیت‌الله شهید بهشتی، یک انسان خودساخته، وارسته، اندیشمند، فقیه، مدیر، دارای سعه صدر و آشنا به وضعیت شرق و غرب بود. ایشان کسی بود که فلسفه هگل را با فلسفه صدرایی و سینایی تطبیق می‌داد. شهید بهشتی، دشمنان و مخالفان خود را تحمل می‌کرد. ایشان ولایت فقیه را با اجتهاد باور کرده بود و آن را به منزله حاکمیت خداوند می‌دید، اما مخالفان تهمت‌های بسیاری را به ایشان روا داشتند و به همین دلیل بعد از شهادت آن شهید بزرگوار، حضرت امام(ره) که ایشان را به خوبی می‌شناخت فرمود: چیزی که از شهادت شهید بهشتی مهم‎تر بود، مظلومیت ایشان بود.

شهید بهشتی ولایت فقیه را با اجتهاد باور کرده بود/ مدیریت فراگیر در عرصه‌های مختلف انقلاب
حجت‎الاسلام صدیقی اظهار کرد: تیرهای سنگین تبلیغاتی، شهید بهشتی را نشانه گرفت، اما شهادت ایشان، هم منافقان را رسوا و هم بنی‌صدر را بی‌ریشه کرد. من نگران آن هستم که با شرایطی که امروزه برخی مسئولان دارند، آن قدر مردم را ناراضی کنند که مردم آدرس اشتباهی بگیرند و این وضعیت را به اصل انقلاب نسبت دهند.
خطیب جمعه تهران با اشاره به مدیریت شهید بهشتی گفت: مدیریت ایشان در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامی جوشان و فراگیر بود. شهید بهشتی در مجلس خبرگان، شورای انقلاب و مخصوصا در قوه قضائیه خدمات بزرگی انجام دادند و با تأسیس دادگاه‎های انقلاب، هم از پس منافقان برآمدند و هم یاغیان را سر جای خودشان نشاند.
حجت‌الاسلام صدیقی در پایان سخنان خود اظهار کرد: ما امروزه در عرصه مدیریتی نیازمند شخصیت‌هایی همانند شهید بهشتی هستیم و این جمله که می‌فرماید: «ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت» گویا از زبان یک معصوم گفته شده است.

شهید بهشتی ولایت فقیه را با اجتهاد باور کرده بود/ مدیریت فراگیر در عرصه‌های مختلف انقلاب
یادآور می‎شود، در ابتدای این مراسم همسر شهید حقانی از شهدای حادثه هفتم تیر به بیان نکاتی درباره خصوصیات اخلاقی آن شهید و عشق و علاقه ایشان به حضرت امام خمینی(ره) پرداخت. همچنین فرزند شهید محمدتقی طباطبایی، شهید دیگر این حادثه به بیان اسامی شهدای حادثه هفتم تیر پرداخت. مرتضی طاهری و مجید تال، مداح و شاعر اهل بیت(ع) نیز ابیاتی را در رثای آن شهدای بزگوار بیان کردند. گروه سرود نسیم رحمت نیز از قطعه‎ای با محوریت شهدای هفتم تیر رونمایی کردند.
در پایان این مراسم نیز از کتاب «روایت‎ها و زندگی شهید بهشتی» رونمایی شد.
انتهای پیام

captcha