مشارکت 60 هزار نفری کرمانی‌ها در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3726077
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
حسین‌زاده اعلام کرد:

مشارکت 60 هزار نفری کرمانی‌ها در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

گروه فرهنگی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به مشارکت 60 هزار نفری کرمانی‌ها در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: این مسابقه برنامه‌ای کاملا فرهنگی و مذهبی است.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان دیروز چهارشنبه، 6 تیر در دیدار با حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: این جشنواره در دو سطح فردی و خانوادگی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به مشارکت 60 هزار نفری کرمانی‌ها در هفتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: این مسابقه برنامه‌ای کاملا فرهنگی و مذهبی است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان بیان کرد: در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی هفت عنوان کتاب معرفی و برای همه کتابخانه‌های عمومی استان کرمان ارسال شده است.
وی افزود: دو عنوان کتاب آن مختص حوزه کودک و نوجوان است که می‌توانند هم در مسابقه نقاشی شرکت کنند و هم اینکه بخش‌های از کتاب‌ را به صورت فیلم برای مسابقه ارسال کنند.
حسین‌زاده اظهارکرد: سهم استان کرمان در دوره‌های قبلی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نسبت به دیگر استان‌ها قابل توجه بود و تنها 17 هزار نفر به صورت آنلاین در مسابقه شرکت داشتند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی رضوی را در راستای ارتقای سواد معنوی جامعه و خانواده‌ها بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: عمده شرکت کننده‌های این مسابقات افرادی در سنین 14 تا 28 سال هستند.
حسین‌زاده با اشاره به وجود 132 باب کتابخانه عمومی با 70 هزار متر فضای کتابخانه‌ای و 130 هزار نفر عضو در استان کرمان گفت: یک میلیون و 700 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان کرمان وجود دارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان بیان کرد: از آنجایی که عمده مراجعان کتابخانه‌های عمومی را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌ها نیز برنامه‌ریزی برای این قشر مخاطبان خود است.
وی همچنین به فعالیت‌های عمومی کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و گفت: بین 2 میلیون و 500 هزار تا 3 میلیون و 500 هزار نفر مراجعه کننده در سطح استان داریم.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان نیز در این دیدار با اشاره به نیازی که انسان‌ها در رجوع به کتاب و مطالعه به لحاظ تقویت روحی دارند، گفت: هر اندازه انسان با کتاب ارتباط بیشتری داشته باشد، حرص و ولع کتابخوانی و اطلاع گرفتن نیز بیشتر می‌شود.
وی افزود: ما باید مخاطب‌ها را شناسایی کنیم و متناسب با روحیات و ذائقه برای آنها کتاب تهیه کرده و جهت‌دهی کنیم.
امام جمعه کرمان بیان کرد: هر اندازه فرد در این زمینه قدم بگذارد، خیلی از مشکلات روحی را نخواهد داشت، کرمان استان باظرفیتی است و مردم هم مطالعه دارند، اما با این حال نیاز به کار بیشتر داریم.
انتهای پیام

captcha