قرآن‌آموزان از تجربیات نخبگان قرآنی بهره بگیرند
کد خبر: 3726081
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲
نوجوان حافظ کل قرآن:

قرآن‌آموزان از تجربیات نخبگان قرآنی بهره بگیرند

گروه فعالیت‌های قرآنی-نوجوان حافظ کل قرآن کریم با توصیه به قرآن‌آموزان گفت: در کلاس‌ها به حرف‌های استاد خوب گوش دهند و با حضور در محافل قرآنی از تجربیات نخبگان بهره ببرند .

به گزارش ایکنا از زنجان، حسین مهدیخانی نوجوان 12 ساله‌ای است که حفظ قرآن را به طور حرفه‌ای از سن 8 سالگی آغاز کرده و پس از یک سال فعالیت در موسسه جامعة‌القرآن کریم زنجان در سن 9 سالگی حافظ کل قرآن شده است.
مهدیخانی در 23 اردیبهشت ماه تا 14 خردادماه به عنوان نماینده ایران در کشور لبنان حضور یافت تا به همراه یک قاری ایرانی، یک قاری لبنانی و یک قاری مصری در محافل قرآنی این کشور به قرائت این کتاب الهی بپردازند.
 این نوجوان حافظ قرآن با اشاره به اینکه از سن 4 و 5 سالگی با سوره‌های کوتاه حفظ قرآن را آغاز کرده بیان کرد: با کمک پدر و مادر و با استفاده از نوارهای آموزشی به حفظ سوره‌های کوتاه پرداخته و سنین پایین زمان مناسبی برای یادگیری است.
وی به والدین توصیه کرد: پدر و مادرها نباید فرزندان را به زور به حفظ قرآن مجبور کنند بلکه با تأسی از نخبه‌های قرآنی مانند سید محمدحسین طباطبایی آن‌ها را به این کار تشویق کنند .
مهدیخانی با توصیه به همسالان خود برای حفظ قرآن عنوان کرد: در کلاس‌ها به حرف‌های استاد خوب گوش دهند، برای تسلط بیشتر آموخته‌های خود را در خانه تمرین کنند و با حضور در محافل قرآنی از تجربیات نخبگان بهره ببرند .
وی عامل بودن به آموزه‌های کتاب الهی را یکی از مفاهیم مهم قرآن خواند و گفت: علاوه بر تلاوت قرآن در مساجد و حسینیه‌ها و همینطور محافل قرآنی، تفاسیری نیز در مورد آیات قرائت شده توسط بزرگان ارائه می‌شود که به فهم و عمل به آن کمک بیشتری می‌کرد .
این نوجوان حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: پرداختن به مفاهیم قرآن در کنار تلاوت آن به ارتباط بیشتر نوجوانان و جوانان با این کتاب الهی کمک می‌کند تا بتوانند عامل به آموزه‌های این کتاب الهی باشند.
انتهای پیام
captcha