اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری مردمی شوند
کد خبر: 3726148
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰

اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری مردمی شوند

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه واسپاری امور به هنرمندان و متخصصان از رویکردهای مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تاکید کرد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری مردمی شود.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدمحمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امروز هفتمیرماه در نشست شورای مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بر شناسایی استعدادهای حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان ها  تاکید کرد وگفت: رویکرد اداره کل تاکید بر واگرایی در اجرا ی برنامه های فرهنگی و هنری و واسپاری امور به اهل متخصص خود است.

    اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری مردمی شوند

وی، با اشاره به تقسیم بندی استان بر ٤ منطقه در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی و هنری خاطر نشان کرد: منطقه یک:شامل شهرستانهای مراغه، بناب، ملکان، عجب شیر، اسکو و آذرشهر، منطقه دو شامل  شهرستان‌های میانه، هشترود، چاراویماق، سراب و بستان آباد. منطقه ی٣ :شامل اهر، ورزقان، هریس ، کلیبر و خداآفرین و منطقه چهار شامل شهرستان های  شبستر، مرند و جلفا می باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه تصمیم گیری های منطقه ای  قطعاً در تصمیم گیری های کلان تاثیر گذار خواهند بود، خواستار استفاده از ظرفیت ها و پتاسیل های  روستا ها و عشایر منطقه هم شد.و تاکید کرد: امکانات و منابع فرهنگی و هنری باید به روستاهای دور هم رسانده شود.

محمدپور با تاکید بر اینکه واسپاری امور به هنرمندان و متخصصان از رویکردهای مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، تاکید کرد: سیاست اداره کل فقط نظارت بر اجرای  فعالیت‌های فرهنگی و هنری و کلان نگر است و اجرای عملیاتی آنها توسط انجمن های فرهنگی و هنری و هنرمندان  صورت می گیرد و باید فرهنگ و هنر مردمی شود.

انتهای پیام

captcha