ملت ایران در معرض آزمون الهی در حوزه سیاسی است/ هشدار نسبت به خطر نفوذ‎ی‎ها/ بازاریان بانی انقلاب هستند
کد خبر: 3726206
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
خطیب جمعه تهران:

ملت ایران در معرض آزمون الهی در حوزه سیاسی است/ هشدار نسبت به خطر نفوذ‎ی‎ها/ بازاریان بانی انقلاب هستند

گروه سیاسی ــ حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در بخشی از خطبه‌ دوم نماز جمعه تهران خطاب به ملت ایران گفت: بخشی از آزمون‌های الهی در حوزه سیاسی است؛ یعنی دنیا شما را مورد هجمه قرار می‌دهد و صهیونیست‌ها و غربی‌ها با بمباران تبلیغاتی می‌خواهند شماها را مرتب مورد آزار و اذیت قرار دهند اما اگر اهل صبر باشید، گرفتار انفعال نشوید و با دستان خودتان دشمن را بر سرنوشت‌تان مسلط نکنید از این امتحان موفق بیرون خواهیم آمد.

دشمن‌شناسی و مقابله با نفوذی‌ها؛ راهکارهای مقابله با جنگ روانی دشمن

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران به گرانی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند مشکلات اقتصادی و گرانی را بر شما تحمیل کنند و یا عزیزان شما را در سوریه و داخل کشور به شهادت برسانند و این‌ها همه امتحان الهی است.

وی ادامه داد: بخشی از آزمون‌های الهی در حوزه سیاسی است؛ یعنی دنیا شما را مورد هجمه قرار می‌دهد و صهیونیست‌ها و غربی‌ها به خاطر بمباران تبلیغاتی می‌خواهند شماها را مرتب مورد آزار و اذیت قرار دهند. همچنین لائیک‌ها و بی‌دین‌ها در این مسیر تلاش می‌کنند تا شما را نابود و ناامید سازند. اما اگر اهل صبر باشید و گرفتار انفعال نشوید و با دستان خودتان دشمن را بر سرنوشت‌تان مسلط نکنید از این امتحان هم موفق بیرون خواهیم آمد.

صدیقی در بخش دیگری از این خطبه به این نکته تأکید کرد که این مملکت متعلق به شهیدان است و در ادامه افزود: شما مردم نباید هیجان زده و یا گرفتار دنیا شوید. همچنین این همه احتکار نکنید و خدا را همیشه در یادها داشته باشید و آن عده‌ای که احتکار می‌کنند بدانند که این راه شما را به جایی نخواهد رساند و این همه با خداوند نامهربانی نکنید.

خطیب جمعه تهران در ادامه به حادثه تروریستی هفتم تیر ماه اشاره کرد و گفت: مسئله هفتم تیرماه حادثه عظیمی است که در انقلاب ما رخ داده و برای ملت درس‌های همیشگی دارد که از آن می‌توانند درس بیاموزند.

وی ادامه داد: دشمن ما غدار و بی‌رحم است و او قصد دارد تا این کشور و ملت را ویران کند و آن عزیزانی که به شهادت رسیده‌اند فقط جرمشان خدمت صادقانه به ملت بود زیرا دشمن نمی‌تواند خدمتگزاران شما را تحمل کند لذا در این خصوص دشمن شناسی مسئله مهم است.

نایب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران هشدار داد که مردم مراقب نفوذی‌ها باشند و در این رابطه افزود: شهید بهشتی به دست نفوذی‌ها به شهادت رسید. در آن زمان نفوذی‌ها با لباس دوست ظاهر شدند و امروز هم ما نفوذی در کشور کم نداریم. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این باره سه راهبرد دشمن را برای تضعیف کشور نام بردند یعنی فشار، جنگ روانی و سوم نفوذی‌هایی که می‌خواهند اشخاص قابل اعتماد ملت را از ارزش بی‌اندازند.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، نفوذ ادارکی از دیگر ابزارهای دشمن در مقابله با ملت ایران دانست و گفت: دشمن می‌خواهد شرایطی را به وجود آورد تا تمامی اخبار رسانه‌های ما را از ارزش بی‌اندازد و به مردم این‌گونه القاء کند که رسانه‌های خارجی اخبار صحیح و رسانه‌های داخلی اخبار دروغ منعکس می‌کنند و دشمن به واسطه نفوذ ادارکی می‌خواهد شما را منزوی سازد.

وی در ادامه نفوذ معرفتی را دیگر ابزار دشمن برای ایجاد رخنه میان ملت توصیف کرد و افزود: دشمن به واسطه نفوذ معرفتی می‌خواهد شما ملت ایران معروف را منکر و منکر را معروف بپندارید و آن سنگرهای حفاظتی را که خدا برای ما تعیین کرده است را چالش تلقی کنید که این نفوذ خطرناکترین تاکیتک دشمن در مقابله با ملت ایران است.

صدیقی در ادامه اضافه کرد: به عنوان مثال موشک امروز وسیله دفاعی ما است امروز که ما هزاران موشک در زیرزمین‌هایمان تعبیه کرده‌ایم؛ با موشک ما اسرائیل پیام می‌دهد که شما موشک نزنید ما هم نمی‌زنیم و رهبری هم در این رابطه فرمودند اگر آن‌ها یکی بزنند ما 10 موشک می‌زنیم.

وی با اشاره به اینکه اقتدار هسته‌ای و علمی‌ جزو مؤلفه‌های قدرت ماست، ‌گفت: دشمن تا دید جوان‌های ما غنی‌سازی 20 درصدی را تأمین کرده و رآکتور تهران را با استقلال و شرف بدون نیاز به بیگانه تأمین کردند به تکاپو افتاد و توافق غیرمتوازن عاقبت به شر را بر ما تحمیل کردند اگر ما این قدرت را نداشتیم این‌ها ما را اینگونه به حساب نمی‌آورند.

نایب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران ادامه داد: آن‌چه مورد استقلال ماست اگر از آن غافل شویم، نمی‌توانیم هویت دینی‌مان را حفظ کنیم بنابر این ما باید قله‌های علم را فتح کنیم و جوانان ما این آمادگی را دارند.

دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر یادآور شد: آن‌چه که زیر پرچم علمی و جهشی جوانان کشورمان به وجود آمده است عده‌ای آن را تهدید تلقی کردند و گفتند ما این را برای چه می‌خواهیم و در واقع می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند تا کار ما را یکسره و تمام کنند.

خطیب موقت تهران به حضور جمهوری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: دفاع ما از مظلومان عالم از لوازم وجدان بشری و متدین بودن و تبعیت از قرآن کریم است و ‌مسئله داعش موضوع عراق و سوریه نبود در واقع آتشی بود که برای ما روشن کرده بودند و از این دو کشور شروع کرده بودند و ما با دشمن در خارج از مرزها مقابله کردیم و نه تنها برای خودمان که برای دنیا موجب امنیت شده‌ایم.

صدیقی ادامه داد: جالب است حال که یک خطر جدی را از پیش روی دشمن برداشتیم می‌گویند سوریه را رها کن و این همان نفوذ معرفتی و شناختی است که می‌خواهند از این طریق گفتمان ایجاد کنند و آن‌چه موجب قدرت ماست و امنیت ما را تأمین کرده را از ما بگیرند.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به فرهنگ‌سازی رهاشده در کشور گفت: ما زمانی که می‌بینیم فردی شرارتی می‌کند و جلوی دیدگان و ناظران زیادی سوار ماشین شده و بدون هیچ واهمه‌ای بیگناهان را زیر می‌گیرد وقتی در مقام قصاص می‌خواهند او را قصاص کنند عده‌ای به او ترحم می‌کنند اما به مظلومان ترحم نمی‌کنند و این خطرناک‌ترین جهتی است که می‌گیرند؛ همانند وقتی که با شخص بی حجابی موعظه‌ای از روی محبت بگویند آن‌ها پرخاش می‌کنند و عده‌ای هم به آن‌ها حق می‌دهند.

وی افزود: این معروف منکر شدن و منکر معروف شدن از خطرناک‌ترین توطئه‏‎هاست و تا زمانی که این نمازجمعه‌ها برپاست و مردم متدین میان صفوف نمازجمعه و اعتکاف‌ها و عاشوراها هستند این آرزو را به گور می‌برند و موفق نخواهند شد.

صدیقی با اشاره به اعتراض بازاریان در روزهای اخیر برای گرانی گفت: درباره مسئله اغتشاشات اخیر که جزء جریان‌های تأسف‌بار است باید بگویم تا کنون فتنه 88 آهنگ خاص خود را داشت و مردم هم پس از مدتی قضیه را متوجه شدند و در واقع توده مردم در برابر قانون و انقلاب و شعاع دینی نبودند بلکه عده خاصی بودند و این‌ها منتسب به اشراف بودند که از خارج الهام می‌گرفتند.

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه تأکید کرد: ‌اما در جریان آشفتگی بازار، باید یادآور شوم که بازاری‌ها خود بانی انقلاب هستند؛ این بازاریان، مقلدان مراجع بوده و دست آن‌ها را می‌بوسند. این‌ها رونق مساجد ما هستند اینکه دشمن بگونه‌ای وانمود کند که این‌ها مقابل انقلاب هستند جزء حوادث بسیار تأسف‌بار است و جای تأمل و مطالعه دقیق دارد.

وی ادامه داد: ما مشکلات اقتصادی جدی برایمان پیش آمده که معلول تحریم نیست بلکه معلول بی‌توجهی به ندای رهبری است که بیش از 10 سال همه ساله مسئله اقتصاد را به بهانه‌های مختلف اولویت اول مظلومان مطرح می‌کنند و وابستگی به نفت و بیگانگان را به عنوان خطر جدی مطرح می‌کنند و همچنین الگوی مصرف را به عنوان شعار اصلی یکسال قرار می‌دهند اما مسئولان ما در زمان‌های مختلف نسبت به این موارد بی‌توجهی کردند و در این زمان هم مدتی به انتظار برجام نشستند و کار جدی برای ایجاد یک کار درونی صورت نگرفت.

صدیقی یادآور شد: مسئولان جهادی عمل نکردند و انگیزه‌ای نداشتند، تنها اتلاف فرصت‌ها کردند تا اینکه کار به اینجا رسید. مردم به حق در فشار هستند و بازار، بازار متدینین و حسینیان است. این شعار نیست چرا که بنده بزرگ‌شده بازار هستم.

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه عنوان کرد:‌ این فشار را مسئولان بدانند و لبخند نزنند؛ مسئولان با مردم همدردی کنند و درد مردم را بدانند و با مردم در دفع مشکلات همدرد باشند.

وی با بیان اینکه مسئله فشار یک واقعیت است و مردم بابصیرت ما هم می‌دانند فشار از کجاست، گفت:‌ مردم می‌دانند مدیریت‌ها کجاست بنابر این مسئله تولید ملی و داخلی را باید بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم. این یک واقعیت است و قابل انکار نیست بنابر این مشکل باید حل شود البته راه‌حل هم دارد ولی  مسئولان ما اگر دقیق عمل نمی‌کنند نیاز به ترمیم است و یا نیاز به ترمیم کابینه دولت وجود دارد. وقت کم است زود می‌گذرد باید سریع‌ترین اتفاق بیفتد. زود کابینه خودتان را ترمیم کنید بگونه‌ای که هم دردشناس باشند و هم بتوانند نسخه اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر تصریح کرد: در کنار این نارضایتی دردمندی و بهم ریختگی، از طرفی کارگاه‌های تولیدی تعطیل می‌شود و بازار تعطیل می‌شود و از یک طرف هم انباشت نقدینگی بی‌سابقه است. در هیچ دولتی اینقدر نقدینگی متراکم نبوده است و این جزو خطراتی است که خود این آقایان چشم روی هم گذاشته‌اند و کاری برای این مسئله نکرده‌اند.

خطیب جمعه این هفته تهران با اشاره به نابسامانی بازار خودرو هم گفت: مسئله ارزی که خزانه مملکت را حراج می‌کنند و به اشخاصی حدود 50 میلیارد طلا می‌فروشند، آیا واقعا مردم هستند و یا ریشه در مسئولان مملکتی دارند؟ مسئله ارز به دست چه کسی بالا و پایین می‌شود؟ این‌ها مواردی است که مردم می‌فهمند لذا مسئولان باید به این دردها برسند در غیر اینصورت فردا دیر است.

صدیقی افزود: در کنار نارضایتی‌هایی که از خانواده خود پیدا می‌کنیم، شیاطینی در آن کنار نشسته‌اند، منافقین دست به کارند و البته عده‌ای هم پول می‌گیرند و این اعتراضات به حق مردم را به چالش و هنجارشکنی و حمله به دوست و آدرس غلط تبدیل می‌کنند.

وی تأکید کرد: حساب بازاریان متدین شهیدداده و هیئتی با افرادی که نفوذی هستند و یا پول می‌گیرند، جداست این‌ها صف‌شان از هم سوا است. این‌ها اعتراض به حقی دارند و تنها دلسوزی به خودشان نیست این دلسوزی به کشور و نظام است. اگر مسئولان توان کافی ندارند با صداقت عمل کنند.

وی با اشاره به بازی بازیکنان تیم ملی فوتبال در جام‌جهانی گفت: ما دیدیم که این‌ها با چه توانی کار کردند هر چند در بار اول هیچ گلی هم نزدند پیشرفتی هم نداشتند اما رهبر معظم انقلاب به این‌ها گفت خوب بازی کردید و هم ملت ما آن‌ها را مثل قهرمان در آغوش گرفتند برای بار دوم هم گل زدند اما مردم تماشا می‌کردند که ملموس بود این‌ها مجاهدانه کار می‌کنند و از تلاش خودشان کم نمی‌گذارند.

صدیقی در ادامه این مطلب یادآور شد: مسئولان ما پس پرده را کنار بزنند و به میدان بیایند و کمر ببندند تا مردم ببینند که این‌ها برایشان خدمت می‌کنند، در مواردی هم که مسامحه کردند از مردم عذرخواهی کنند. جوانان مسئله هسته‌ای را به نتیجه رساندند و جنگ 8 ساله را با سرافکندگی دشمن امام مدیریت کردند، در بدترین شرایط تلاش از خود فروگذار نکردند و در واقع در هر کجا که به فرمان رهبری عمل کردند پیروزی در آن بود و در هر کجا عمل نکردند این جور گرفتاری برای ما بوده است. مسئولان توبه کنند و به رهبر ما بگویند ما به فرامین شما عمل می‌کنیم و در صف مردم قرار بگیرند و کار را به جوانان بدهند ما هم پشتوانه داریم.

به گزارش ایکنا؛ خطیب موقت جمعه تهران در خطبه اول با بیان این مطلب که آن‌چه مورد مطلوب پروردگار و همه انبیاست، تقوا بوده گفت: همه آمده‌اند که بگویند ما برای هدفی به این دنیا آمده‌ایم و در اینجا نباید هزینه کرد و باید تمامی لحظات عمرمان را ذخیره کنیم.

وی ادامه داد: ضایع کردن حقوق دیگران از آفت‌های خانمان سوز است و در میان مسلمانان دو گروه بودند که گروه اول به جبر تاریخ اعتقاد داشتند مثل مارکسیست‌ها و گروه دوم افرادی بودند که به مسئله تفویض اعتقاد داشتند؛ یعنی اعتقادی به دخالت خداوند نداشتند و می‌گفتند خدا تمامی امور را واگذار کرده اما در اسلام ناب هم جبر و هم تفویض باطل است.

خطیب موقت تهران به مسئله استعانت اشاره کرد و گفت: در استعانت باید چند شرط را مد نظر قرار دهیم؛ اول این‌که نباید دروغ بگوییم و دوم لازم است که به فقر خودمان در پیشگاه خدا اذعان کنیم و آن را درک کنیم یعنی او را آگاه بدانیم و معتقد باشیم که تنها اوست فریاد ما را استماع می‌کند و سومین شرط این است که خدا را جواد بدانیم.

وی با تأکید بر این موضوع که جوانان اینقدر به یکدیگر پرخاش نکنند، افزود: از ماست که بر ماست. بیایید ارتباطمان را با خدای متعال تقویت کنیم و از ظلم و حرام بپرهیزیم زیرا حرام باعث می‌شود تا نظر خداوند از روی ما برداشته شود. همچنین گرایش به سکولاریسم موجب تضعیف ارتباط ما با خدا خواهد شد چون سکولارها فقط ارتباط با خداوند را منحصر به روزهای خاص کرده اند در حالی که خداوند به ما عقل و اختیار داده و ما خودمان می‌توانیم بهترین راه را انتخاب کنیم.

 انتهای پیام

captcha