نیت نقدها باید خدایی باشد/ جریانات سیاسی از جدل‌های بیهوده دست بكشند
کد خبر: 3726219
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
آیت‌الله دستغیب:

نیت نقدها باید خدایی باشد/ جریانات سیاسی از جدل‌های بیهوده دست بكشند

گروه معارف ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با تأكید بر اینكه نیت در تمام امور باید خدایی باشد، گفت: در انتقاد باید نیت خدایی باشد و در نقد نباید به حریم‌ها تعدی شود.

نیت نقدها باید خدایی باشد/ جریانات سیاسی از جدل‌های بیهوده سیاسی دست بكشند

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) عصر دیروز، 7 تیرماه در جلسه جامعه روحانیت شیراز ضمن گرامیداشت یاد مرحوم آیت‌الله ایمانی، امام جمعه فقید شیراز و جانشینی آیت‌الله دژكام در این سمت گفت: هیچ فرقی نمی‌کند پرچم به دست چه شخصی باشد و در بحث عناوین هم هرچند که در جایگاه خودش به کار رود اعتباری است و آنچه مهم و قابل تأمل است مسئله وحدت است که ما باید ید واحده باشیم. مسئله وحدت قابل اهمال نیست و بسیار مهمی است.

تقویت نظام یك واجب شرعی است
وی افزود: نکته ‌که قابل ذکر است مسئله انتقاد در مسائل سیاسی و اجتماعی است. در این امر باید مراقب نظام مقدس باشیم و برای حفظ این نظام با حجت‌های شرعی، عملکردهای صحیح و گفتار منطقی به هر نحوی که شده سبب تقویت نظام شویم و این یک واجب شرعی است، اما اینکه مبنای انتقاد ما نسبت به مسئولان و کارگزاران نظام به چه شیوه‌ای باشد و با چه نیتی صورت گیرد باید بررسی شود.

نیت تمام كارها باید الهی باشد
آیت‌الله دستغیب با بیان اینكه اگر ما به خاطر درخواست مردم عمل کنیم و مردمی باشیم و آن‌ها از ما راضی باشند پایه محکم و مبنای صحیحی برای نیت ما نیست، گفت: نیت از کار باید الهی باشد و قیام باید برای خدا باشد چنانچه قیام امام برای انقلاب برای خوشایند مردم نبوده بلكه برای خدا بوده است و همه نیز با این نیت در کنار امام قیام کردند.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: خوب است خوشحالی و رضایت مردم حاصل شود اما ملاک نباید باشد در غیر این‌صورت توقعی ایجاد می‌شود که ممکن است رفتاری صورت پذیرد که با رضایت خداوند منافی باشد.

در انتقاد باید نیت خدایی باشد
وی با تأكید بر اینكه در انتقاد باید نیت خدایی باشد و در نقد نباید به حریم‌ها تعدی شود، گفت: ما در شرایط حساسی قرار داریم، دشمنان و بیگانگان به‌طور مداوم و با فشارها و تحریم‌ها به دنبال فروپاشی نظام هستند البته ما مخالف نقد نیستیم اما باید بسیار مراقب باشیم تا در کنار آن‌ها قرار نگیریم. نیت که خدایی شود میزان بسیار دقیق‌تر می‌شود و آگاهی نسبت به رویه گفتار و رفتار بالاتر می رود.

مسئولیت‌ها به افراد عالم و كاردان و توانمند واگذار شوند
آیت‌الله دستغیب همچنین تأكید كرد: مسئولیت‌ها به کسانی واگذار شود که اول علم و دانش آن کار را داشته باشند و در ادامه توان کار را داشته باشند تا بتوانند در کنار هم کارها را پیش ببرند.

جریانات سیاسی از جدل‌های بیهوده سیاسی دست بكشند
وی با بیان اینكه در مواضع اقتصادی باید از ابتدا مدیرانی را تربیت کنیم که بتوانند مسئولیت‌ها را به نحو احسن انجام دهند، گفت: جریانات سیاسی از جدل‌های بیهوده سیاسی دست کشیده و دست به دست هم دهند و در جهت رفع مشکلات موجود راهکار ارائه دهند و اقدام کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در حالی که به این موضوع معتقد باشیم که راه حل آنی است که مقام عظمای ولایت می‌دهد، به اصول و موازینی که رهبر معظم انقلاب فرموده اند پایبند باشیم و همه می‌دانیم ایشان هم تنها نیستند و امدادهای الهی و مشورت با گروه‌ها، نخبگان و علما بزرگ انجام می‌گیرد.
وی یادآور شد: پشتوانه این نظام اول خدا و بعد مردم هستند و درست است که باید در جهت رضایت مردم کار صورت بگیرد اما نیت باید خدایی باشد.
انتهای پیام

captcha