غفلت از سرمایه‌های ملی، کشور را اسیر شگردهای دشمن می‌کند
کد خبر: 3726241
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
امام جمعه ابهر:

غفلت از سرمایه‌های ملی، کشور را اسیر شگردهای دشمن می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه ابهر با تأکید به برخورد قاطع با فعالیت‌های سوداگرانه در اقتصاد کشور گفت: غفلت از سرمایه‌های ملی، کشور را اسیر شگردها و رفتارهای خصمانه دشمن می‌کند.

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر اظهار کرد: هیچ فرد مسئولی نمی‌تواند منکر مشکلات فعلی جامعه در حوزه‌هایی نظیر افزایش قیمت ارز، خودرو، مسکن، رکود، تورم، بهداشت و درمان و مشکلات زیست‌محیطی شود و مشکلات و مطالبات مردم در حوزه‌های مختلف باید به رسمیت شناخته شود.
 
وی با اشاره به اینکه نمی‌توان برای طی کردن مسیر مقابله با دشمن، سرمایه اصلی نظام یعنی مردم هوشیار و غیرتمند ایران اسلامی را برای خنثی کردن حملات دشمن کنار گذاشت، ادامه داد: ما باید صادقانه، شفاف و هوشمندانه با ملت خود سخن بگوییم و از آن‌ها برای حضوری موثر در این صحنه نبرد همه‌جانبه و سخت کمک بگیریم.
 
خطیب نماز جمعه ابهر خاظرنشان کرد: بدون پشتوانه مردمی در صحنه‌های نبرد، اسیر شگردهای دشمن خواهیم شد و دشمنان جنگ را علیه ملت ما کلید زده‌اند که در این شرایط نمی‌توان از سرمایه اصلی مقابله با رفتارهای خصمانه دشمن یعنی سرمایه ملی غافل بود.
 
وی  بهره‌مندی از سرمایه اصلی و بی‌بدیل ملت ایران برای عبور از عقبه‌های فرارو را به جای چشم داشتن به خارجی‌ها برای حل مشکلات کشور مهم و تأثیرگذار برشمرد و گفت: حرکت‌های مردمی همواره نقش مهمی در مقابله با توطئه‌های دشمنان داشته است.
 
رحیمی با اشاره به اینکه در هشت سال جنگ نظامی و اقتصادی، مردم در مقابل دشمن ایستادند و پیروز شدند تصریح کرد: امروز مسئولان باید به درد دل مردم گوش داده و اعتماد آن‌ها را جلب کنند؛ چرا که این مردم می‌توانند در این جنگ اقتصادی نیز در مقابل دشمن بایستند.
 
رحیمی با تاکید بر اینکه یکی از راه‌های مهار نوسانات و التهاب‌های اقتصادی، مبارزه قاطع با فعالیت‌های سوداگرانه و اخلال‌گرانه در اقتصاد کشور است، اظهار کرد: اگر با شرکتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی از دولت گرفته و کالای وارد شده خود را بر مبنای ارز 8000 تومانی فروخته، اگر با شرکتی که ارز دولتی دریافت کرده اما کالایی وارد نکرده، اگر با شرکتی که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته و کالا وارد کرده اما آن را در انبارهای خود احتکار کرده و ... برخورد سریع و قاطعی صورت گیرد، آن وقت دیگر کمتر شاهد سوداگری و اخلال‌گری در عرصه اقتصاد کشور خواهیم بود.
 
امام جمعه ابهر در ادامه به عملکرد قابل قبول تیم‌ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی روسیه اشاره و خاطرنشان کرد: نفس این تلاش جانانه برای افتخارآفرینی و شاد کردن قلوب مردم یک ارزش و امری ستودنی است. مردم از اینکه ببینند مسئولان و مدیران نظام برای رفع مشکلات و سامان‏دهی امور به صورت مداوم در حال تلاش و کوشش و برنامه‏ریزی هستند، لبخند رضایت بر لبان آن‏ها خواهد نشست و کمبودها و مشکلات احتمالی را با رضایت کامل تحمل خواهند کرد.
 
انتهای پیام
captcha