کاروان ویژه جانبازان به حج تمتع اعزام می‌شوند
کد خبر: 3726654
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

کاروان ویژه جانبازان به حج تمتع اعزام می‌شوند

گروه جهاد و حماسه ــ مدیر کل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ۴۰ تن از جانبازان در قالب کاروان ویژه جانبازان به حج تمتع امسال اعزام خواهند شد.

رد نشود///کاروان ویژه جانبازان به حج تمتع اعزام می‌شوند

 به گزارش ایکنا به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید مستجاد حسینی، مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جزئیات اعزام کاروان ویژه جانبازان به حج تمتع گفت: کاروان ویژه جانبازان متشکل از 40 جانباز به همراه همسر و یک همراه است که در مجموع 120 نفر می شوند. اکثر جانبازان قطع نخاعی 70 درصد و قطع عضو از ناحیه هر دو پا هستند.

وی افزود: بدرقه کاروان ویژه جانبازان طی مراسمی در روزهای ابتدایی شهریورماه خواهد بود و جانبازان اعزامی از نقاط مختلف کشور یک روز پیش از اعزام در هتلی در تهران اسکان داده میپ‌شوند. در روز اعزام مراسم استقبال با حضور رئیس بنیاد شهید برگزار خواهد شد.

حسینی با اشاره به تسهیلات و امکانات ویژه این کاروان گفت: هر ساله یک پزشک متخصص آشنا به مسائل مربوط به جانبازان به همراه این کاروان اعزام می‌شود، این پزشک پیش از سفر تمامی پرونده‌های پزشکی را مطالعه کرده و با جانبازان آشناست و در سفر پیگیر مباحث مربوط به سلامت و دارو می‌شود.

وی بیان کرد: هر سال یک ویلچرساز متخصص تعمیر ویلچر به همراه قطعات و ابزار آلات برای مشکلات احتمالی با کاروان همراه می‌شود.

مدیرکل ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امورایثارگران با اشاره به سهمیه حج ایثارگران در سال گفت: هر ساله تعداد پنج هزار سهمیه بین خانواده‌های شاهد و ایثارگر کل کشور توزیع می‌شود. اولویت‌ها براساس دستورالعمل حج ایثارگران بین افراد متقاضی تقسیم خواهد شد.

حسینی از همراهی تیم هنری شامل مستندساز، عکاس و فیلمبردار برای ثبت لحظات حضور جانبازان در اماکن زیارتی نیز خبر داد.

انتهای پیام

captcha