جذابیت‌ها و قابلیت‌های اپلیکیشن‌ها در گسترش فرهنگ دینی
کد خبر: 3726714
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲

جذابیت‌ها و قابلیت‌های اپلیکیشن‌ها در گسترش فرهنگ دینی

کروه چندرسانه‌ای - یکی از زمینه‌های فعالیت مرکز فیروزه جهاددانشگاهی واحد اصفهان، تولید اپلیکیشن‌ها در موضوعات فرهنگی، دینی، علمی و آموزشی است.

دنیای اپلیکیشن‌‌ها

به گزارش ایکنا از اصفهان، اپلیکیشن‌ها یا به عبارت مختصر، اَپ‌ها فراوان‌اند. در اغلب موضوعاتی که جستجو کنید حداقل یک یا چند اپلیکیشن خواهید یافت و البته هرچه موضوع بیشتر مورد اقبال مردم باشد، اپلیکیشن‌های یافت‌شده فراوان‌تر هستند. مثلاً کافی است عباراتی مانند تغذیه، ورزش، آشپزی یا مواردی از این قبیل را جستجو کنید تا با مجموعه گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها روبرو شوید.

اپلیکیشن‌ها دنیای گسترده و جذابی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. همه جذابیت گوشی‌های هوشمند و صفحه بزرگ امروزی در اپلیکیشن‌ها است. اپلیکیشن‌ها امکانات فراوانی را در زمینه‌های کاربردی، آموزشی، سرگرمی، خدماتی، اطلاع‌رسانی، ارتباطی، تجاری و غیره در اختیار ما قرار می‌دهند.
دسترسی به اپلیکیشن‌ها به چندین روش امکان‌پذیر است. یکی از این روش‌ها استفاده از اپلیکیشن‌های ارائه اپلیکیشن‌ها مانند کافه بازار، پلی‌استور یا اپ‌استور است. روش دیگر مراجعه به برخی سایت‌ها و دریافت اپلیکیشن‌های ارائه‌شده در آنها است. برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها، اپلیکیشن‌های خود را بر روی سایت خود عرضه می‌کنند. روش مرسوم دیگر، انتقال اپلیکیشن از یک گوشی به گوشی دیگر با استفاده از امکانات ارتباطی بین دوگوشی مانند Share it یا بلوتوث است.
تعداد زیادی از اپلیکیشن‌ها کاملاً رایگان هستند هزینه تهیه و ارائه این برنامه‌ها عمدتاً از راه آگهی‌هایی که در بخش‌های مختلف برنامه مثلاً در ابتدای برنامه و یا بالا و پایین صفحه‌نمایش برنامه ارائه می‌شوند تأمین می‌شود. گاهی هم حامیانی پشت سر این برنامه‌ها قرار دارند. بسیاری از برنامه‌های مذهبی با اهداف خیرخواهانه، به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. تعدادی از اپلیکیشن‌ها هم کاملاً پولی هستند و برای نصب و استفاده از آنها باید وجه مربوط به خرید برنامه را همان ابتدا به‌صورت کامل پرداخت نمود. البته بیشتر برنامه‌های پولی، به‌صورت خرید درون برنامه‌ای هستند؛ یعنی شما می‌توانید برنامه را نصب کنید و بخش‌هایی از آن را به‌صورت رایگان استفاده نمایید یا حتی کل برنامه را به تعداد دفعات مشخص یا طول زمان مشخص به‌صورت رایگان استفاده کنید، ولی برای استفاده از همه امکانات برنامه یا دسترسی طولانی‌تر به آن باید نسبت به خرید برنامه اقدام نمایید. حسن این برنامه‌ها نسبت به برنامه‌هایی که از همان ابتدا باید نسبت به خرید آنها اقدام کنید این است که شما با شناخت بیشتری می‌توانید نسبت به خرید تصمیم‌گیری کنید. معمولاً هزینه خرید برنامه‌ها خیلی بالا نیستند.
در میان اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن‌های مذهبی تنوع و جایگاه ویژه‌ای دارند. این اپلیکیشن‌ها شامل برنامه‌های قرآنی، ادعیه، مناسبتی، جنگ، شهدا، تاریخی، کتابخانه‌ای و بسیاری برنامه‌های دیگر هستند. برخی از این برنامه‌های مذهبی ضعیف و دارای رتبه پایینی از جهت برنامه‌نویسی و ارائه خدمات هستند ولی در مقابل، بسیاری دیگر، واقعاً درخور تقدیرند. در مطالب روزهای آتی تلاش می‌کنیم تعدادی از اپلیکیشن‌های مفید و کارآمد را به شما معرفی نماییم.
یکی از زمینه‌های فعالیت مرکز فیروزه جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، تولید اپلیکیشن‌ها در موضوعات فرهنگی، دینی، علمی و آموزشی است. اگر شما هم توانایی تولید چنین اپلیکیشن‌هایی را دارید با معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اصفهان (37932364-031) تماس بگیرید.

یادداشت از فرهاد رفیعیان / کارشناس فرهنگی
انتهای پیام

captcha