دغدغه وجود ۱۰ میلیون حافظ بین دانش آموزان و دانشجویان ایجاد شود
کد خبر: 3726732
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸

دغدغه وجود ۱۰ میلیون حافظ بین دانش آموزان و دانشجویان ایجاد شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - حافظ کل قرآن کریم از استان قزوین گفت: وقتی مقام معظم رهبری از لزوم وجود ۱۰ میلیون حافظ در کشور سخن گفتند یعنی باید این دغدغه برای همه چه دانش‌آموز، چه دانشجو و چه زن و چه مرد ایجاد شود.

محافل قرآنی ویژه بانوان در قزوین برگزار شود

ناهید گلاب‌فروش از حافظان کل قرآن کریم استان قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا  از قزوین، با بیان اینکه قرآن دریای است که تمامی ندارد و می‌توان از زوایای مختلفی در این وادی وارد شد، اظهار کرد: تلاوت قرآن ذکر است و کسی که در این وادی وارد می‌شود در دنیای کلام الهی غرق می‌شود و به سبب لذت بسیاری که می‌برد حاضر نیست از آن جدا شود و گاهی حتی متوجه گذشت زمان هم نمی‌شود.
این حافظ کل قرآن کریم پیشنهادهای خود برای شکوفا شدن هر چه بیشتر محافل قرآنی را چنین عنوان کرد: برگزاری محافل قرآنی برای بانوان یکی از شیوه‌های انگیزشی بسیار خوب است که می‌تواند برای حفاظ و قاریان برگزار شود.
وی ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی شامل قرائت و ترتیل خوانی و حفظ تخصصی می‌تواند فضای قرآنی زیبایی را برای حفاظ و فعالان قرآنی ایجاد کند.
گلاب فروش تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری از لزوم وجود 10 میلیون حافظ در کشور سخن گفتند یعنی باید این دغدغه برای همه چه دانش‌آموز، چه دانشجو و چه زن و چه مرد ایجاد شود.
این فعال قرآنی یادآور شد: دلیل این تأکید از سوی معظم له بسیار خاص و نکته سنجانه است چرا که یک حافظ هر روز در تلاوت قرآن استمرار دارد و این امر موجب انس بیشتر با آیات قرآن و در نتیجه آن شاهد رهنمون شدن بیشتر جامعه به سمت حضرت حق می‌شود.
گلاب فروش با تأکید بر اینکه کسانی که دغدغه واقعی قرآنی دارند و به آن به دیده شغل نگاه نکند بیشتر موفق می‌شوند، بیان کرد: برای رسیدن به آن نیازمند راهکارهایی در این خصوص هستیم تا بتوانیم با جدیت در این وادی وارد شویم چرا که تجربه ثابت کرده در جاهایی که به‌صورت خودجوش ورود پیدا می‌کنیم گاه شاهد توفیق بیشتر هستیم.

زمینه جذب افراد به سمت قرآن را فراهم کنیم

وی با بیان اینکه به نظرم تفاوت انسان‌ها در باور آن‌ها است، تصریح کرد: این وظیفه ما فعالان قرآنی است که زمینه جذب افراد به سمت قرآن را فراهم آوریم چرا که با این اتفاق و گرایش مردم به سمت معارف و آموزه‌های قرآنی، جامعه ما سالم‌تر خواهد بود و در نتیجه آن زندگی نیز برای همه ما بهتر و راحت‌تر می‌شود.
این بانوی قزوینی با اشاره به اینکه خود را به آیه خاصی محدود نمی‌کنم و هر کدام از آیات لذتی وافر را برای افراد دارد، تأکید کرد: به فرموده قرآن کریم «وَ إِذا حُيِّيتُمْ بِتَحِيَّةٍ فَحَيُّوا بِأَحْسَنَ مِنْها أَوْ رُدُّوها آن اللَّهَ كانَ عَلى‌ كُلِّ شَيْ‌ءٍ حَسِيباً هرگاه به شما تحیّت گویند، پاسخ آن را بهتر از آن بدهید؛ یا (لااقل) به همان‌گونه پاسخ گویید! خداوند حساب همه‌چیز را دارد». 
این فعال قرآنی در پایان با بیان اینکه باید همه دست‌به‌دست هم دهیم تا زندگی سالم‌تری را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: هر کس که از قرآن انرژی مثبت می‌گیرد وظیفه دارد دو برابر آن را به دیگران تحویل دهد بی‌شک با این شیوه هزاران فکر منفی از ذهن افراد دور شده و جامعه نیز به سمت‌وسوی بهتر شدن پیش خواهد رفت.

انتهای پیام

captcha