بهترین راه افزایش کیفیت حفظ، داشتن مرورهای نزدیک به هم است
کد خبر: 3726786
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
حافظ کل قرآن کریم:

بهترین راه افزایش کیفیت حفظ، داشتن مرورهای نزدیک به هم است

گروه فعالیت های قرآنی- حافظ کل قرآن کریم از استان قزوین با تأکید بر اینکه از دیدگاه وی همه‌چیز به خود انسان بستگی دارد، گفت: به نظرم بهترین راه برای افزایش کیفیت حفظ این است که حافظ مرورهای نزدیک به هم داشته باشد.

اختصاص بودجه برای تربیت 10 میلیون حافظ در کشور ضروری است

لیلا معروفی از حافظان کل قرآن کریم استان قزوین، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایکنا با تأکید بر اینکه برای ارتقاء و عملی کردن تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر پرورش 10 میلیون حافظ باید سرمایه‌گذاری لازم صورت بگیرد، اظهار کرد: کسی که در مسیر حفظ قرآن قرار می‌گیرد بیشتر با قرآن مأنوس می‌شود چرا که هر روز زمانی را برای مرور آن قرار می‌دهد ازاین‌رو تأکید مقام معظم رهبری بر تربیت حداقل 10 میلیون حافظ است.
وی با تأکید بر اینکه عمل کردن به این تأکید رهبر معظم انقلاب نیازمند اختصاص بودجه در این زمینه است، گفت: بودجه‌های مربوط به قرآن باید در مسیر واقعی مورد استفاده قرار بگیرد و با افزایش آن زمینه انگیزشی برای کودکان و نوجوانان و افرادی که در این مسیر قرار گرفته‌اند، را بیشتر و بهتر کند. 
این حافظ کل قرآن کریم تصریح کرد: مرور هر روزه آیات قرآن می‌تواند آموزه‌های قرآنی را با گوشت و پوست و روح انسان آمیخته کند و از گرایش به سمت بدی و گناه دور کند.
وی ادامه داد: تلاوت روزانه آیات قرآن بسیار آرامش‌بخش است برای مثال من که سابق دارای استرس بودم در حال حاضر به این واسطه و نزدیکی به قرآن به آرامش رسیده‌ام.
معروفی تصریح کرد: توصیه من همیشه به اطرافیان و دوستانم این است که عمل کردن به قرآن بهتر و مهم‌تر از حفظ قرآن است زیرا حفظ قرآن تنها می‌تواند راه را برای رسیدن به این مقصود هموارتر کند.
طولانی بودن روند برخی دوره‌ها موجب خستگی افراد می‌شود
وی با بیان اینکه یکی از ضعف‌هایی که در دوره‌های تخصصی حفظ وجود دارد طولانی بودن روند برخی دوره‌ها است، گفت: حفظ شش‌ساله و بالاتر آسیب‌زا است و طولانی شدن آن موجب خستگی افراد می‌شود.
این فعال قرآنی یادآور شد: با برنامه حفظ یک‌ساله هم چندان موافق نیستم چرا که بسیار فشرده است و افراد را از زندگی روزمره دور می‌کند ازاین‌رو به نظرم بازده 3 سال برای حفظ قرآن مفید است.
وی ادامه داد: خانواده نقش مهمی در فرآیند ارتباط بیشتر با کلام‌الله مجید دارد اما در این میان برخی با فشار به فرزندان خود آن‌ها را به سمت حفظ قرآن در سنین پایین مجبور می‌کنند که به نظرم این شیوه درست نیست. 
معروفی یکی از راهکارهای تثبیت محفوظات قرآنی را چنین دانست: استفاده از فلش کارت‌های قرآنی در تثبیت و مرور آیات قرآنی یکی از شیوه‌هایی بود که می‌توان از آن نتیجه خوبی را دریافت کرد. 
این بانوی قزوینی در پایان با تأکید بر اینکه از دیدگاه وی همه‌چیز به خود انسان بستگی دارد، خاطرنشان کرد: به نظرم بهترین راه برای افزایش کیفیت حفظ این است که حافظ مرورهای نزدیک به هم داشته باشد.
انتهای پیام

captcha