افتتاح واحد نوجوانان جامعةالقرآن بانوان همدان/ بی‌توجهی مسئولان؛ عامل اجاره‌نشینی
کد خبر: 3726847
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

افتتاح واحد نوجوانان جامعةالقرآن بانوان همدان/ بی‌توجهی مسئولان؛ عامل اجاره‌نشینی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر جامعه‌القرآن واحد بانوان شهرستان همدان عنوان کرد: جامعه‌القرآن واحد بانوان در سطح شهر دارای ۵ شعبه است که واحد نوجوانان آن نیز ویژه قرآن آموزان ۹ الی ۱۵ سال با ظرفیت ۶۰ نفر در هفته جاری افتتاح شد.

واحد نوجوانان جامعه‌القرآن خواهران همدان افتتاح شد/ بی‌توجهی مسئولین؛ عامل اجاره نشینی جامعه‌القرآن خواهران همدان

کتایون شهبازی، مدیر جامعه‌القرآن واحد بانوان شهرستان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مجموعه فعالیت‌های خود را به صورت رسمی از سال 81 آغاز نمود.
وی با بیان اینکه این مجموعه دارای 600 قرآن آموز است افزود: جامعه‌القرآن واحد بانوان در سطح شهر دارای 5 شعبه است که واحد نوجوانان آن نیز ویژه قرآن آموزان 9 الی 15 سال با ظرفیت 60 نفر در هفته جاری افتتاح شد.
مدیر جامعه‌القرآن واحد بانوان اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش روخوانی، روان خوانی، تفسیر، تجوید، مفاهیم، تدبر و قرآن، مهدویت و احکام ویژه بزرگسالان و دوره‌های قرآنی به همراه آموزش زبان انگلیسی و کلاس‌های هنری ویژه واحد نوجوان مجموعه است.
شهبازی با بیان اینکه 50 پرسنل در این مجموعه فعال هستند ادامه داد: 40 مربی مجرب هدایت کلاس‌ها و دوره‌های جامعه‌القرآن را برعهده دارند که گزینش مربیان نیز پس از گذراندن دوره‌های تخصصی در شهر قم از میان قرآن آموزان مجموعه به لحاظ توانمندی آنها انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه کلاس‌ها سه روز در هفته تشکیل می‌شود عنوان کرد: دوره آموزش قرآن کریم به همراه برنامه‌های فرهنگی و اردو‌های زیارتی و سیاحتی از برنامه‌های قابل ذکر این مجموعه قرآنی است.
شهبازی با اشاره به اینکه شهریه قرآن آموزان ماهانه ۳۶ هزار تومان است بیان کرد: شهریه تعیین شده نسبت به مناطق متغیر بوده و از 40 تا ۱۰۰ درصد تخفیف برخوردار است، بسیاری از قرآن‌آموزان مناطق محروم که با مشکلات حاد مالی روبرو هستند برگزاری کلاس‌ها رایگان است.

بی‌توجهی مسئولین جامعه‌القرآن بانوان همدان را اجاره نشین کرده است
مدیر جامعه‌القرآن واحد بانوان با تأکید بر اینکه این مجموعه سالانه 20 رتبه برتر در مسابقات شهرستانی، استانی و کشوری کسب می‌کند گفت: سهم جامعه‌القرآن از زمان آغاز فعالیت تا به اکنون تربیت 5 هزار حافظ ۱ تا ۳۰ جزء،، 20 نخبه قرآنی و 200 حافظ کل بوده است.
وی با بیان اینکه رسانه‌ها داد ما را از مسئولین بستانند افزود: مهترین مشکل این مجموعه نبود مکان مستقل برای فعالیت است که با وجود پیگیری‌ و مراجعات بسیار به شهرداری، استانداری، فرمانداری،دفاتر نمایندگان مجلس و امام جمعه نتیجه‌ای حاصل نشد و در نهایت یکی از دو شعبه مرکزی این مجموعه واقع در خیابان تختی، پشت مسجد میرزا تقی توسط قرآن آموزان و مربیان جامعه القرآن خریداری شد.
شهبازی عنوان کرد: متأسفانه شعبه دوم جامعه القرآن واقع در سرپل یخچال، جنب فروشگاه فرهنگ در مکانی استیجاری مشغول به فعالیت است، بیمه فعالان قرآنی، توجه به معیشت مربیان قرآن و ارائه برخی تسهیلات و خدمات به آنها و افزایش بودجه‌های قرآنی از دیگر مشکلاتی است که باید مسئولین استانی و کشوری به آن توجه ویژه داشته باشند.
انتهای پیام

captcha