مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ یازدهمین دوره «اقراء» برگزار شد
کد خبر: 3726867
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ یازدهمین دوره «اقراء» برگزار شد

گروه اندیشه ــ مراسم اختتامیه یازدهمین دوره تخصصی «اقراء» شب گذشته برگزار شد و به شش نفر از اساتید قرآن مجوز قرائت داده شد که این خبر در بین اخبار معارفی از بازتاب بیشتری برخوردار بود.

فوری ////مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/یازدهمین دوره «اقراء» برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ بخش معارفی رسانه‌ها امروز دهم تیرماه به انتشار اخبار مختلفی پرداختند که در این بین خبر مربوط به اختتامیه یازدهمین دوره تخصصی «اقراء» و صدور مجوز قرائت برای شش قاری در صدر اخبار قرار داشت.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد دوازده خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «۶ استاد قرآن اجازه قرائت دریافت کردند»، «کارگاه تئاتر بچه‌های مسجد در مشهد مقدس برگزار می‌شود»، «نتایج مرحله اول سیزدهمین دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک به حافظان اعلام شد»، «آثار پرهیز ازکلام بیهوده»، «آخرین مهلت شرکت در مسابقه «پیام‌آور غدیر» اعلام شد»، «هشدار قرآنی امام علی(ع) درباره خلف وعده مسئولان به مردم»، «برگزاری مسابقه «ستاره‌های تابان» جهت تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه»، «معرفی کتاب جایگاه رأفت و خشونت در تاریخ اسلام و مسیحیت»، «سهم رسانه ملی در تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن چقدر است؟»، «تفسیر سوره احزاب/جریان نفاق در جنگ خندق وحشت از دشمن را تزریق می‌کرد»، «ارسال بیش از ۸۸ هزار اثر به جشنواره بین‌المللی دلنوشته‌ای به امام رضا(ع)» و «آغاز زمان ثبت‌نام در نخستین دوره تربیت مربّی نهج‌البلاغه» هستند.
در خبر «۶ استاد قرآن اجازه قرائت دریافت کردند» می‌خوانیم دوره‌های تخصصی «اقرا» به نوعی حلقه اتصال قرائت قرآن در کشورمان به سلسله اسناد معتبر شیوخ اجازات است که از سال 95 این دوره با همت شورای عالی قرآن و مرکز طبع و نشر قرآن برگزار می‌شود. اولین دوره تخصصی با حضور شیخ محمد عصفور از کشور مصر در تابستان سال 1395 آغاز به کار کرد و مرحله دوم آن آبان ماه با حضور شیخ محمد محمود الکرخی از عراق و دوره سوم نیز اسفندماه سال قبل با حضور شیخ رفعت علی دیب از کشور سوریه برگزار شد.
یازدهمین دوره تخصصی «اقراء» با حضور شیخ محمد عصفور از کشور مصر شنبه 9 دی‌ماه برگزار شد و دکتر محمدحسین محمدزاده، دکتر قاسم رضیعی، محمدرضا پورزرگری، دکتر نصرت‌الله عارف‌حسینی، دکتر مرتضی توکلی و حسین مناحی‌زاده پس از قرائت یک دوره کامل قرآن به روایت حفص از عاصم نزد شیخ محمدفهمی عصفور از کشور مصر، موفق به کسب اجازه‌نامه قرائت شدند. در این مراسم هریک از نفرات دریافت کننده اجازه قرائت، پس از تلاوت سوره‌های مبارکه کافرون تا پایان قرآن، سوره حمد و آیات 1 تا 6 سوره بقره و بیان ملاحظات استاد مصری در مورد این تلاوت‌ها، مفتخر به دریافت اجازه نامه قرائت شدند.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز شش خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از «‌دو کمک خدا برای حوادث سخت زندگی/ برترین کمالات»، «گواهی اجازه قرائت به ۶ قاری و حافظ قرآن اعطا شد»، «اعلام جزئیات دومین جشنواره فجر تلاوت+اسامی شرکت‌کنندگان»، «فراخوان ستاد عالی مسابقات قرآن جهت ساماندهی و ارتقای داوران» و «غفور آقا‌زاده سلطانی استاد پیشکسوت قرآن کریم درگذشت» هستند.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «تکذیب یک خبر توسط پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله نوری همدانی» و «برنامه‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود» هستند.
در بخش‌هایی از خبر اخیر که مربوط به سخنرانی آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه در جمع اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت است می‌خوانیم در احادیث مختلف، اهل بیت(ع) عنوان کرده‌اند که از برگزاری جلسات دینی و مذهبی مسرور می‌شوند؛ هدف همه‌ برنامه‌های دینی، جریان سازی است و خواسته اهل بیت نیز همین جریان ساز شدن است. اگر می‌خواهیم برنامه‌ها جریان ساز باشد، باید مردمی باشد و نباید برنامه‌ها به دستگاه خاصی منصوب باشد؛ دستگاه‌ها باید بستر ساز برنامه‌ها باشند و برگزاری مراسمات مردمی باشد؛ همچنین باید تلاش کنیم که خروجی برنامه‌ها این باشد که عشق و ولای اهل بیت علیهم السلام در بین مردم گسترش یابد.
سومین هدف برگزاری این‌گونه مراسمات، بالا رفتن التزام و تبعیت مردم از اهل بیت است و باید به دنبال این هدف در برگزاری برنامه‌های مذهبی باشیم؛ همچنین برنامه‌ها و کارها در شورا بزرگداشت دهه کرامت باید بادقت، با اخلاص و با صرفه جویی در هزینه‌ها باشد و از امور تشریفاتی و هزینه‌های غیر لازم اجتناب شود.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار دو خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «چه کاری روزی انسان را زیاد می‌کند؟» و «قدردانی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از رئیس رسانه ملی» هستند.
در بخش‌هایی از خبر اخیر آمده است: معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس در نامه‌ای به عبدالعلی علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، مراتب قدردانی آستان مقدس را در خصوص پوشش برنامه‌های ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) اعلام کرد. در این نامه از شبکه‌های پنج سیما، شبکه قرآن و معارف سیما و همچنین شبکه‌های رادیویی قرآن، معارف، تهران، سلامت و فرهنگ برای تهیه برنامه‌های تولیدی موضوعی و نیز پوشش برنامه‌های جمع خوانی خدام و تعویض پرچم گنبد مطهر آستان مقدس و همچنین پخش مستقیم نماز‌های جماعت و مراسم شب رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) و محفل انس با قرآن حرم مطهر در شب رحلت آن امامزاده والامقام و محدث عالیقدر، قدردانی شده است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار پنج خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «کتاب نگاهی به حوزه منتشر شد»، «پدیده میان رشتگی جنبه کاربردی دارد/ نقدی بر مطالعات فرهنگی ایرانی»، «نمایشگاه عطر سیب با شعار هر هیئت، یک فرصت برگزار خواهد شد»، «سیزدهمین شماره فصلنامه اندیشه سیاسی در اسلام منتشر شد» و «کتاب روان شناسی تحول دینداری منتشر شد» هستند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت خبری را منتشر نکرده است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز تا ساعت 14 امروز خبری را روی خروجی خود نبرده است.

انتهای پیام

captcha