سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی برای ۴ طرح اولویت‌دار خراسان جنوبی
کد خبر: 3726924
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱

سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی برای ۴ طرح اولویت‌دار خراسان جنوبی

گروه سیاست و اقتصاد- مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور بانکی، تامین مالی و سرمایه گذاری با بیان اینکه سرمایه گذاری در چهار طرح بزرگ و اولویت دار استان ۲۴۴۰ میلیارد ریال بوده است، گفت: تسهیلات مورد نیاز برای این طرح‌ها ۱۹۰۰ میلیارد ریال بوده و در مجموع برای ۹۴۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد ریالی برای 4 طرح اولویت دار خراسان جنوبی

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، سیدحامد حسینی، شب گذشته 10 تیر، در دهمین کارگروه تخصصی اشتغال در فرمانداری بیرجند که با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری 10 جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و 18 جلسه کمیته فنی برگزار شد.

وی افزود: در خصوص طرح مهارت آموختگی، سال گذشته 2025 نفر سهمیه در نظر گرفته شده که 23 درصد آن تحقق یافت که در این امر جز پنج استان اول کشور بودیم.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور بانکی، تامین مالی و سرمایه گذاری بیان کرد: امسال این سهمیه به 1500 نفر رسید و تاکنون چهار درصد تحقق یافته است.

حسینی ادامه داد: سال گذشته در خصوص مهارت آموزی در محیط واقعی کار 560 نفر سهمیه داشتیم که 123 درصد آن تحقق یافت و امسال 580 نفر سهمیه داشتیم که تاکنون 32 درصد آن تحقق یافته است.

وی اظهار کرد: در خصوص طرح مشاغل خانگی 277 نفر به طور مستقل و 34 به عنوان پشتیبان و در مجموع 311 مورد مشغول به کار شده اند و افراد تحت پوشش 291 نفر بوده اند.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور بانکی، تامین مالی و سرمایه گذاری با اشاره به عملکرد استان در صدور مجوزهای مشاغل خانگی در سال جاری، تصریح کرد: تسهیلات اشتغالزایی بند د تبصره 16، سال گذشته اداره کل بهزیستی استان، در مجموع 96 درصد پرداختی داشته است که 12 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که 9 میلیارد و 720 میلیون تومان ابلاغ شده است.

حسینی ادامه داد: در کمیته امداد اعتبارات تکلیفی 34 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است که 32 میلیارد و 430 میلیون تومان ابلاغ شده که 94.8 درصد تحقق را نشان می دهد.

وی با اشاره به تسهیلات قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، اظهار کرد: سهم صندوق کارآفرینی امید 21.3 درصد، سهم بانک توسعه تعاون 15.7 ، سهم بانک کشاورزی 47.2 و سهم پست بانک 15.7 بوده است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور بانکی، تامین مالی و سرمایه گذاری بیان کرد: اعتبارات ابلاغی به استان یک میلیارد و 450 میلیون و 550 هزار ریال بوده است که 766 هزار و 750 میلیون ریال نیز برای پرداخت به متقاضیان نهادهای حمایتی ابلاغ شده است.

حسینی با بیان اینکه قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار با استفاده از منابع ملی شهریور ماه سال گذشته ابلاغ شد، افزود: دی ماه سال گذشته، دستورالعمل آیین نامه اجرایی قانون حمایت و ایجاد اشتغال پایدار در کارگروه ملی مدیریت و توسعه اشتغال پایدار تدوین شد.

وی با بیان اینکه این آیین نامه نیمه دوم بهمن ماه سال گذشته به بانک های عامل ابلاغ شد، تصریح کرد: در این راستا تاکنون 5075 نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور بانکی، تامین مالی و سرمایه گذاری ادامه داد: همچنین تعداد طرح های در دست بررسی در کارگروه تخصصی اشتغال 647 طرح، طرح های مصوب و معرفی شده به بانک 848 طرح و طرح های پرداخت شده در بانک عامل 97 طرح بوده است.

حسینی با اشاره به اینکه 10 طرح از استان با ارقام بالای 60 میلیارد ریال به کارگروه ملی معرفی شده است، تصریح کرد: ساخت مجتمع گلخانه ای، کشتارگاه طیور، پرورش بز سانن، تولید شیرخشک سویا، تولید شیرخشک دامی، تاسیس کارخانه فرآوری سرب و روی غنی آباد و بازسازی و راه اندازی کارخانه قند قهستان از جمله این طرح ها بوده است.

وی بیان کرد: چهار طرح بزرگ و اولویت دار در استان شامل؛ قطعه سازی، فرآوری و بسته بندی مواد غذایی، تولید و مونتاژ تراکتور و پروفیل از فولاد زنگ نزن است.

مشاور استاندار خراسان جنوبی در امور بانکی، تامین مالی و سرمایه گذاری با بیان اینکه سرمایه گذاری در مجموع این چهار طرح 2440 میلیارد ریال بوده است، افزود: تسهیلات مورد نیاز برای این طرح ها 1900 میلیارد ریال بوده و در مجموع برای 940 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

حسینی ادامه داد: این طرح ها با اعتبار 497.030 میلیون ریال بوده که تاکنون 97 طرح پرداختی داشته است.

محمد حسینی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: خراسان جنوبی استانی است که با افغانستان هم مرز است و مسائل اقتصادی در آن اهمیت بارزی دارد.

وی افزود: جلسات کارگروه اشتغال در راستای رفع بخشی از مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی است.

نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه ضمن بیان همراهی نمایندگان برای این طرح، یادآور شد: باید از منابع استفاده بهینه صورت گیرد.

انتهای پیام

captcha