کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در ارائه تسهیلات اشتغال پذیرفتنی نیست
کد خبر: 3726927
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵

کوتاهی دستگاه‌های اجرایی در ارائه تسهیلات اشتغال پذیرفتنی نیست

گروه سیاست و اقتصاد - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی، هیچ عذری از دستگاه‌های اجرایی پذیرفتنی نیست.

کوتاهی دستگاه های اجرایی در ارائه تسهیلات اشتغال پذیرفتنی نیست

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، بابک دین‌پرست، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور شب کذشته 10 تیر، در دهمین کارگروه تخصصی اشتغال در فرمانداری بیرجند، اظهار کرد: تاکید ما براین است که طرح‌هایی که اشتغال پایدار را به همراه دارد نظارت و بررسی شود.

وی افزود: خراسان جنوبی استان خوبی در طرح‌های اشتغالزایی است که باید طرح‌های پرداخت نشده مورد بررسی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با هشدار به بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات، تصریح کرد: تسهیلات جذب پایین است و بخشی از آن به دلیل مشکلات موجود و بخشی به دلیل اقدامات غیرقابل‌قبول سازمان‌ها است.

دین‌پرست ادامه داد: برای ارائه عملکرد طرح‌های اشتغال پایدار استان‌ها تا پایان تیرماه مهلت وجود دارد و هر بانکی که در راستای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی کوتاهی کرده باید پاسخگو باشد.

طرح‌ها باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود

وی با اشاره به اینکه طرح‌ها باید در اسرع وقت تعیین تکلیف و طرح‌های مصوب به سرعت پرداخت شود، افزود: باید زمان اعطای تسهیلات سریع‌تر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه خراسان جنوبی پیشرفت خوبی دارد، تصریح کرد: از هیچ دستگاهی هیچ عذری برای پرداخت تسهیلات به طرح ها پذیرفتنی نیست.

دین‌پرست با بیان اینکه قانون قابل نقد بوده ولی قابل‌نقض نیست، اظهار کرد: دستورالعملی که دولت ابلاغ کرده مشکلاتی دارد  اماهیچ  فردی حق نقض آن را ندارد.

وی ادامه داد: 12 هزار میلیارد تومان اعتباری که برای طرح‌های اشتغال پایدار روستایی مصوب شده است، باید تا پایان تیرماه پرداخت می‌شد که متأسفانه تاکنون این امر محقق نشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با تاکید بر دو طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار و اشتغال پایدار روستایی و عشایری، بیان کرد: مقرر شده است گزارش استان ها را در مورد عملکرد طرح های مهارت‌آموزی و حمایت از اشتغال به ریاست جمهوری ارائه دهیم که درخواست می کنیم که در این استان نیز این امر پیگیری شود.

ضرورت حمایت از بخش خصوصی

دین‌پرست با اشاره به اهتمام وزارت کشور و نگاه ویژه رییس جمهور به مسائل اقتصادی، افزود: طی 9 ماه گذشته 54 نامه را از سوی حوزه معاونت اقتصادی وزارت کشور به رئیس‌جمهور ارائه داده‌ایم که 65 دستور در این راستا توسط رئیس‌جمهور داده شده است.

وی به مدیران توصیه کرد بر روی مشکلات طرح های بزرگ و پیشگام در استان متمرکز شوند و یادآور شد: باید سرمایه گذار بخش خصوصی را به ویژه در شرایط سختی که دشمنان تمام تلاش خود را می کنند که به ما آسیب برسانند حمایت کنیم.

انتهای پیام

captcha