هدف از برگزاری مؤسسات قرآنی درآمدزایی شخصی نیست
کد خبر: 3726948
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

هدف از برگزاری مؤسسات قرآنی درآمدزایی شخصی نیست

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه حضرت رقیه(س) بوشهر بیان کرد: هدف از برپایی این مؤسسه درآمدزایی شخصی نیست و اگر خیّرین قرآنی کمک نمی‌کردند، این موسسه نیز مشکلات بیشتری داشت.

 هدف از برگزاری مؤسسات درآمدزایی شخصی نیست

ندا خوشابی، مدیر مؤسسه حضرت رقیه(س) بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: این مؤسسه فعالیت‌های قرآنی بسیاری از جمله دوره تربیت مربی در رشته‌های حفظ، روخوانی، روانخوانی، تجوید و دوره‌های بازآموزی ویژه مربیان را طی پنج دوره برگزار کرده است که در هر دوره  حداقل 18 مربی تربیت شده‌اند.

وی ادامه داد: این مؤسسه در طبقه فوقانی منزل شخصی «علی‌پور» خیّر قرآنی، مستقر است. این خانواده قرآنی همیشه در انجام کارهای مؤسسه ما را یاری می‌کنند که تأثیر به‌سزایی در افزایش جذب مخاطبان ما داشته و یکی از رموز موفقیت مؤسسه تاکنون است. همین امر سبب شد تا هزینه شهریه را کاهش دهیم و به جای اینکه مانند مؤسسات دیگر به صورت ماهیانه دریافت داشته باشیم به صورت ترمی شهریه کلاس‌ها را که البته مبلغ بسیار پائینی دارد، دریافت کنیم.

مدیر مؤسسه حضرت رقیه(س) اظهار کرد: هدف از برپایی این مؤسسه درآمدزایی شخصی نیست، زیرا نیازی به این پول نداریم و فقط از این طریق برای مربیان یک منبع درآمد اندکی ایجاد شده که هرچند مقدارش کم است، اما درواقع هدیه‌ای به آنها می‌دهیم. هدف اصلی ما ترویج قرآن و تربیت عاملان قرآن است.

وی در رابطه با سن قرآن‌آموزان گفت: در این مؤسسه از خردسالان تا میانسالان حضور دارند و در کلاس‌ها شرکت می‌کنند. کلاس روان‌خوانی ویژه کم سوادان با استقبال خوبی روبه‌رو شد که در حال حاضر می‌توانند به راحتی قرآن بخوانند.

خوشابی در رابطه با کارویژه موسسه اظهار کرد: متربیان این مرکز قرآنی در مسابقات قرآنی طرح 1452 شرکت کردند و در مرحله شهرستانی و استانی حائز رتبه شدند. همچنین در مسابقاتی که سازمان اوقاف و امورخیریه برگزار می‌کند نیز چهار شرکت‌کننده داشتیم که هر چهار نفر در این مسابقات هم در سطح شهرستانی و هم در سطح استانی رتبه کسب کردند.

مدیر مؤسسه حضرت رقیه(س) در رابطه با مشکلات این مرکز اظهار کرد: مشکلات که بسیار است، اما مشکلات مالیاتی بسیار کمرشکن است، زیرا مؤسسه ما مردم‌نهاد است، لذا بودجه کافی نداریم و متأسفانه هر دو سال برای تمدید مجوز هزینه‌های بالایی باید پرداخت کنیم که این تمدید مجوز علاوه بر پرداخت هزینه دوندگی‌ها و کاغذبازی‌های زیاد و غیر ضروری دارد که طی کردن همه مراحل در این گرمای فصل تابستان استان بوشهر واقعاً نفس‌‌گیر است و خدا هم راضی نیست.

وی افزود: همچنین همه فعالیت‌های قرآنی مدرک‌گرا شده‌اند و در بخش‌نامه‌های جدید برایمان برای جذب مربیان با مدرک دیپلم محدودیت گذاشته‌اند و براساس این دستورالعمل‌ها فقط مربیانی که مدرک کارشناسی به بالا دارند باید جذب کنیم. به نظر من، قرآن را نباید مدرکی کرد و همگان باید در این حوزه فعالیت کنند. حتی مقامات بالا به مؤسسات به عنوان یک موسسه درآمدزا نگاه می‌کنند که در اصل اینگونه نیست و ما در هزینه‌های جانبی مؤسسه هم در مانده‌ایم.

یادآورمی‌شود، مؤسسه حضرت رقیه(س) استان بوشهردر خیابان بهمنی، خیابان شهید ماهینی، سه‌راه دانشگاه خلیج فارس کوچه دریای یک واقع است که  از سال 90 تأسیس و کلاس‌های قرآنی روخوانی، روان‌خوانی، حفظ و مفاهیم را نیز برگزار کرده است.

انتهای پیام

captcha