رقابت 2 هزار دانش‌آموز در بخش پژوهشی مسابقات قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 3727049
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
مسیب‌زاده خبر داد:

رقابت 2 هزار دانش‌آموز در بخش پژوهشی مسابقات قرآن، عترت و نماز

گروه مسابقات ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود دو هزار نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در بخش پژوهشی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در مشهد مقدس باهم به رقابت می‌پردازند.

رقابت 2 هزار دانش‌آموز در بخش پژوهشی مسابقات قرآن، عترت و نماز

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در مرحله کشوری و در بخش پژوهشی از 12 تا 20 تیرماه در دو بخش دختران و پسران در کنار مضجع شریف امام رضا(ع) در استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در این دوره از مسابقات که از سطح مدارس آغاز شد و سپس در منطقه و استان دنبال شد، حدود هفت میلیون نفر از دانش‌آموزان به رقابت پرداختند که ماحصل آنها برگزیدگانی است که در هر رشته یک نفر از هر پایه تحصیلی به مرحله کشوری راه یافته است.
مسیب‌زاده با اشاره به حضور در مجوع دو هزار نفری دانش‌آموزان در مرحله کشوری در مسابقات پژوهشی در خراسان رضوی با هم به رقابت می‌پردازند، اظهار کرد: این مسابقات در بخش پژوهشی در رشته‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام، انشای نماز و تفسیر قرآن کریم برگزار می‌شود.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: برای قضاوت میان بهترین‌های قرآن، عترت نماز دانش‌آموزی تلاش کردیم از بهترین داور و اساتید بین‌المللی و ملی قرآن کشور و صاحب تألیفات متعدد و آثار متعدد و ارزشمند استفاده شود.
وی با تأکید بر اینکه مسابقات هدف نیست، اظهار کرد: مسابقات وسیله و ابزاری است تا دانش‌آموزان در فضای رقابتی سالم در بین همسالان خود سطح کمی و کیفی علوم دینی و مذهبی را ارتقا دهند، اظهار کرد: همچنین دانش‌آموزان طی این مسابقات هم اجتماعی شدن را تمرین کنند و با اساتید آشنا می‌شوند و دانش‌آموزان در کنار دوستان خود قرار می‌گیرند و در اردوی معنوی زیارت حرم امام رضا(ع) با هم به رقابت بپردازند باید گفت قطعا همه دانش‌آموزان برگزیده هستند.
مسیب‌زاده با اشاره به اینکه در این بخش رقابت‌ها به صورت کتبی و شفاهی انجام می‌شود، اضافه کرد: در کنار بخش کتبی، فن خطابه و گفت‌و‌گو و سخنوری به صورت شفاهی تمرین می‌شود تا دانش‌آموزان با فن خطابه و سخنوری موجب نشر این احکام در میان خانواده‌ها و همچنین سایر دانش‌آموزان هم سن و سال خود شوند.
وی با تأکید بر اینکه آیین افتتاحیه و اختتامیه این مسابقات به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن به صورت زنده پخش می‌شود، اظهار کرد: این امر به منظور تشویق خانواده‌ها برای ایجاد زمینه‌ها برای حضور حداکثری دانش‌آموزان نوجوان و جوان در مسیر آموزش قرآن در نظر گرفته شده است.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: افتتاحیه این مسابقات در بخش دانش‌آموزان پسر امروز، 12 تیرماه برگزار و رقابت‌ها به صورت رسمی از چهارشنبه، 13 تیرماه آغاز و جمعه، 15 تیرماه اختتامیه این بخش انجام می‌شود و مسابقات در بخش دختران یکشنبه، 17 تیرماه با افتتاحیه آغاز و 20 تیرماه با اختتامیه و با حضور مسئولان برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: بخش آوایی این مسابقات از 1 تا 9 مردادماه در اردوگاه شهید باهنر شهر تهران برپا می‌شود.
انتهای پیام

captcha