به کارگیری بیش از یک هزار مربی در طرح آسمانی‌ها در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3727078
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
کارگران خبر داد:

به کارگیری بیش از یک هزار مربی در طرح آسمانی‌ها در چهارمحال و بختیاری

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: یک هزار و 200 مربی مجرب برای اداره کلاس‌ها شناسایی و به کارگیری شده است

به کارگیری بیش از یک هزار مربی در راستای طرح آسمانی‌ها در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، جواد کارگران دهکردی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز 11 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان تحت عنوان طرح غنی‌سازی اوقات فراغت (آسمانی‌ها) که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: هر ساله طرح اوقات فراغت با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت، کشف استعدادها و جذب جوانان و نوجوانان به مسجد برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسجد مرکزی بی‌بدیل برای تربیت صحیح جوانان و نوجوانان و مقابله با توطئه دشمنان است، افزود: احیا کارکردهای مسجد و تقویت فرهنگ دینی نسل جوان از اهداف طرح غنی‌سازی اوقات فراغت است.
کارگران گفت: ره‌نامه اوقات فراغت مطابق با سند تحول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بر اساس الزامات و ضرورت‌ها با رویکرد مسجد محوری به مساجد اعلام شده است که براساس متد و الگوی نظام‌نامه فعالیت‌ها را اجرا می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه طرح غنی سازی اوقات فراغت از اول تیرماه آغاز و تا 19 مهرماه ادامه می‌یابد، تصریح کرد: در این طرح پیش‌بینی شده 15 هزار و 500 نفر از جوانان و نوجوانان شرکت کنند که در 419 پایگاه استان این طرح برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: تاکنون یک هزار و 200 مربی مجرب برای اداره کلاس‌ها شناسایی و به کارگیری شده است که اختتامیه طرح 16 تیرماه در حسینیه اعظم با حضور مربیان و متربیان طرح اوقات فراغت استان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این طرح با رویکرد موضوعات قرآنی، اعتقادی، ورزشی، فضای مجازی، سرود، کتابخوانی، مسابقات فرهنگی و آموزش‌های فنی و مهارتی در 160 کتابخانه که مربوط به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان هستند برگزار می‌شود.
کارگران بیان کرد: تفاهم‌نامه‌هایی با آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، حوزه هنری و ... آماده شده تا بتوان از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادها استفاده شود، اختتامیه این طرح نیمه دوم شهریور ماه است که از پایگاه‌های برتر تجلیل خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به لزوم تجدیدنظر بیشتر بر روی طرح اوقات فراغت، تصریح کرد: دستگاه‌های متعددی در طول سال و یا در تابستان متولی این طرح می‌شوند که باید تجدید ساختاری بر روی ان صورت گیرد و دستگاه متولی واحدی این طرح را بر عهده گیرد.
کارگران یادآوری کرد: در راستای این طرح بیشتر دستگاه‌ها فعالیت‌های موازی انجام می‌دهند که این امر موجب پایین آمدن کیفیت کار شده و خروجی لازم حاصل نمی‌شود که در این میان لازم است دستگاه‌های تخصصی خاص ورود یابند.
در ادامه مسوول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، با اشاره به اینکه حدودا یک هزار مسجد در سطح استان وجود دارد، تاکید کرد: نیمی از مساجد استان دارای کانون فرهنگی هنری مساجد هستند.
حجت‌الاسلام مراد یوسفی با اشاره به اینکه ۵۰ عنوان رشته برای طرح اوقات فراغت در نظر گرفته شده است، گفت: ۶۰ درصد از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در مساجد روستایی هستند.
وی تاکید کرد: در این طرح تلاش می‌شود از خدمات کتابخانه‌ها در مساجد استفاده شود تا حضور جوانان و نوجوانان در مساجد افزایش یابد.
یوسفی یادآوری کرد: یکی از دغدغه‌ خانواده‌ها بعد از تعطیلی مدارس وآغاز فصل تابستان پر کردن اوقات فراغت فرزندان است که در این راستا مسجد بهترین و اثرگذارترین مکان بوده که لازم است مساجد امکانات مناسبی داشته باشند.
یادآور شد: برنامه‌هایی نیز برای مناطق روستایی و عشایری در نظر گرفته شده که علاوه بر برگزاری کلاس‌های اعتقادی و مذهبی، بنا به علاقه افراد به رشته‌ها، کلاس‌ برگزار می‌شود، همچنین شهرستان‌ها و روستاهایی که دارای خانه عالم هستند، مبلغ اعزام می‌شود و در کنار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، مشغول به فعالیت می‌شوند.
انتهای پیام

captcha