آبادی مسجد به روحانی خوب آن است/ تمام قدرتمندان و ظالمان دنیا به دنبال حذف روحانیت هستند
کد خبر: 3727098
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
آیت‌الله دژكام:

آبادی مسجد به روحانی خوب آن است/ تمام قدرتمندان و ظالمان دنیا به دنبال حذف روحانیت هستند

گروه معارف ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه آبادی مسجد به ظاهر زیبا و یا حتی شمارش افراد آن نیست، تأكید كرد: آبادی مسجد به روحانی خوب آن است.

آبادی مسجد به روحانی خوب آن است/ تمام قدرتمندان و ظالمان دنیا به دنبال حذف روحانیت هستند

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 11 تیرماه در جمع طلاب و روحانیون استان کهگیلویه و بویر احمد مقیم شیراز در محل مسجد موسی‌بن جعفر(ع) گفت: چنین محافل نورانی و معنوی در طول سال مستمراً تشكیل شود.
وی افزود: چنین جمع‌هایی بركاتی دارند از جمله اینكه شهید آیت‌الله مطهری جلساتی را با حضور طلاب و روحانیان تشكیل می‌دادند و در نهایت از آن جمع، جامعه مبارز روحانیت تهران تشكیل شد که منشأ بسیاری از حرکت‌های سیاسی و اجتماعی در سطح کشور بوده‌اند.

اهل علم و روحانیان، مورد عنایت الهی هستند
آیت‌الله دژكام به حدیثی از پیامبر مكرم اسلام(ص) اشاره كرد و گفت: حضرت محمد(ص) فرموده‌اند اختلاف علمای امتی رحمه یعنی این آمد و شدها رحمت است و من به تجربه شخصی خودم متوجه شدم که هر جا جمعی از روحانیت باشد مردم بسیار توجه می‌کنند و احترام می‌گذارند و به نحوی اهل علم و کسانی که در کسوت روحانی هستند، مورد عنایت الهی بوده و هستند.

لزوم استمرار جلسات دورهمی روحانیت
امام جمعه شیراز با تأكید بر اینكه به جلسات و جمع‌های دور همی روحانیت اهمیت دهیم و آن‌ها را جدی بگیریم، روحانیان را مایه آبادی مساجد دانست و گفت: خداوند در قرآن كریم می‌فرماید مساجد خدا را به وسیله آن‌هایی که ایمان آوردند به خدا و روز قیامت، آباد می‌کنم.

آبادی مسجد به ظاهر زیبا و یا شمارش افراد نیست
وی اظهار كرد: امروزه در مساجد از نظر ساخت‌و‌ساز به‌صورت ویژه کار شده است اما مسجد آباد به ساختمان و ظاهر زیبایش نیست هر چند که توجه به آن نیز مهم است اما مسجدی آباد است که آقا و روحانی خوب داشته باشد.
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه اگر مردم ایمان به خدا و ایمان به روز قیامت را در رفتار روحانی مسجد ببینند و این ایمان جلوه‌گر شد مسجد آباد می‌شود، گفت: مسجد خانه خداست. دل مؤمن هم خانه خداست و دل مؤمن به برکت ایمان آباد می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینكه زنده شدن دل با یاد خداست، گفت: اینکه شمارش افراد در مسجد بالا رود، سبب آباد شدن مسجد نیست حتی اگر یک نفر باشد کافی است و یك مؤمن واقعی مسجد را آباد می‌کند به عبارتی چه یک مرد جنگی چه یک دشت مرد؛ یک نفر مؤمن واقعی که پای حرف خدا و پیامبر(ص) ایستاده باشد یک عالمی را تغییر می‌دهد.

یك عالم دلسوخته می‌تواند همه چیز را تغییر دهد
وی با تأكید بر اینكه نگاه یک عالم یا یک دل سوخته را باید قدر دانست چرا که می‌تواند همه چیز را تغییر دهد، گفت: امام راحل ما به تنهایی حرکت کرد و یک عالم را تغییر داد. یک نفر از شما کافی است البته این مسیر، سختی دارد، امیرالمؤمنین علی(ع) کم سختی نکشیده است اما با همه سختی‌ها به لطف خدا این توفیق از ما سلب نشود.
آیت‌الله دژكام با یادآوری این نكته كه هر کسی در امتحانات الهی ظرفیتی دارد و خدا بیشتر از آن را نمی خواهد، گفت: مسلم است که اهل علم مورد توجه مبارک آسمان و خدای باری تعالی هستند.

همه قدرتمندان و ظالمان دنیا به دنبال حذف روحانیت هستند
وی بیان كرد: همه قدرتمندان و ظالمان دنیا به دنبال حذف روحانیت هستند اما تقدیر خدا این است که این مسئله و حضور روحانیت روز به روز بیشتر می‌شود و خدا به وسیله شما روحانیون دینش را حفظ می‌کند.
امام جمعه شیراز در پایان ابراز امیدواری كرد كه این جلسات مستمر ادامه داشته باشد و با بررسی مسائل و مشكلات بتوانیم به حل آن‌ها كمك كنیم.
انتهای پیام

captcha