مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها/ عبور از خبر تشییع پیشکسوت قرآنی
کد خبر: 3727133
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها/ عبور از خبر تشییع پیشکسوت قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در حالی صفحات معارفی رسانه‌ها امروز 11 تیرماه به انعکاس اخبار قرآنی و معارفی پرداخته‌اند که در این روز از خبر تشییع یکی از پیشکسوتان قرآنی کشورمان که روز گذشته دار فانی را وداع گفت، عبور کرده‌اند.

مروری بر صفحات معارفی رسانه ها / عبور از خبر تشییع پیشکسوت قرآنی

به گزارش ایکنا امروز دوشنبه 11 تیرماه صفحات معارفی رسانه ها به انعکاس اخبار متعددی پرداخته‌اند. با اینکه برخی رسانه ها روز گذشته و امروز به خبر درگذشت یکی از پیشکسوتان قرآنی کشورمان پرداخته بودند، اما در هیچ کدام از رسانه ها خبری از تشییع پیکر این پیشکسوت قرآنی منتشر نشده است. در ادامه نگاهی به رخدادهای منتشر شده در صفحاتی معارفی رسانه ها نگاهی گذرا داشته ایم.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی از برگزاری مسابقه قرآن‌پژوهی درس‌هایی از قرآن خبر داده است. بر اساس آنچه در این خبر آمده است، مؤسسه ترویج فرهنگ قرآنی به منظور استفاده آحاد جامعه از دریای معارف و اُنس بیشتر با قرآن کریم مسابقه قرآن‌پژوهی برگرفته از برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی در ماه مبارک رمضان 97 را برای دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و عموم مردم برگزار می‌کند. در این مسابقه از 25 موضوع مباحث درس‌‌هایی از قرآن حجت‌الاسلام قرائتی 10 موضوع انتخاب شده و علاقه‌مندان می‌توانند با انتخاب یک موضوع با استفاده از سایر کتب و تفاسیر موضوع مورد نظر را بسط و گسترش دهند.
دو مطلب دیگر این خبرگزاری به تلاوت ترتیل شهریار پرهیزکار و تلاوت شیخ «محمد عمران» از سوره مبارکه فاطر اختصاص یافته است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم صفحه دین، قرآن و اندیشه را با بارگذاری 9 خبر و مطلب معارفی به روزرسانی کرده است. از جمله این اخبار می‌توان به خبر درگذشت پیشکسوت قرآنی کشور و موسس موسسه دارتحفیظ القرآن الکریم اشاره کرد. برخی رسانه‌ها این خبر را روز گذشته مخابره کرده بودند.
تسنیم نیز در بین خبرهای خود به مسابقه قرآن‌پژوهی از برنامه درس‌هایی از قرآن اشاره کرده است. همچنین برگزاری دومین دوره مسابقات حفظ موضوعی قرآن کریم توسط فرهنگسرای گلستان از دیگر اخبار منتشره در این خبرگزاری است.
فراخوان نخستین جشنواره بانوان غدیرپژوه، تفسیر سوره مبارکه احزاب، راهکار امام صادق(ع) برای اجابت دعا در زمان سختی و اعلام آخرین مهلت ثبت نام در مسابقه «شیعه پاسخ می دهد» از دیگر عناوین خبری خبرگزاری تسنیم در روز 11 تیرماه است.
تسنیم همچنین در گفت‌وگو با دبیر چهارمین همایش بین‌المللی «گفت‌وگو و مناظرات رضوی» از ارسال 42 اثر داخلی و خارجی به این همایش خبر داده و آخرین مهلت برای ارسال به این همایش را روز 15 مهرماه اعلام کرده است. تفسیر یکی از خطبه‌های امام علی(ع) در نهج‌البلاغه که به بحث در مورد تقویت شیطان پرداخته است از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه معارف خود به انتشار یک خبر پرداخته و در آن یکی از شهرهای شیعه نشین کشور روسیه که این روزها میزبان یکی از بزرگ ترین رویدادهای ورزشی جهان است را معرفی کرده است. بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا از مسکو دربند با دو هزار سال قدمت، تنها شهر شیعه نشین روسیه در جمهوری داغستان در شمال دریای خزر واقع شده است.
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی از اعلام نتایج مرحله ورودی هفتمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآم کریم خبر داده است.
این خبرگزاری خبر دیگر خود را به برگزاری اولین دوره تربیت مربی نهج البلاغه در کشور اختصاص داده است. بر اساس این خبر اولین دوره کشوری تربیت مربی نهج البلاغه با هدف ارائه مضامین و مفاهیم این کتاب به روش های کلاس‌داری از سوی موسسه امیر المومنین(ع) برگزار می شود.
باشگاه خبرنگاران جوان
باشگاه خبرنگاران جوان در صفحه قرآن و عترت به انتشار سه مطلب معارفی پرداخته است. از جمله این مطالب معرفی زندگینامه یکی از شهدای دفاع مقدس است. در این گزارش زندگی نامه شهید «جهان بهروزی» و رشادت های این شهید والامقام در جبهه های حق علیه باطل معرفی شده است.
مداحی «علی اکبر زادفرج» از ذاکران اهل بیت(ع) که به مناسبت ایام شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) بارگذاری شده است و نیز فایل تصویری سخنرانی مهدی توکلی سخنران و کارشناس علوم دینی و قرآنی درباره خدمت رسانی به مردم در دولت امام زمان(عج) از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران در صفحه دین و اندیشه از اعلام نتایج سیزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان و قاریان قرآن کریم خبر داده است. این آزمون‌ هر سال در رشته‌های حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء و حفظ ۵ جزء برگزار می‌شود که امسال برای نخستین‌بار رشته حفظ ۳ جزء نیز به این آزمون افزوده شده است که براساس فراخوان ثبت‌نام، این رشته مربوط به حفظ ۳ جزء ابتدای قرآن کریم بوده و به قبول‌شدگان گواهینامه استانی اعطاء خواهد شد.
ایسنا نیز مانند دیگر خبرگزاری ها از برگزاری مسابقه قرآن پژوهی درس هایی از قرآن که به همت موسسه ترویج فرهنگ قرآنی برگزار می شود خبر داده است.
ایسنا در خبر دیگر خود از دیدار اعضای ستاد دهه کرامت با آیت الله العظمی محمدعلی علوی گرگانی که روز گذشته 10 تیرماه برگزار شده خبر داده و در آن بر این موضوع که مناسبت‌های دینی، ظرفیت مهمی در ترویج معارف اسلامی در جامعه هستند تأکید شده است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب نیز در خبرهای منتشر شده خد در صفحه دین به معرفی کتاب «قرآن و فهم حدیث؛ روش های پیشگیری از قرآن در تبیین روایات» پرداخته است. تالیف سید مهدی خدائی از سوی دانشگاه علوم اسلامی رضوی منتشر شده است. این اثر ضمن معرفی معیارها و روش‌های نقد حدیث، به این پرسش که «چگونه می‌توان از قرآن برای نقد و فهم حدیث بهره گرفت؟»، پاسخ می‌دهد.
این خبرگزاری در خبر دیگر خود از حضور دو کتاب از نشر «به‌نشر» در بین نامزدهای نهایی قلم زرین خبر داده است. بر اساس این خبر کتاب های «رویای آق‌تاریم» در حوزه رُمان و «یک دختر بی گوشواره» در حوزه شعر نوجوان، دو اثر به‌نشر در بین نامزدهای نهایی شانزدهمین دوره جایزه «قلم زرین» قرار گرفتند.
میزان
خبرگزاری میزان تنها خبر صفحه دین و اندیشه را به گفت وگویی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین خادمیان نوش آبادی، استاد حوزه و دانشگاه اختصاص داده است. این گفت وگو با محوریت انتظار و تکالیف منتظران در ایام انتظار صورت گرفته است.

انتهای پیام

captcha