انتقال پیکر مطهر شهدای روستای عمارت به گلزار شهدای پارس‌آباد
کد خبر: 3727255
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

انتقال پیکر مطهر شهدای روستای عمارت به گلزار شهدای پارس‌آباد

گروه فرهنگی - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل از انتقال پیکر مطهر شهدای روستای عمارت به گلزار شهدای پارس‌آباد به دنبال عملیات ساخت و ساز سد عمارت در روزهای آینده خبر داد.

انتقال پیکر مطهر شهدای روستای عمارت به گلزار شهدای پارس‌آباد
یاسر شاهی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در گفت وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: به دنبال عملیات ساخت و ساز سد بزرگ عمارت در روستای عمارت و با توافق خانواده‌های شهدای دفن شده در آن منطقه قرار شد تا این چهار پیکر مطهر به گلزار شهدای پارس‌‌آباد منتقل شده و در آن مکان دفن شوند.
وی با اشاره به اینکه سد عمارت سدی تاثیرگذار در رشد و پیشرفت منطقه خواهد بود، خاطرنشان کرد: این سد اوایل شهریور سالجاری آبگیری می‌شود و با توجه به اینکه طبق نقشه‌های ساخت و ساز این سد، بخش‌های کلی روستای عمارت و به تبع آن مرقد مطهر چهار شهید دوران دفاع مقدس نیز زیر آب می‌رفتند مقرر شد با هماهنگی دستگاه‌های دخیل، سپاه، تبلیغات اسلامی و مسئولان مرتبط این مزارها منتقل شوند.
وی از انجام مقدمات کار این انتقال در شهرستان پارس‌آباد خبر داد و گفت: با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و اخذ مجوز از بنیاد مرکز و همچنین اجازه شرعی از دفتر مقام معظم رهبری با انتقال این قبور مطهر موافقت شد و در روزهای آینده با رعایت تمام موازین شرعی و قانونی کار انتقال انجام خواهد شد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل به باکس‌بندی مزار شهدا طبق موازین شرعی و استانداردهای ساخت و ساز اشاره کرد و افزود: مکان مناسب برای دفن این شهدا در گلزار شهدای پارس‌آباد در نظر گرفته شده و بعد از پایان کار عملیاتی و اجرایی یک هفته تا 10 روز آینده این انتقال طی مراسم باشکوهی با حضور مردم شهیدپرور منطقه پارس‌‌‌آباد و روستای عمارت برگزار خواهد شد.
شاهی با بیان اینکه در شهرستان پارس‌آباد 255 شهید وجود دارد، تصریح کرد: گلزار شهدای پارس‌آباد یک مجموعه بزرگ و جامع فرهنگی است که تمام امکانات فرهنگی در این مکان با هماهنگی و همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی تدارک دیده شده است.
وی بیان کرد: مراسم انتقال رسمی قبور مطهر 4 شهید روستای عمارت با حضور مسئولان و رسانه‌های جمعی برگزار می‌شود که با هماهنگی امام جمعه، فرماندارر و مسئولان پارس‌آباد در روزهای آینده شاهد برگزاری این مراسم خواهیم بود.
وی از رسانه‌های استان در همراهی با بنیاد شهید و انتقال مفاهیم ایثار و شهادت قدردانی کرد و افزود: رسانه‌ها بازوی توانمند انتقال ایثار و شهادت در جامعه هستند که با انتقال صحیح این مفاهیم هدایت افکار عمومی را در جامعه بر عهده دارند.
انتهای پیام

captcha