تشکیل کارگروه مشترک با محوریت مرجعیت علمی مشهد
کد خبر: 3727303
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
حجت‌الاسلام وحدتی شبیری تأکید کرد:

تشکیل کارگروه مشترک با محوریت مرجعیت علمی مشهد

کانون خبرنگاران نبأ ــ تشکیل کارگروه علمی مشترک میان دانشگاه علوم اسلامی رضوی و مجمع عالی حکمت اسلامی با محوریت مرجعیت علمی مشهد ضرورت دارد.

ضرورت تشکیل کارگروه مشترک با محوریت مرجعیت علمی مشهد مقدس

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین وحدتی شبیری، جانشین رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در دیدار با رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی که در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد، با بیان اینکه مراکز علمی باید به سراغ همه تفکرات و دیدگاه‌ها بروند و به آن‌ها فرصت بدهند تا تفکرات خود را مطرح کنند، اظهار کرد: اغلب دانشجویان فلسفه در مشهد به صورت یک طرفه تربیت شده‌اند که متأسفانه این درست نیست و باید تعامل و مناظره میان این دو فلسفه یعنی اسلامی و غربی انجام شود تا مکتب تفکیک در مشهد شکل بگیرد.
وی با تأکید بر اینکه دانشگاه علوم اسلامی رضوی تاکنون از همسایگی با حضرت رضا(ع) خیر و برکت فراوانی کسب کرده است، گفت: مجاورت همانند آهن‌ربایی است که می‌تواند فیلسوفانی همچون آیت‌الله مصباح، آیت‌الله سبحانی و... را جذب خود کند و ما با هر بار حضور علمای برجسته در حرم مطهر رضوی، می‌توانیم با دعوت از این عزیزان در کرسی‌های علمی از ظرفیت‌های علمی و معنوی آن‌‌ها در کنار حرم مطهر رضوی بهره‌ کافی ببریم.
جانشین رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی به موضوع مرجعیت علمی مشهد مقدس اشاره کرد و ادامه داد: مرجعیت علمی مشهد از نظر تولیت آستان قدس رضوی بسیار حائز اهمیت است و در حال حاضر دانشگاه علوم اسلامی رضوی در راستای مفهوم‌شناسی مرجعیت علمی، مبانی علمی مرجعیت علمی و چیستی مرجعیت علمی فعالیت دارد و به نظر بنده در این راستا باید یک کارگروه علمی شکل بگیرد تا محتوای علمی این راهبرد توسط دانشگاه و مجمع عالی حکمت اسلامی تدوین شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی رضایی تهرانی، رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی در ادامه این دیدار به بیان سبقه کوتاهی از این مجمع پرداخت و گفت: جمعی از فرهیختگان علوم عقلی حوزه علمیه قم، به این نتیجه رسیدند که در سال 83 – 84 یک مرکزی برای علوم عقلی بر مبنای دیدگاه اصولی تأسیس شود که با ابلاغ طرح به مقام معظم رهبری، ایشان بسیار استقبال کردند و فرمودند «کار را با بزرگان این رشته آغاز کنید» که در همین راستا با حضرات آیات جوادی عاملی و مصباح یزدی همکاری شکل گرفت و این بزرگواران نظارت بر مجمع عالی حکمت اسلامی را قبول کردند.
وی عنوان کرد: مجمع عالی حکمت اسلامی پنج اثر فاخر تاکنون به چاپ رسانده و طی چهار سال فعالیت 300 برنامه در قالب توسعه نظریه‌پردازی، نشست‌های علمی، کارگاه‌های دانش‌افزایی و کلاس‌های رساله الانسان علامه طباطبایی برگزار کرده است.
رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی مشهد اضافه کرد: امیدوارم در این دوره جدید با دانشگاه علوم اسلامی رضوی در زمینه‌ برگزاری نشست‌های علمی، تبادل استاد، بهره‌گیری از استادان و فعالیت‌های پژوهشی ــ آموزشی همکاری خوبی داشته باشیم.
مهناز امیریان
انتهای پیام

captcha