بی‌ترديد جنایت سبعانه آمریکا هرگز از حافظه تاریخی مردم بزرگ ایران فراموش نمی‌شود
کد خبر: 3727335
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰
قاسمی در سالگرد حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران:

بی‌ترديد جنایت سبعانه آمریکا هرگز از حافظه تاریخی مردم بزرگ ایران فراموش نمی‌شود

گروه سیاسی ــ سخنگوی وزارت امور خارجه با گرامیداشت خاطره جانباختگان حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران عنوان کرد: بی‌ترديد این جنایت سبعانه آمریکا در حافظه تاریخی مردم بزرگ و شجاع این سرزمین برای همیشه ثبت شده و هرگز فراموش نخواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در سالگرد حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران یادداشتی منتشر کد که متن آن به شرح ذیل است:

امروز سی‌امین سالگرد جنایت هولناک ناو آمریکایی وينسنس در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ايرباس جمهوری اسلامی ايران است؛ جنایتی که شهادت ۲۹۰ مسافر و كادر پرواز، از جمله پربر شدن ۶۶ کودک بی گناه و معصوم را رقم زد.

پس از گذشت سال‌ها از اين تراژدی هولناک و عمليات وحشيانه، داغ این جنایت هنوز تازه و لكه‌اى ننگين بر پيشانى آمریکايى است كه ابایی از نقض آشکار قواعد، قوانین و عرف‌های بین‌المللى ندارد و در اثبات اين مدعا همين بس كه اين دولتِ ناقضِ موازين بين‌المللى ، نه تنها از اين اقدام جنایتکارانه خود كوچکترين ابراز تاسفى نكرد بلکه فرمانده ناو جنگى را هم به پاس قتل صدها غيرنظامى بی‌گناه، به نشان شجاعت مفتخر ساخت!

بررسی رفتارهای آمریکا در قبال ملت ایران و سایر ملل جهان به خوبى گوياى آن است که این کشور همواره در انجام اقدامات غیرانسانی و ضد بشری برای دستیابی به منافع و اهداف شوم خود پیشگام بوده و حقوق بشر برای آن، تنها دستاویزی در راستای زياده‌طلبی و تأمین منافع نامشروع آنان است.

امروز و در سالگرد شهادت هموطنان عزیزمان، ضمن تكريم ادای احترام به اين جان‌هاى شيفته و به ناحق گرفته شده به روح سبكبار آنها درود می‌فرستیم و بار ديگر با خانواده‌های داغدار و بازماندگان آنها ابراز همدردی می‌کنیم.

بی‌ترديد این جنایت سبعانه آمریکا در حافظه تاریخی مردم بزرگ و شجاع این سرزمین برای همیشه ثبت شده و هرگز فراموش نخواهد شد.

ياد و نام تمامی اين جانباختگان گرامی باد.

انتهای پیام

captcha