شرکت 108 گروه و مولودی‌خوان داخلی و خارجی در جشنواره رضوی «هه‌تاو»
کد خبر: 3727448
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

شرکت 108 گروه و مولودی‌خوان داخلی و خارجی در جشنواره رضوی «هه‌تاو»

گروه فرهنگی- دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی مولودی خوانی «هه‌تاو» با اشاره به اتمام مهلت ارسال آثار به این جشنواره گفت: 108 گروه و مولودی‌خوان داخلی و خارجی در جشنواره رضوی هه تاو شرکت کردند.

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی مولودی خوانی «هه‌تاو» امروز، 12 تیرماه در جلسه برنامه‌ریزی و جمع‌بندی برگزاری چهارمین جشنواره بین المللی مولودی خوانی هه تاو اظهار کرد: چهارمین دوره جشنواره مولودی‌خوانی هه تاو با گستره بین‌المللی از 26 تا 28 تیرماه جاری همزمان با دهه کرامت در سنندج برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اتمام مهلت ارسال آثار به این جشنواره افزود: 108 گروه و مولودی‌خوان داخلی و خارجی برای شرکت در جشنواره رضوی «هه تاو» اعلام آمادگی کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: آثار ارسالی به دبیرخانه چهارمین جشنواره رضوی «هه‌تاو» شامل 48 گروه‌‌، 53 مولودی‌خوان و هفت گروه متقاضی بخش بین‌الملل است.
وی به گروه‌های شرکت‌کننده در بخش بین‌الملل این جشنواره اشاره و عنوان کرد: با توجه به کیفیت آثار گروه‌های اقلیم کردستان عراق شامل شهرهای اربیل، کرکوک، سلیمانیه و حلبچه این شرکت‌کنندگان از شانس بیشتری در بخش ویژه و بین‌الملل برخوردار هستند.
قلعه‌شاخانی با بیان اینکه این دوره از جشنواره شاهد ارتقای کمی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بودیم، بیان کرد: کمیت آثار چهارمین دوره جشنواره مولودی‌خوانی هه تاو رشد 70 درصدی را نشان می‌دهد.
وی بیان کرد: آثار رسیده به دبیرخانه چهارمین جشنواره مولودی‌خوانی هه تاو ظرف امروز و فردا تحویل داوران مرحله انتخاب آثار جشنواره می‌شود و آثار نهایی نیز تا 14 تیرماه جاری معرفی می‌شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان معرفی، نشر و تقویت مبانی تعمق و تفکر رضوی در جامعه ایران اسلامی، تعامل هنرمندان، شعرا و فعالان فرهنگی ادبی به تولید آثار فاخر در حوزه فرهنگ رضوی، ایجاد نشاط اجتماعی و همگرایی ملی و مقابله با جریان‌های تکفیری در پرتو انوار سیره نبوی(ص) و فرهنگ رضوی را از اهداف این جشنواره برشمرد.
وی یادآور شد: آثار راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره در مجموعه‌ای چندرسانه‌ای (مولتی میدیا) تهیه و تدوین می‌شود و در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) رونمایی می‌شود.
انتهای پیام

captcha