‌‌فاخرترین آثار دینی و قرآنی دیجیتال کشور معرفی می‌شوند
کد خبر: 3727541
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
شفیعی:

‌‌فاخرترین آثار دینی و قرآنی دیجیتال کشور معرفی می‌شوند

گروه فناوری اطلاعات ــ سرپرست گروه فرهنگ‌سازی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: اولویت ما در جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال در بحث موضوعی مباحث دینی، قرآنی و سبک زندگی اسلامی است، بر همین اساس فاخرترین اثر دیجیتال کشور در حوزه‌های دینی و قرآنی از نگاه محتوایی و سایر بخش‌های کمی و کیفی این موضوع انتخاب و معرفی می‌شود.

‌‌فاخرترین آثار دینی و قرآنی دیجیتال کشور معرفی می‌شوند/ انتخاب برترین برترین‌های مجازی کشور
‌مجید شفیعی، سرپرست گروه فرهنگ‌سازی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و اراشاد اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به جزئیات و ویژگی‌های یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: جشنواره رسانه‌های دیجیتال مهمترین آوردگاه رسانه‌های دیجیتال کشور و معیاری برای سنجش عیار محصولات و خدمات حوزه رسانه‌های دیجیتال است.

وی با بیان اینکه یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال به عنوان منتخبین جشنواره جشنواره‌ها به برترین اثر هر جشنواره موضوعی در حوزه رسانه‌های دیجیتال در کشور نشان سرآمد اهدا می‌کند، افزود: اتفاق ویژه این جشنواره نسبت به سال گذشته این است که ما تمامی جشنواره‌های موضوعی را که از‌ سال‌های گذشته در این حوزه وجود داشت جمع‌آوری کردیم و علاوه بر رصد آن‌ها به عنوان بخش جنبی ورودی بهترین و فاخرترین آثار به جشنواره رسانه‌های دیجیتال می‌آوریم؛ با انتخاب برترین برترین‌ها در این جشنواره به آثار نشان ملی سرآمد اعطلا می‌کنیم و در واقع جشنواره رسانه‌های دیجیتال امسال جشنواره جشنواره‌ها می‌شود.

سرپرست گروه فرهنگ‌سازی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و اراشاد اسلامی ادامه داد: در این جشنواره آثار تمامی قالب‌های رسانه‌های دیجیتال اعم از تارنما، اپلیکیشن، نرم افزار و هنر دیجیتال شرکت داده شده و مورد ارزیابی کاربرگی دقیق داوران قرار می‌گیرند.

شفیعی با اشاره به رتبه‌بندی محتوایی این آثار هم به ایکنا گفت: رتبه‌بندی محصولات دیجیتال کار بسیار دشواری است که برای تحقق این مهم نیاز به انبوه مخاطب برای بررسی محتوایی آثار است، در این میان نکته‌ حائز اهمیت، یافتن برترین محصول و خدمت از نظر کیفی و محتوایی است.

وی در مورد چگونگی امکان رتبه‌بندی محصولات دیجیتال هم بیان کرد: در حال حاضر این امکان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دبیرخانه‌های تخصصی و اپ استور‌ها تا حدودی مهیا شده و انجام می‌شود و در خصوص سایر شقوق رسانه‌های دیجیتال نیاز به کار مطالعاتی دقیقی دارد که امکان این بررسی را با کمترین هزینه برای ما مهیا کند.

سرپرست گروه فرهنگ‌سازی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص ویژگی‌های آثار و خدمات شرکت کننده در جشنواره گفت: جدید بودن آثار و شامد دار بودن آن‌ها در فضای مجازی حداقل پارامتر‌ها برای ورود به جشنواره است.

شفیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر نگاه این جشنواره به محتوا‌های دینی و قرآنی و نحوه استفاده از این محتواه‌ها در اشکال مختلف، گفت: محوریت‌های موضوعی ما اولویت‌های نظام و ذیل آن اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، که همیشه جایگاه ویژه و اصلی این جشنواره است. در این حوزه بحث قرآن و عترت، معارف اسلامی، مقاومت و دفاع مقدس، حجاب و عفاف و امثال آن محور‌هایی است که نه تنها اولویت نظام بلکه ذیل اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به عنوان یک تکلیف است.

‌وی ادامه داد: این جشنواره در حوزه تخصصی که قالب محور است، قالب‌های مختلف رسانه‌های دیجیتال را دریافت می‌کند، اما زمانی که بحث موضوعی مطرح است اولویت‌های ما مباحث دینی و قرآنی و سبک زندگی اسلامی است. بر همین اساس شاخص‌ترین اثر دیجیتال کشور در حوزه‌های دینی و قرآنی از نگاه محتوایی و سایر بخش‌های کمی و کیفی این موضوع انتخاب و معرفی می‌شود.

سرپرست گروه فرهنگ‌سازی مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و اراشاد اسلامی با تأکید بر اینکه در یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال از برترین آثار و خدمات رسانه‌های دیجیتال با اهدای نشان ملی سرآمد و جایزه مادی و معنوی حمایت می‌شود، گفت: فراخوان این جشنواره از ابتدای مرداد‌ماه، منتشر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق تارنمای saramad.ir نسبت به معرفی و ثبت اثر خود اقدام کنند.

شفیعی در خصوص برگزاری آئین اختتامیه این رویداد در مراکز استان‌ها با توجه به برگزاری موفق دوره قبل آن در شهر تبریز نیز گفت: این امکان وجود دارد و در صورتی که مرکز استانی توانایی و امکان میزبانی این رویداد ملی را داشته باشد حتما مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
وی تصریح کرد: اعلام زمان برگزاری اختامیه یازدهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال در اسفند‌ماه و یا ابتدای سال بعد خواهد بود که تصمیم آن منوط به شورای سیاستگذاری جشنواره است. برای ما فرایند برگزاری مهمتر از برگزاری اختتامیه است و قطعا در صورت اجرای درست فرایند دریافت اثر، بررسی و رتبه‌بندی، مراسم شایسته‌ای برای تقدیر از آثار فاخر برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha