ارتقای آگاهی‌های حقوقی مددجویان یکی از خدمات کمیته امداد است
کد خبر: 3727734
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

ارتقای آگاهی‌های حقوقی مددجویان یکی از خدمات کمیته امداد است

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ارتقای آگاهی حقوقی را یکی از خدمات این نهاد به مددجویان خواند و گفت: 698 فقره خدمت حقوقی و مشاوره‌ای در سه ماهه نخست سال جاری به مددجویان ارائه شده است.

به گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در نشست تخصصی با وکلای خیر و نیکوکار استان زنجان، ضمن گرامیداشت شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران با وفای امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از خدمات کمیته امداد بحث معاضدت حقوقی و ارتقای آگاهی‌های حقوقی به جامعه هدف این نهاد است.

وی ارتقای سطح معنویت مددجویان ونهادینه کردن فرهنگ انسان‌پروری به جای فقیرپروری را از اولویت‌های کاری کمیته امداد برشمرد و گفت: در این راستا بنا داریم با مددکاری حرفه‌ای، مهارت‌افزایی و ایجاد فرصت‌های شغلی، خانواده‌ها را توانمند کرده تا از چرخه حمایتی خارج شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با اشاره به استضعاف فرهنگی خانواده‌ها بیان کرد: با کارهای فکری، فرهنگی، مشاوره‌ای و افزایش اطلاعات خانوادها سعی بر این شده تا قوای کم‌بازده ذهنی تبدیل به قوای پربازده شده و در نتیجه آن توانمندی در ابعاد مختلف شکل گرفته و بر همین اساس فقر بین نسلی از میان برداشته شود.

این مسئول با اشاره به استقرار میز خدمت برای شناسایی مشکلات مددجویان تحت حمایت و مشاوره فکری و فرهنگی به خانواده‌ها عنوان کرد: 698 فقره خدمت حقوقی ومشاوره‌ای در سه ماهه نخست سال جاری به مددجویان ارائه شده است.

بشیر مقدمی، معاون فرهنگی دادگستری استان زنجان نیز در این دیداراز اقدامات وفعالیت‌های کمیته امداد استانزنجان در بحث معاضدت‌های حقوقی تقدیر و ایجاد اشتغال را از فعالیت‌های ارزشمند این نهاد عنوان کرد و افزود: کمیته امداد، وکلای نیکوکار و دادگستری به عنوان یک تیم در خدمت محرومان و نیازمندان هستند.

در پایان این دیدار از وکلای خیرو نیکوکار با اهداء لوح تقدیر از سوی مدیر کل کمیته امداد استان زنجان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha