مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها/ رمزگشایی از اقدام شبهه‌ناک صدا و سیما
کد خبر: 3727740
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها/ رمزگشایی از اقدام شبهه‌ناک صدا و سیما

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ صحفات معارفی رسانه‌ها امروز 13 تیرماه به انتشار خبرهای متنوعی پرداختند که در این بین «آغاز فرایند ثبت نام بیمه تکمیلی فعالان قرآنی» بیشترین بازنشر را در این صفحات داشته است. همچنین گزارشی با موضوع مسابقات پیش‌بینی بازی‌های جام جهانی فوتبال و قمار بودن یا نبودن آن از دیگر مطالب جالب منتشر شده در صفحات معارفی بوده است.

تحلیل معارفیبه گزارش ایکنا، در سیزدهمین روز از تیرماه و در حالی که بیشترین خبرهای عمومی حول و حوش قطعی برق و سهمیه‌بندی آن می‌چرخد، برخی رسانه‌ها با انتشار اخبار دینی و قرآنی سعی در به روزرسانی صفحات معارفی خود داشته‌اند.
خبرگزاری فارس از یک وقف میلیاردی برای امور قرآنی خبر داده است و تسنیم نیز از استقبال قرآنی‌ها از مسابقات فوتسال ویژه جلسات قرآن خبر داده است.
ایسنا گزارش جالبی از حاشیه‌های پیش‌بینی بازی‌های فوتبال جام جهانی در ویژه برنامه‌های صدا و سیما منتشر کرده و به دنبال پاسخی برای پرسش‌های فراوانی که در مورد حلال بودن این پیش‌بینی‌ها مطرح شده، رفته است.
ایرنا سالروز فتح اندلس به دست مسلمانان را دست‌مایه گفت‌وگو قرار داده و باشگاه خبرنگاران نیز آموزش قصه‌های قرآنی به زبان انگلیسی در طرح نشاط معنوی بقاع متبرکه خبر داده است.
خبرگزاری مهر از برگزاری مرحله نهایی یازدهمین دوره تلاوت‌های مجلسی خبر داده و خبرگزاری کتاب و میزان نیز هر کدام با یک خبر سعی در به روزرسانی داشته‌اند. در ادامه نگاهی گذرا به اخبار معارفی رسانه‌ها انداخته‌ایم.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی از وقف یک زمین به ارزش هشت و نیم میلیارد ریال برای فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی خبر داده است. این موقوفه در شهر نجف‌آباد واقع شده است.
این خبرگزاری در ادامه خبرهای امروز خود تفسیر آیه 283 سوره مبارکه بقره برگرفته از تفسیر نور آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی را منتشر کرده است. در این آیه بر اهمیت نماز اشاره شده و آدابی که سبب حفظ شدن آن برای انسان می‌شود نیز برشمرده شده است. سومین مطلب منتشر شده در این خبرگزاری فایل صوتی تلاوت ترتیل شهریار پرهیزکار است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم در صفحه دین، قرآن و اندیشه با انتشار 10 خبر سعی در به روزرسانی این صفحه داشته است. از جمله خبرهای منتشر شده در این صفحه می‌توان به استقبال از مسابقات فوتسال نفحات‌القرآن اشاره کرد. در این خبر از کشوری شدن مسابقات فوتسال که به همت موسسه نفحات القرآن طراحی شده، خبر داده شده است.
آغاز فرایند نام نویسی بیمه تکمیلی فعالان قرآنی، برگزاری بیست و دومین کرسی تلاوت خبرگزاری تسنیم، اعلام ویژه برنامه‌های هیئت رزمندگان اسلام در سالروز شهادت امام صادق(ع) و آغاز مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان سراسر کشور در مشهد از دیگر خبرهای منتشر شده در خبرگزاری تسنیم است.
این خبرگزاری همچنین گفت‌وگویی از «افشین علاء» از نویسندگان حوزه ادبیات کودک و نوجوان با موضوع وقف فرهنگی منتشر کرده است. این نویسنده مطرح حوزه ادبیات کودک و نوجوان گفته؛ «اگر مردم به این باور برسند که وقف فرهنگی گامی در جهت تعالی نسل آینده است، گره بسیاری از معضلات فرهنگی که با آن دست به گریبانیم گشوده خواهد شد».
تسنیم همچنین از مراسم رونمایی از موقوفه مشارکتی ساخت دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد که صبح امروز 13 تیرماه با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شده خبر داده است. حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در این مراسم، وقف را مصداق کامل صدقات جاریه که بعد از فوت واقف از ثمرات معنوی آن بهره می‌برد، یاد کرده است.
تفسیر آیاتی از سوره مبارکه احزاب، آداب مهمانی در اسلام و هشدارهای امیرالمومنین(ع) درباره خطرات دنیا که در نهج‌البلاغه بیان شده است، از دیگر مطالب منتشر شده در خبرگزاری تسنیم تا زمان تنظیم این گزارش است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران امروز در صفحه دین و اندیشه گزارش مفصلی از ویژه‌برنامه‌های جام جهانی صدا و سیما که مسابقات پیش‌بینی بازی‌های جام جهانی فوتبال در آن بازار گرمی پیدا کرده، منتشر کرده است. در این گزارش که با عنوان «صدا و سیما چگونه قماربازی را حلال کرد» منتشر شده است، ابتدا سابقه‌ای از قماربازی در دنیا و ایران قبل از انقلاب بیان شده و در ادامه آن به تغییر شکل قمار بعد از انقلاب و جایگزین شدن «بخت‌آزمایی» با آن اشاره شده و برخی از معروف‌ترین بخت‌آزمایی‌های آن دوران را نیز معرفی کرده است.
نگارنده گزارش مورد اشاره در ادامه به دنبال پاسخی برای این سوالات رفته است که شرط‌بندی‌های تلویزیونی که به نام مردم است، دقیقا به کام چه کسی یا چه کسانی است؟ رسانه ملی چگونه و بر اساس کدام قانون توانست حکم شرعی قمار را تغییر دهد و آن را حلال جلوه دهد؟ و ...
خبر دیگر خبرگزاری دانشجویان ایران از آغاز نام نویسی بیمه درمان تکمیلی فعالان قرآنی خبر داده است. در این خبر از فعالان قرآنی خواسته شده تا روز 21 تیرماه با مراجعه به وب سایت www.honarcredit.ir نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه معارف به مناسبت سالروز فتح اندلس به دست مسلمانان گفت‌وگویی با معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران انجام داده است. حجت‌الاسلام سیدمهدی ساداتی‌نژاد در این گفت‌وگو گفته است «امروزه نیز غرب به دنبال پروژه اندلسیزه کردن دین اسلام و بخصوص ایران اسلامی است و می‌خواهد به این شکل خلاء نظامی خود در ایران را جبران کند».
این خبرگزاری دومین خبر منتشر شده خود در این روز را به جذب اختصاصی طلاب شیعه و سنی در 14 رشته در دانشگاه مذاهب اسلامی اختصاص داده و از آن به عنوان اقدامی که برای نخستین بار صورت گرفته، یاد کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
برگزاری باشگاه خبرنگاران در صفحه قرآن و عترت از آغاز فرایند ثبت نام بیمه درمان تکمیلی فعالان قرآنی خبر داده است. همچنین در مطلب دیگری به حدیثی از حضرت علی(ع) در مورد کم‌گویی پرداخته است.
آموزش قصه‌های قرآنی به زبان انگلیسی در طرح نشاط معنوی از دیگر خبرهای منتشر شده در این خبرگزاری است که مدیر فرهنگی اداره اوقاف غرب استان تهران آن را مطرح کرده است. معرفی زندگینامه شهید «قادر بزغش» از شهدای هشت سال دفاع مقدس از دیگر مطالب منتشر شده در این خبرگزاری است.
مهر
خبرگزاری مهردر صفحه دین به نقل از رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از اندک بودن موقوفات قرآنی در کشور خبر داده است. حجت‌الاسلام علی محمدی این مطلب را در مراسم رونمایی از موقوفه مشارکتی ساخت دانشکده تربیت مدرس قرآن مشهد بیان کرده و در ادامه افزوده است؛ «مقصد جمهوری اسلامی تحقق معارف و فرهنگ قرآن در جامعه است و حافظان، دانشجویان و دانشگاه‌های قرآنی فعال نشانه توجه جمهوری اسلامی به قرآن هستند».
مهر نیز مانند بسیاری از خبرگزاری‌ها که امروز به موضوع بیمه فعالان قرآنی پرداخته بودند، به انتشار این خبر پرداخته و از فعالان قرآنی خواسته تا با مراجعه به سایت صندوق اعتباری هنر نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.
این خبرگزاری در یکی دیگر از خبرهای خود از برگزاری مرحله نهایی یازدهمین دوره تلاوت‌های مجلسی خبر داده است. این مرحله از جشنواره روز 15 تیرماه در حسینیه صاحب‌الزمانی‌(عج) تهران برگزار می‌شود.
ایبنا
خبرگزاری کتاب تنها مطلب منتشر شده در صفحه دین در روز 13 تیرماه را به اعلام برگزیدگان نهایی جشنواره «خورشید ولایت» اختصاص داده است. در این خبر از اعلام برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره خورشید ولایت در پنج رشته و نیز برگزاری اختتامیه در هشت استان خبر داده شده است.
میزان
خبرگزاری میزان نیز تنها خبر منتشر شده در صفحه دین و اندیشه را به معرفی شهید «سعید خواجه صالحانی» از شهدای مدافع حرم اختصاص داده است. در این خبر همچنین اعلام شده است که گوشه‌هایی از دلاوری‌های این شهید والامقام در برنامه «از آسمان» به روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

انتهای پیام

captcha