هدف اصلی کشورهای غربی، تجزیه اسلام است
کد خبر: 3727819
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱

هدف اصلی کشورهای غربی، تجزیه اسلام است

گروه معارف - معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه یک سوم بازار تسلیحاتی جهان مربوط به‌ آمریکا است، ابراز کرد: ٧٠ درصد صادرات از این تسلیحات به‌خاورمیانه ارسال می‌شود، آن‌ها کاری را که در سوریه، یمن و لیبی انجام دادند را دنبال می‌کنند تا اسلام را تجزیه کنند و این موضوع هدف اصلی آن‌ها است.

هدف اصلی کشورهای غربی تجزیه اسلام است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله محسن قمی، معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری،  13 تیرماه در دومین روز از همایش«تمدن اسلامی(گذشته، حال و آینده) نقش و رسالت علما افغانستان» که در هتل آفتاب ولایت برگزار شد، گفت: مراتب عنایت و محبت رهبری را به همه شما علما و اندیشمندان می‌رسانم.
وی با بیان اینکه شما علما می‌توانید با هم زیستی و اخوت الگوی خوبی برای جوامع اسلامی باشید، ادامه داد: عنوان همایش بیانگر بسیاری از مطالب است. در واقع عنوان تمدن اسلامی در 50 سال قبل وجود نداشته است و امروزه از اهمیت خاصی برخوردار است.
امت‌های اسلامی بیدار شده‌اند
آیت‌الله قمی با تأکید بر اینکه بعد از شروع بیداری اسلامی، امت‌های اسلامی به خود آمدند تا از امکانات و ظرفیت خود در مقابل تحقیر دشمن استفاده کنند، ابراز کرد: در حال حاضر مباحث تمدنی شکل خاصی به خود گرفته است و امروزه همه کشورهای جهان در پی ایجاد و تحول تمدن خود هستند.
معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه در گذشته جامعه جهانی دو تمدن سوسیالیستی و لبیرال را در مقابل خود داشت، افزود: اما با توجه به حوادثی که در دو دهه اخیر رخ داد تمدن سوسیالیستی را با انحطاط روبه‌رو کرد و تمدن لیبرال را نیز با توجه به تغییرات و حوادث آنقدر مفتضح نشان داد که دیگر هیچ کس در هیچ مجمع علمی از این تمدن نامی به میان نمی‌آورد.
تمدن غرب مؤلفه‌های اصلی یک تمدن را ندارد
وی با بیان اینکه تمدن‌های غرب مؤلفه‌های اصلی یک تمدن را ندارند، عنوان کرد: امروز دنیا از لحاظ فکری در شرایط کاملا بحرانی قرار دارد و به بن بستی رسیده است که همه افراد جهان نیاز به تمدن جدید را احساس می‌کنند.
آیت‌الله قمی با اشاره به اینکه جهان به دنبال تمدنی که فقط به فکر اقتصاد و آزادی حیوانی است نخواهد بود، تصریح کرد: بلکه جهان به دنبال عدالت، توازون و...است که همه این موارد در تمدن اسلامی جای دارد.
معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه بیش از جنگ جهانی دوم امروزه در دنیا آواره وجود دارد، ادامه داد: بیش از 65 میلیون آواره سراسر جهان را پر کرده است که بیش از پنج هزار و 900 نفر از آنان آوارگان فلسطین، سوریه، عراق، افغانستان و... هستند. در سال 2017، 90 نفر از آوراگان در دریا غرق شدند ولی دنیا به آنان هیچ اعتنایی نکرد.
وی با بیان اینکه آمریکا بیشترین آمار زندانیان را دارد، اظهار کرد: کودکانی زندانی هستند که جرمشان فقط مهاجرت است. از لحاظ فقر نیز حدود 800 میلیون نفر در دنیا زیر خط فقر مطلق هستند و این در حالی است که در هردقیقه ده‌ها نفر از مادران و کودکان به دلیل نداشتن سلامت و غذا از دنیا می‌روند.
آیت‌الله قمی با اشاره به اینکه اگر سرمایه‌داران فقط بخشی از اموال خود را صرف گرسنگان کنند، گرسنه‌ای در جهان نخواهد ماند، اضلفه کرد: بزرگترین قاتل بشر گرسنگی است.
کرامت انسان‌ها نیز امروزه جایگاه درستی ندارد
معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه وضعیت کرامت انسان‌ها نیز امروزه جایگاه درستی ندارد، گفت: امروزه سرمایه‌داران از زنان به عنوان ابزار تبلیغی استفاده می‌کنند، امروزه همانند گذشته دختران را نه از لحاظ جسمی بلکه از لحاظ شخصیتی زنده به گور می‌کنند. لذا بشریت فهیم است، جوانان از ملت‌های مختلف این را متوجه شده و به‌دنبال تمدن جدید هستند، زمینه برای ایجاد تمدن اسلامی بیش از هر زمان دیگری مطرح است.
وی با بیان اینکه باید مؤلفه‌های تمدن اسلامی گذشته را همراه با نیاز امروز، شرایط ایجاد تمدن عمیق و کارآمد اسلامی ایجاد شود، ابراز کرد: باید تمدنی عقلی و کارآمد به عنوان تمدن اسلامی داشته باشیم، امت اسلامی امروزه گسترده و مرزهای بسیاری دارد، تنوع زبان‌ها از عربی، اردو، پشتو، فارسی و دیگر زبان‌ها وجود دارد.
نقش زبان فارسی در احیای تمدن را جدی بگیریم
آیت‌الله قمی با اشاره به اینکه باید نقشی را که زبان فارسی در گذشته در تمدن اسلامی داشته را دوباره به آن برگردانیم تا احیاگر دوباره تمدن اسلامی باشد، گفت: زبان فارسی بیشترین نقش در توسعه کتب اربعه شیعه را داشته، این منطقه زمینه را برای ایجاد تمدن جدید کاملا دارد، امت اسلامی ٧۵ درصد ذخایر ارزی و اقتصادی را به خود اختصاص داده است، نیروهای زمینی که همان جوانان فهیم و اندیشمند هستند نیزجزو سرمایه‌های این امت هستند که دانشجویان افغان از سرآمدان آن‌ها هستند.
معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: از نظر جغرافیای سیاسی، مناطق مهمی را داریم که می‌توانیم حاکمیت دشمن را بگیریم، راه اسراییل به‌شرق از این مناطق می‌گذرد، متأسفانه با وجود این امکانات، جامعه اسلامی از جایگاه خوب خود برخوردار نیست.
فرهنگ‌سازی برای امت واحده اسلامی را کمتر در دستور کار قرار دهیم
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی برای امت واحده اسلامی را کمتر در دستور کار قرار داده‌ایم، عنوان کرد: آیا ما در شبکه‌های تلویزیونی، شبکه‌ای به نام امت واحده اسلامی داریم که اخبار جهان اسلام را بگوید؟ و یا شبکه‌های تلویزیونی متعلق به جبهه خاصی است.
آیت‌الله قمی با بیان اینکه ما در دروس حوزوی نیز درسی برای معرفی امت واحده اسلامی نداریم، ادامه داد: آیا تا به حال از خود پرسیده‌ایم که آرمان، هویت، اهداف، دشمن، راهکار مشترک ما کدام است؟ تا به حال چند منبر برای امت واحده اسلامی رفته‌ایم.
معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه باید در خصوص امت واحده اسلامی فرهنگ سازی شود، افزود: باید مفهوم امت واحده اسلامی را در میان جوانان و حوزویان نهادینه کرد. این علما و اندیشمندان هستند که نقش هدایت‌گری دارند لذا باید این نقش خود را به نحو احسن انجام دهند.
وی با بیان اینکه این هدایت‌گری در مکتب پیامبر(ص)، ائمه اطهار (ع) وجود داشته است، تأکید کرد: نقش هدایت‌گری در جامعه اسلامی وجود دارد؛علما نقش خود را به درگیری دو گروه در مسجد پایین نیاورند.
آیت‌الله قمی با اشاره به اینکه فرهنگ غرب دارای دو ویژگی خشونت و امیال نفسانی است، ادامه داد: باید سر آمریکا فریاد بزنیم این کشور، خشونت و آزار جنسی را جزو فرهنگ خود دارد، قدرت‌های جهانی توطئه ایجاد می‌کنند، آن‌ها در جهت ضربه زدن به جامعه اسلامی هستند.
معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه سران کشورهای غربی کوسه‌هایی هستند که به خون مردم تشنه‌اند، اظهار کرد: امروزه سران کشورهای غربی با تروریست‌ها پیوند می‌بندند. گروه‌های تروریستی همچون داعش و گروهک‌های منافقینی که در ایران 60 هزار جوان و نخبه کشور ما را ترور کردند دست پرورده آنان است.
هدف اصلی کشورهای غربی تجزیه اسلام است
وی با تأکید بر اینکه یک سوم بازار تسلیحاتی جهان مربوط به‌آمریکا است، ابراز کرد: ٧٠ درصد صادرات از این تسلیحات به‌خاورمیانه ارسال می‌شود، آن‌ها کاری را که در سوریه، یمن و لیبی انجام دادند را دنبال می‌کنند تا اسلام را تجزیه کنند و این موضوع هدف اصلی آن‌ها است.
آیت‌الله قمی ادامه داد: دشمنان قدرت جهان اسلام را برنمی‌تابند، پاسداری از امت اسلامی مسئولیتش به‌عهده ما است و اگر چرایی آن را بدانیم، با چگونگی آن کنار می‌آییم.
معاون ارتباطات و بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری در پایان بیان کرد: امیدوارم مانند مردم افغانستان که جمهوری اسلامی را رسمت بخشیدند، ما هم بتوانیم امت اسلامی را همه با هم ایجاد کنیم.
انتهای پیام

captcha