دانشگاه بوعلی به دنبال استفاده از نیروهای جوان در مجموعه خود است
کد خبر: 3727862
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵

دانشگاه بوعلی به دنبال استفاده از نیروهای جوان در مجموعه خود است

گروه فرهنگی- رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه این دانشگاه به دنبال گشودن درهای خود به سوی جامعه و نگاهی باز به این مجموعه است ادامه داد: دانشگاه بوعلی سینا به دنبال استفاده از نیروهای جوان در ارائه خدمات علمی و جذب آنها در هیئت‌های علمی خود است.

دانشگاه بوعلی به دنبال استفاده از نیرو های جوان در مجموعه خود است

به گزارش ایکنا از همدان، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، چهارشنبه، 13 تیر ماه در جمع خبرنگاران استانی کشوری اظهار کرد: دانشگاه بوعلی سینا با قدمت 45 ساله خود هم اکنون دارای 13 دانشکده و 12 هزار دانشجو است.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه دارای 57 گروه آموزشی با 317 گرایش است افزود: 9 دانشکده در پردیس اصلی دانشگاه و 4 دانشکده در شهرستان‌های بهار، رزن، تویسرکان و کبودرآهنگ واقع شده است، 3 هزار از دانشجویان این دانشگاه در مقطع تحصیلات تکمیلی و مابقی در مقطع کارشناسی در حال تحصیل هستند

رئیس دانشگاه بوعلی با یبان اینکه دانشگاه هتلینگ نیست گفت: هزار و 500 دانشجو پسر و هزار و 850 دانشجو دختر در 17 خوابگاه وابسته به این دانشگاه اسکان داده شده اند، مسئولین این دانشگاه با وجود دغدغه و مشکلات بسیار نمی‌توانند به عنوان هتل‌داران تمام وقت در خدمت دانشجویان حاضر باشد.

 مرکز رشد دانشگاه بوعلی سیزدهمین مرکز رشد دانشگاهی کشور 

محمدی فر با بیان اینکه دانشگاه بوعلی جز 10 دانشگاه برتر کشور است اضافه کرد: دانشگاه بوعلی سینا در میان دانشگاه‌های منطقه 4 کشور، دانشگاه نخست و در میان دانشگاه‌های دنیا رتبه 930 را کسب نموده است.

دانشگاه بوعلی به دنبال استفاده از نیرو های جوان در مجموعه خود است

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه این دانشگاه در حوزه توانمندی دانشجویان و کارآفرینی نیز فعال است ادامه داد: مرکز رشد دانشگاه بوعلی به عنوان سیزدهمین مرکز رشد دانشگاهی کشور مطرح است که دارای 30 مرکز رشد و 6 شرکت دانش بنیان است 

 وی عنوان کرد: اخیرا از 10 مرکز رشد و 2 مرکز شتاب دهنده دیگر در این دانشگاه رونمایی شد، موزه تاریخ طبیعی با هزاران نمونه ارزشمند، مرکز سنگ تراشی، دانشکده فنی تویسرکان با فعالیت در بخش صنایع دستی از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط این مجموعه علمی است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با یبان اینکه دانشگاه بوعلی در حوزه مدیریت سبز اقدامات خوبی انجام داده است عنوان کرد: این دانشگاه توانست در سال 96 رتبه 12 را در این حوزه کسب کند. 

دانشگاه بوعلی به دنبال استفاده از نیرو های جوان در مجموعه خود است

دانشگاه هتلینگ نیس

محمدی فر اشاره‌ای به راه اندازی دانشگاه بین‌المللی D8 در دانشگاه بوعلی داشت و اظهار کرد: از مهر ماه سال جاری این دانشگاه از 8 کشور اسلامی پذیرش دانشجو خواهد داشت، مرکز آموزش فارسی به غیر فارسی زبانان این دانشگاه نیز از سال تحصیلی جدید از 25 کشور دنیا دانشجو جذب خواهد کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه بوعلی سینا تا کنون بیش از 40 تفاهم نامه با کشور‌های دنیا امضا کرده است عنوان کرد: این دانشگاه جزء یک درصد دانشگاه‌های تأٌثیر گذار در جهان است، این دانشگاه در کیفیت مقالات ارائه شده نیز ضریب 54/8 را به دست آورده و جزء 4 برتر کشور از نظر ارائه مقالات با کیفیت است. 

 وی بیان کرد: این دانشگاه به دنبال تعامل با مردم و رفع مشکلات آنها است، توسعه یک کشور در گرو تربیت و پرورش انسان‌ها و استفاده از آنها در زمینه‌های مختلف است که این مهم نیز با توجه به دانشگاه‌ها و ارتباط این مراکز با صنعت و نهاد‌های دیگر باز می‌گردد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه این دانشگاه به دنبال گشودن درهای خود به سوی جامعه و نگاهی باز به این مجموعه است ادامه داد: دانشگاه بوعلی سینا به دنبال استفاده از نیرو‌های جوان در ارائه خدمات علمی و جذب این نیرو‌ها در هیئت‌های علمی خود است.

محمدی فر گفت: درصورت تأمین اعتبار این دانشگاه برگزاری نشست باستان شناسان و ایران شناسان دنیا در همدان برگزار خواهد شد، همچنین برگزاری رویداد ورزش دانشجویان غیر ایرانی و جشنواره دانشجویی حرکت نیز در صورت تخصیص بودجه در این دانشگاه برگزار می‌شود. 

 

captcha