دائمی بودن و استفاده از توان داخلی؛ ویژگی توسعه در صداوسیما/ امکانات ویژه رادیو زیارت
کد خبر: 3727866
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷

دائمی بودن و استفاده از توان داخلی؛ ویژگی توسعه در صداوسیما/ امکانات ویژه رادیو زیارت

گروه فرهنگی- معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما با اشاره به زیرساخت‌های پیشرفته سازمان صداوسیما در خراسان رضوی، اظهار کرد: امکانات استان این امکان را می‌دهد که بتواند مرکزیت دریافت و انتشار برنامه در کشور و سطح بین‌الملل را داشته باشد.

دائمی بودن و استفاده از توان داخلی؛ ویژگی توسعه در صداوسیما/امکانات ویژه رادیو زیارت و مرکز صداوسیمای خراسان رضوی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، رضا علی‌دادی، معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما، عصر امروز 13 تیرماه در مراسم افتتاحیه رسمی رادیو سراسری زیارت و رونمایی از 271 پروژه مرکز صداوسیمای خراسان رضوی که در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی رضوان مرکز صداوسیمای خراسان رضوی در مشهد برگزار شد، با بیان اینکه توسعه در زیرساخت‌های سازمان صداوسیما مانند توسعه در زیرساخت‌های سایر حوزه‌ها، همه مردم را در بر می‌گیرد، افزود: توسعه در این بخش مانند سایر حوزه‌های زندگی و روابط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم نمایان خواهد شد و تأثیرش را در بلندمدت و کوتاه مدت بروز خواهد داد.
علی‌‌دادی با اظهار این مطلب که سازمان صداوسیما ویژگی‌های مشخصی را برای توسعه تعریف کرده است، ادامه داد: دائمی بودن و همراه با برنامه ریزی بودن از ویژگی‌ها توسعه در سازمان صداوسیماست؛ بر همین اساس، ما در هر برهه زمانی به پیشرفت احساس نیاز می‌کنیم.
وی دانش بنیان بودن و توجه به علوم و نوآوری‌های حوزه فناوری را یکی دیگر از ویژگی‌های توسعه در سازمان صداوسیما برشمرد و اضافه کرد: پروژه «سنکرون» یکی از نمونه‌های دانش بنیان بودن توسعه در سازمان است؛ این پروژه منحصر به ایران است و فقط یک کشور اروپایی نمونه کوچکی از آن را داراست.
معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما در همین راستا با اشاره به رونمایی از 271 پروژه فنی در مرکز صداوسیمای خراسان رضوی اضافه کرد: این استان جزو معدود مناطقی است که سنکرون 608 کیلوهرتز در آن به بهره‌برداری می‌رسد.
علی‌دادی با اشاره به استفاده از قابلیت‌های توان‌ نیروهای داخلی و بومی به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های توسعه در سازمان صداوسیما بیان کرد: علت دائمی بودن توسعه در سازمان نیز، همین وابستگی بخش اعظمی از بخش‌های توسعه صداوسیما به توان داخلی کشور است.
وی در ادامه همین موضوع با اشاره به مشکلاتی از جمله تحریم که از سوی دشمنان ایران ایجاد می‌شود، افزود: حرکت توسعه در سازمان صداوسیما با این محدودیت‌ها کند نمی‌شود بلکه مسیر سریع‌تری به خود می‌گیرد.
علی‌دادی در همین راستا اضافه کرد: با سیاست‌هایی که اندیشیده شد و با تأکید رئیس سازمان، به لطف خداوند و تلاش جوانانمان، توان و قابلیت‌های فنی ما از مرحله مهندسی عبور کرده و به مرحله ابداع رسیده که قابل توجه است.
معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای حل مشکلات ایجادشده از سوی خارجیان را علت حرکت رو به رشد توسعه در سازمان صداوسیما دانست و بیان کرد: به لطف خدا، هر پروژه‌ای که بخواهیم انجام شود، با مطالعه، تصمیم‌گیری و تعریف پروژه به مرحله اجرا می‌رسد؛ این نشانه حرکت رو به رشد توسعه در سازمان و استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور است.
علی‌دادی در بخش دیگری از سخنانش، ارائه خدمات هرچه بیشتر را هدف سازمان صداوسیما عنوان کرد و توضیح داد: یکی از این خدمات، امکان دریافت بازی‌های جام جهانی فوتبال است که در همین راستا در 2500 نقطه برنامه ریزی و تعریف فنی انجام شد تا مردم بتوانند به سادگی این برنامه‌ را دریافت کنند.
علی‌دادی در ادامه همین بخش، در خصوص افتتاح رسمی رادیو زیارت و امکانات این رادیو بیان کرد: برای این رادیو سه استودیو و امکانات زیادی حتی فراتر از امکانات یک شبکه ملی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به زیرساخت‌های پیشرفته سازمان صداوسیما در خراسان رضوی، اظهار کرد: امکانات استان این امکان را می‌دهد که بتواند مرکزیت دریافت و انتشار برنامه در کشور و سطح بین‌الملل را داشته باشد.
معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیما با اشاره به امکان دریافت 18 شبکه FM در مشهد ادامه داد: در سایت‌های شهید مدرس، سربداران و جوادالائمه(ع) تجهیزات جدیدی نصب شده که در هر اقلیمی قابل بهره‌برداری است. در شهرستان‌های سرخس، چناران، بردسکن، باخرز و ... نیز شش برنامه FM بهره‌برداری می‌شود.
علی‌دادی با اشاره به پروژه سنکرون در استان خراسان رضوی، توضیح داد: این پروژه با دانش بومی به نتیجه رسید. امکانات دیگری از جمله رژی، اتوماسیون و ... برای رادیو زیارت و سایر بخش‌های مرکز استان، پخش تصاویر حرم مطهر رضوی که مدت‌ها به دنبالش بودیم نیز از دیگری امکاناتی است که در استان خراسان رضوی مورد توجه قرار گرفته است.
انتهای پیام

captcha