ائمه جمعه؛ پیام‌آوران دیانت و توحید
کد خبر: 3727927
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

ائمه جمعه؛ پیام‌آوران دیانت و توحید

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‌فقیه در لرستان نماز جمعه را پایگاه دینی مردم دانست و افزود: ائمه جمعه پیام‌آوران دیانت و توحید هستند.

ائمه جمعه؛ پیام‌آوران دیانت و توحید

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان، در همایش فصلی ائمه جمعه استان لرستان که امروز پنج‌شنبه، ۱۴ تیر در خرم‌آباد برگزار شد، با تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهارکرد: اکثر احکام و روایات و تشویق و ترغیب به نماز جمعه از امام صادق نقل شده است.
وی تصریح کرد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که در دو خطبه نماز جمعه و تا زمانی‌که مردم در حال استماع جمعه هستند گویا در حال نمازند.
امام جمعه خرم‌آباد بهترین ساعت استجابت دعا را بعد از خطبه نماز جمعه و قبل شروع نماز جمعه برشمرد و با ذکر این مطلب که نماز جمعه دارای آثار و برکات فراوانی است، اضافه کرد: این آثار فقط مربوط به شرکت در نماز نیست علاوه بر شرکت کنندگان آثار نماز جمعه شامل همه افراد جامعه می‌شود.

نماز جمعه مرکز هدایت دینی

آیت‌الله میرعمادی نماز جمعه را مرکز هدایت دینی مردم دانست و با ذکر این مطلب که مردم در نماز جمعه هدایت می‌شوند، خاطرنشان کرد: در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است که نماز جمعه باعث جلب رحمت الهی است و موجب می‌شود و برکات الهی بر مردم نازل شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که نماز جمعه مرکز وحدت و همدلی مردم شده است، اضافه کرد: بزرگ‌ترین مرکز همدلی مردم نماز جمعه است، کمااینکه ائمه جمعه لرستان چهره‌های ارزشمندی هستند و مسئولیت سنگینی بر دوش دارند.
امام‌جمعه خرم‌آباد، ائمه جمعه را سنگربانان دین و دیانت مردم برشمرد و گفت: ائمه جمعه پاسدار ارزش‌ها و دستاوردهای نظام اسلامی هستند، این در حالی‌است که تنها ندایی که برای عزت مردم است در نماز است.
وی ائمه جمعه را پیام‌آوران توحید توصیف کرد و گفت: ائمه جمعه وظیفه ایجاد امید در دل مردم را برعهده دارند.

مطالبه منویات مقام معظم رهبری و دفاع از حقوق مردم؛ شاخص‌ترین وظایف ائمه جمعه

آیت‌الله میرعمادی مطالبه منویات مقام معظم رهبری و دفاع از حقوق مردم را شاخص‌ترین وظایف ائمه جمعه برشمرد و با تاکید بر ضرورت تقویت سنگر نمازجمعه، خاطرنشان کرد: اگر این سنگر حفظ شود جامعه حفظ می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که امنیت و اتحاد دو مقوله مهم برای مردم هستند، اظهارکرد: نباید به هیچ وجه امنیت و وحدت مردم خدشه‌دار شود کمااینکه دشمن به عنوان ایجاد شکاف در جامعه است. امام‌جمعه مردم خرم‌آباد ادامه داد: نباید برنامه‌ها و اقدامات زمینه اعتراض مردم شود و تصمیمات نباید موجب ناراحتی مردم شود لذا پرهیز از ایجاد نارضایتی در جامعه ضرورت دارد.
وی به نام‌گذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری اشاره و با بیان اینکه این شعار براساس سیاست اقتصاد مقاومتی است، فشار روانی را ابزار دشمن برشمرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا با حرف‌های نامربوط به دنبال ایجاد فشار روانی در جامعه است‌.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که موضع‌گیری صریح رئیس‌جمهور در برابر آمریکا موجب رضایت است تاثیر بین‌المللی داشته است، تحریم اقتصادی را ابزار دیگر دشمن دانست و افزود: در مقابل ما نیز سیاست اقتصاد مقاومتی را داریم با اقتصاد مقاومتی می‌توان کشور را به نحو احسن مدیریت کرد کمااینکه دومین ابزار ما حمایت از کالای داخلی است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: در استان لرستان از تولیدات استانی حمایت شود چراکه برخی تولیدات ما برای احیا نیاز به اندک حمایتی دارند.
امام‌جمعه خرم‌آباد ادامه داد: اگر آمریکا اتاق عملیات درساختمان خزانه‌داری قرار داده ما هم باید اتاق جنگ تشکیل دهیم.
وی به تشکیل ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: می‌بایست افتخارات گذشته را بیان کنیم.
آیت‌الله میرعمادی با ذکر این مطلب که فعالیت‌های فرهنگی مانند امر به معروف و نهی از منکر کمرنگ شده است، اضافه کرد: لذا وطیفه داریم که امر به معروف و نهی از منکر را دنبال کنیم.

انتهای پیام

captcha