جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» از 16 تیرماه خبرنگاران فارس را فرا می‌خواند
کد خبر: 3727935
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» از 16 تیرماه خبرنگاران فارس را فرا می‌خواند

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان بسیج رسانه فارس از برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در این استان خبر داد و گفت: خبرنگاران از 16 تیر تا 31 شهریورماه سال جاری می‌توانند آثار خود را به این سازمان ارسال كنند.

جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» از 16 تیرماه خبرنگاران فارس را فرا می‌خواند

به گزارش ایكنا از فارس، مصطفی اژدری، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس امروز، 14 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز از برگزاری نخستین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در این استان خبر داد و گفت: برای نخستین بار این جشنواره در سطح استان فارس برگزار می‌شود.
وی با بیان اینكه این جشنواره دارای دو مرحله استانی و كشوری است، افزود: موضوعات این جشنواره دارای دو بخش كشوری و استانی است بدین صورت كه برخی از موضوعات تنها مختص به استان فارس بوده و مرحله كشوری ندارند اما سایر موضوعات دارای مرحله كشوری هستند.
اژدری با اشاره به بخش‌های كشوری این جشنواره گفت: مقاومت و دفاع مقدس، مسائل صنفی خبرنگاران، بصیرت و دشمن‌شناسی، اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و كالای ایرانی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی از جمله بخش‌های كشوری این جشنواره هستند.

شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)؛ بخش ویژه جشنواره كشوری
رئیس سازمان بسیج رسانه فارس ادامه داد: البته یك بخش ویژه با عنوان «شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع)» نیز برای بخش كشوری در نظر گرفته شده كه تنها مختص استان فارس است.
وی با اشاره به محورهای این جشنواره گفت: این جشنواره در محورهای عكس، موشن گرافی، خبر، گزارش و كاریكاتور برگزار می‌شود و برگزیدگان مرحله استانی به مرحله كشوری راه پیدا خواهند كرد.
اژدری به بخش‌های استانی اشاره كرد و گفت: این موضوعات از سوی ادارات خاصی كه در ستاد برگزاری جشنواره با ما همكاری داشته‌اند، انتخاب شده و هدایای آن‌ها نیز همان ادارات متقبل می‌شوند ضمن اینكه برخی از این موضوعات تنها در یك بخش خاص هستند.
رئیس سازمان بسیج رسانه فارس گفت: موضوع «سازگاری با كم‌آبی» در تمام بخش‌ها و از سوی اداره آبفا، موضوع «معضل پلاستیك» در بخش كاریكاتور، موضوع «سختی‌های كار محیط بانان» در بخش خبر و موضوع «مشاركت مردم در حفظ محیط زیست» در بخش عكس از جمله موضوعاتی هستند كه توسط اداره‌كل محیط زیست استان فارس انتخاب شده‌اند.
وی ادامه داد: همچنین موضوع «سواد رسانه‌ای» در 3 بخش موشن‌گرافی توسط سازمان فضای مجازی سراج، موضوع «رسانه و اجرای كردن اصل هشتم قانون اساسی درباره امر به معروف و نهی از منكر» توسط ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس از دیگر موضوعات بخش استانی جشنواره هستند.
اژدری، بازه زمانی و مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را از 16 تیرماه تا 31 شهریورماه سال جاری اعلام كرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به‌صورت چاپ شده و همچنین فایل ورود به‌صورت حضوری به سازمان بسیج رسانه فارس تحویل دهند.

29 مهرماه؛ زمان برگزاری اختتامیه مرحله استانی جشنواره
رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با بیان اینكه زمان برگزاری اختتامیه مرحله استانی این جشنواره 29 مهرماه سال جاری انتخاب شده است، گفت: در برگزاری این جشنواره ادارات و نهادهای مختلفی از جمله دفتر فرهنگی ـ اجتماعی استانداری فارس، صدا و سیما، اداره‌كل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ستاد كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس، معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس، معاونت فرهنگی سپاه فجر فارس، اداره‌كل صنعت،‌ معدن و تجارت، اداره‌كل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، شركت آب منطقه‌ای، ستاد امر به معروف و نهی از منكر استان، سازمان فضای مجازی سراج، مدیریت شهرك‌های صنعتی و همچنین گروه چاپ نشر و انتشارات كامیاب یاری داده‌اند.
وی با یادآوری اینكه هخبرنگاران در تعداد آثار ارسالی و همچنین شركت در بخش‌های مختلف جشنواره آزاد هستند، گفت: علاوه بر این‌ها از 3 رسانه‌ای كه خبرنگاران آن بیشترین تعداد آثار را به دبیرخانه این جشنواره ارسال كرده‌اند، تجلیل به عمل خواهد آمد.
اژدری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینكه بسیج رسانه فارس فعالیت‌های مختلفی را در دستور كار خود قرار داده است، راه‌اندازی كانون‌های بسیج رسانه در شهرستان‌های فارس، برپایی دوره‌های فقه و رسانه و همچنین اردوهای جهادی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد.
انتهای پیام

captcha