تربیت سالانه هزار نخبه قرآنی؛ بزرگترین دستاورد وزارت آموزش و پرورش
کد خبر: 3728031
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

تربیت سالانه هزار نخبه قرآنی؛ بزرگترین دستاورد وزارت آموزش و پرورش

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بزرگترین دستاورد فعالیت‌های قرآنی حوزه وزارت آموزش و پروش را تربیت سالانه هزار نخبه قرآنی دانست و گفت: این هزاران نخبه می‌توانند مبلغ و مدیران راهبری صدها جلسه و برنامه قرآنی باشند که این انتظار ما از قرآنیان دانش‌آموز است.

تربیت سالانه 1000 نخبه قرآنی بزرگترین دست‌آورد وزارت آموزش و پرورش

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر سراسر کشور که صبح امروز، ۱۵ تیرماه در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: بهترین مسیری که می‌تواند ما را به سعادت برساند قرآن است پس شما دانش‌آموزان قرآنی باید قدردان این نعمت که در مسیر کلام الهی قرار گرفته‌اید، باشید.
وی با بیان اینکه دانش‌آموزان زیادی در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند اما توقیق حضور در عرصه‌های قرآنی را ندارند، ابراز کرد: از میزبانی متسابقان در مشهد از منظر خادم قرآن بودن و میزبانی از زائران امام هشتم(ع) افتخار می‌کنیم زیرا این عوامل نصیب هرکسی نمی‌شود و همیشه این نگاه معنوی در استان حاکم است.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه قرآن تنها راه رسیدن به آرامش است، ابراز کرد: تنها رسیدن به سعادت انسان و زدودن همه بیماری‌های باطنی در عرصه زندگی، قرآن است.
کاظمی با اشاره به سخن امام علی(ع) در نهج‌البلاغه که می‌فرمایند: «قرآن را به زبان بیاورید»، تصریح کرد: قرآن شفای همه دردهای درونی است، امروز یکی از علت های مهم آسیب‌های اجتماعی نسل جوان و خانواده‌ها، دور شدن از قرآن و آموزه‌های قرآنی است.
وی با تاکید بر اینکه اگر به دنبال راه نجات خود و جامعه هستیم باید پیوندی عمیق با قرآن برقرار کنیم، تشریح کرد: اگر قرار باشد برکات خداوند بر ما نازل شود مسیری جز مسیر قرآن وجود ندارد زیرا این کتاب آسمانی شفای دردهای دورنی و رذائل اخلاقی است که امروز جامعه از آن رنج می‌برد.
کاظمی با اشاره به اینکه قرآن موجب افزایش برکات بر بندگان می‌شود، عنوان کرد: یکی از بهترین ویژگی‌های قرآن خیر مستمر آن است ک نصیب جامعه می‌شود، اما شرط اصلی آن، این است که در آیات آن تدبر کنیم و از راز و رمز آیات باخبر شویم.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه استفاده از اقیانوس بیکران قرآن تنها با تدبر در آیات الهی محقق می‌شوند، ابراز کرد: این برنامه قرآنی، یکی از بهترین برنامه‌های تبلیغی و ترویجی در حوزه قرآن و عترت و یکی از بهترین برنامه‌ها برای شکوفا شدن استعدادهای قرآنی در ابعاد مختلف است.
وی اضافه کرد: انتظار داریم دانش‌آموزان قرآنی توانمندی خود را در این عرصه بالا ببرد و خود را به آموزه‌های قرآنی مجهز کنند تا مسیر تکامل و رستگاری خود را به سلامت بگذرانند و هرکدام از دانش‌آموزان قرآنی باید یک مبلغ قرآنی باشند.
کاظمی بزرگترین دستاورد فعالیت‌های قرآنی حوزه وزارت آموزش و پروش را تربیت سالانه هزار نخبه قرآنی دانست و افزود: این هزاران نخبه می‌توانند مبلغ و مدیران راهبری صدها جلسه و برنامه قرآنی باشند که این انتظار ما از قرآنیان دانش‌آموز است.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
سيد مهدي قائم المنتظر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۷:۴۸
0
1
بسمه تعالي
سلام عليكم
دو سؤال :
1- چند نفر از اين نخبه ها « واقعاً » محصول وزارت آموزش و پرورش هستند؟ ( نه محصول مؤسسات حرفه اي )
2- آيا وظيفه وزارت آموزش و پرورش پرورش نخبه است يا آموزش عمومي قرآن به همه دانش آموزان ( به منظور فراهم آوردن زمينه مناسب تربيت قرآني دانش آموزان )

ممنون از درج سؤال و پاسخ مسئولان محترم ذي ربط
محمد حسين فاطمي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۸:۰۱
0
1
با سلام و ادب
به ياد مقاله اي افتادم در خبرگزاري ايكنا با همين موضوع :
«نخبه‌گرایی یـا آموزش عمومي در وزارت آموزش و پرورش »
خوب است اين وزارت به جاي پرداختن به كارهاي موازي با ساير مؤسسات به انجام مأموريت ذاتي خودش يعني آموزش عمومي قرآن بپردازد. تا ديگر مؤسسات قرآني اين همه وقت و هزينه صرف آموزش مقدمات قرآن نكنند. علاقمندان آن مقاله را حتماً ببينند.
منصوري
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۰۸:۱۷
0
1
جناب آقاي كاظمي معاون محترم پرورشي
با سلام و عرض ارادت
امير المؤمنين عليه السلام هرگز نفرمودند : « قرآن را به زبان بياورديد. » ( يعني لقلقه زبان باشد. )
بلكه فرمودند : « قرآن را به سخن بیاورید. »
« ذلک القرآن فاستنطقوه و لن ینطق و لکن اخبرکم عنه. الا ان فیه علم ما یاتی والحدیث عن الماضی و دواء دائکم و نظم ما بینکم. » ( خطبه ۱۸۵ بخش ۲ )
از كل عبارت شريف نيز چنين بر مي آيد كه منظور توجه بيش تر به « تربيت قرآني »، « تدبر »، « سبك زندگي قرآني » و ... است تا مقدماتي كه به نام قرآن در جامعه مورد تاكيد است.
لطفاً در انعكاس مطالب و به ويژه روايات معصومين دقت و حساسيت به خرج داده شود تا سخن « دخل مقدر » و « مصادره به مطلوب » نشود.
با تشكر از خبرگزاري ايكنا
خادم
|
United States of America
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۱۳:۰۷
0
1
با عرض سلام . جناب آقای کاظمی یقینا مستحضرند که هیچ نخبه قرآنی در آموزش و پرورش به ثمر نمیرسد . این نخبگان قرآنی در مؤسسات قرآنی و جلساتی در گوشه گوشه شهرها و با زحمات اساتید بی ادعا پرورش می یابند و آموزش و پرورش فقط از ایشان بهره می برد . خواهشمند است کارهای تبلیغاتی تان را بر روی موارد دیگر بگذارید چون در آموزش و پرورش حتی خیلی از معلمان عزیز قادر به روخوانی قرآن هم نیستند چه برسد به نخبه پروری ...
امید حسینی نژاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۱۳:۲۰
0
1
سلام
یکی از مشکلات مدیریتی کشور ما متخصص نبودن مدیران در آن حیطه ای است که مسئولیتی به آنان سپرده شده است. با خواندن این خبر می توان به عینه این مشکل را دید. این مسئول محترم مشخص است با هیچ جلسه قرآن و جریان آموزش قرآن در کشور آشنا نیست. درد ما اینجاست. با کمال احترام برای فرهنگیان عزیز کدامیک از نخبگان قرآنی ما در مدارس نخبه شده اند؟ وضعیت روخوانی و روانخوانی را در مدارس ببینید!! واقعا چرا مسئولان ما چنین جراتی دارند که چنین نظرات سخیف و غیر متخصصانه ای ارائه می کنند. آیا این مسئول محترم تاب ارائه چنین سخنانی در جلسات تخصصی در بین اساتید و قرآنیان متخصص کشور را دارد؟ بی تخصصی در این سخنان موج می زند. کاش کمی تقوا در بین مسئولان غیر متخصص ما وجود داشت.
سيد روح اله طوسي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۱۳:۴۸
0
0
با سلام
ميشه جناب كاظمي اسم حتي يك دانش أموز نخبه رو بفرمايند كه حاصل زحمات اموزش و پرورش بوده ؟؟؟'!!!!
اموزش و پرورش حتي براي اموزش روخواني و روان خواني به دانش اموزان هم عاجزه
اگر نبودند استادان دلسوزي كه فقط و فقط براي رضاي خدا ساعتها در جلساتشون مينشينند و به نوجوانان و جوانان اين شهر و كشور اموزش قران و اخلاق ميدهند الان معلوم نبود كه با اين روش تربيتي نظام اموزش اصلا نوجوان قراني داشتيم يا نه ،،،،
اگه كاري انجام نميدهيد لا اقل نتيجه ي زحمات ديگران را به نام خود تمام نكنيد
محمد
|
United States of America
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۱۳:۵۳
0
1
به ضرس قاطع می گم که حتی یک نفر از نخبگان قرآنی محصول آموزش و پرورش نیست .

بچه هایی که با روش آموزش قرآن رایج در آموزش و پرورش قرائت قرآن رو یاد می گیرند ، حتی از روخوانی قرآن هم عاجزند ، چه برسه به این که بخوان نخبه قرائت قرآن باشند .

مسوولین آموزش و پرورش حاصل زحمات اساتید برجسته و مخلص را به نفع خود مصادره نکنند .
امین بهشتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۶ - ۱۴:۱۰
0
1
متاسفانه اکثر مسئولین ما عادت کردن به اینکه فکر کنن نخبه هایی که در سطح جامعه فعالیت میکنن حاصل برنامه های اون هاست
در مورد مسئولین فرهنگی و قرآنی ما نتیجه بیشتر شبیه ولنگاری فرهنگیه !!! شمارو چه به نخبه پروری!!
captcha