قلم باعث بالابردن سرمایه دانش یک ملت می‌شود
کد خبر: 3728060
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹

قلم باعث بالابردن سرمایه دانش یک ملت می‌شود

گروه سیاسی- امام جمعه موقت تبریز، با بیان این‌که قلم باعث بالابردن سرمایه دانش یک ملت می شود، گفت: آثار صاحبان قلم همیشه زنده بوده و اين افراد باید در برابر توطئه‌های دشمنان از این فرهنگ دفاع کنند.

 قلم باعث بالابردن سرمایه دانش یک ملت می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمد تقی‌آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز،با اشاره به ۱۴ تیرماه روز قلم، اظهار کرد: قلم سالم به قدری ارزشمند است که خداوند در قرآن کریم به آن سوگند می خورد؛ چراکه قلم صحیح ماندگار بوده و باعث انتقال مطالب از نسلی به نسل دیگر می شود.

وی با بیان این‌که قلم باعث بالابردن سرمایه دانش یک ملت می شود، افزود: آثار صاحبان قلم همیشه زنده بوده و اين افراد باید در برابر توطئه های دشمنان از این فرهنگ دفاع کنند.

امام جمعه موقت تبریز، به قلم‌هایی به ارزش خون شهدا اشاره کرد و گفت: این قلم‌ها در رابطه با اسلام، دین، شهدا و انقلاب است که باید رعایت شود و مدنظر باشد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه علما فقط افراد معمم نیستند بلکه هر کسی وظیفه‌ای دارد، افزود: اساتید، پزشکان، مهندسان و هر فرد دارای هنر باید وظیفه خود را شناخته و بداند صاحبان قلم شاید روزی از نباشند ولی اثرشان باقی است.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز اذعان کرد: اکتشافات و اختراعات سالم ماندگار است و جزو اثرات صاحبان قلم و هنرمندان آنهاست.

وی در ادامه، با اشاره به مناسبت های این هفته، گفت: امروز سالگرد درگذشت حاج سیدجواد حسینی خامنه‌ای، پدر رهبر معظم انقلاب است که از علما و مجتهدان عصر خود بوده و در نجف متولد شدند و در سال ۱۳۶۵ رحلت کردند.

امام جمعه موقت تبریز، با اشاره به سالگرد درگذشت فقیه نامدار، میرزا جواد تبریزی، افزود: این عالم مدت‌ها در نجف مورد توجه علما و مرجع تقلید شعیان بوده که در سال ۱۳۸۵ رحلت کردند.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است؛ روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

وی‌افزود: امید است زنان و دختران ایران اسلامی عفاف و حجاب را رعایت کرده و حضرت زهرا(س) را الگو خود قرار دهند.

انتهای پیام

captcha