فارغ‌التحفیظی حافظان قرآن و نهج‌البلاغه مدارس شبانه‌روزی مؤسسه امیرالمؤمنین(ع)
کد خبر: 3728113
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

فارغ‌التحفیظی حافظان قرآن و نهج‌البلاغه مدارس شبانه‌روزی مؤسسه امیرالمؤمنین(ع)

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ حافظان قرآن و نهج‌البلاغه مدارس شبانه‌روزی مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان فارغ‌التحفیظ شدند.

به گزارش ایکنا؛ مدارس شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله قرآن و نهج‌البلاغه مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) شهرستان کاشان همزمان با پایان پنجمین دوره فعالیت خود در تیرماه 97، موفق به تربیت حافظان کل قرآن و نهج‌البلاغه از سراسر کشور و سایر کشورهای اسلامی شد.
حسن‌زاده با بیان این مطلب که حفظ متربیان قرآن و نهج‌البلاغه طی یک دوره یک‌ساله در سال تحفیظی 97-96 به پایان رسیده است، گفت: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان نخستین مؤسسه‌ای است که در کشور حفظ یک‌ساله هردوکتاب قرآن و نهج‌البلاغه را همراه با ترجمه و تفسیر به صورت شبانه‌روزی برگزار می‌کند.
وی افزود: از بین فارغ‌التحفیظان، دو نفر حافظ کل کتاب شریف نهج‌البلاغه و بقیه حافظ کل قرآن شدند و بدین ترتیب تعداد حافظان کل کتاب نهج‌البلاغه در کاشان «شهر نهج‌البلاغه» برای نخستین بار در جهان تشیع نزدیک به 50 نفر شد.
حسن‌زاده بیان کرد: زهرا عروج‌لو از قزوین و تینا مساحی‌پور از اصفهان متربیان مدرسه شبانه‌روزی بانوان هستند که با مربی‌گری زینب رجبی‌فرد به حفظ نهج‌البلاغه پرداخته و حافظ کل این کتاب شدند.

فارغ التحفیظی حافظان قرآن و نهج‌البلاغه مدارس شبانه‌روزی مؤسسه امیرالمومنین(ع)
مدیر‌عامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) اظهار کرد: تینا مساحی‌پور که از حافظان کل قرآن کریم نیز بود با همتی مضاعف حفظ نهج‌البلاغه را در مدت 8 ماه به پایان رساند و طی یک دوره 40 روزه موفق به حفظ مصحف شریف صحیفه سجادیه شد.
وی ادامه داد: مریم ابراهیم‌وند، کوثر صادقی، نجمه‌سادات حسینی، رضوانه حیدری، سمیرا عیسی‌وند، فاطمه‌سادات محمودی، زینب مومنی، آمنه مؤمنی و حدیث محمدی؛ قرآن‌آموزان مدرسه شبانه‌روزی شعبه خواهران هستند که با مربی‌گری آسیه شکور، موفق به حفظ کل قرآن در سال تحصیلی 96-97 شده‌اند.

فارغ التحفیظی حافظان قرآن و نهج‌البلاغه مدارس شبانه‌روزی مؤسسه امیرالمومنین(ع)
حسن‌زاده عنوان کرد: این متربیان از شهرهای اصفهان، شهرکرد، رفسنجان، الیگودرز، همدان، اراک، مشهد، کرمانشاه و قزوین هستند که در پایان دوره آزمایشی پس از کسب حد نصاب نمرات آزمون کتبی و شفاهی به دوره یکساله حفظ قرآن ورود پیدا کرده و از شهریورماه 96 به طوررسمی فعالیت خودرا آغاز کردند.
مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) گفت: حسین ابراهیمی از کرج، علی عباسی از نایین، سید اسماعیل برهان اف از کشور تاجیکستان، مجتبی شیخی برزکی از کاشان، مهدی کوه‌کن از قزوین، سید‌محمدرضا رضوانی از کشور عراق، محمد حسن کریمی از تهران و مهدی گلستان فرد از کاشان با مربی‌گری محمدحسین حسن‌زاده در سال تحفیظی 97 -96 در مدرسه شبانه‌روزی حفظ یک‌ساله آقایان به حفظ قرآن و نهج‌البلاغه پرداختند.
وی تصریح کرد: بدین ترتیب تعداد حافظان کل قرآن کریم در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) به بیش از 130 نفر افزایش یافت.

انتهای پیام

captcha