تمدید مهلت ارسال آثار به دوسالانه«آیات مصور»/ تأثیر منفی امتحانات و جام جهانی بر آمار کمی دوسالانه
کد خبر: 3728163
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

تمدید مهلت ارسال آثار به دوسالانه«آیات مصور»/ تأثیر منفی امتحانات و جام جهانی بر آمار کمی دوسالانه

گروه هنر ــ دبیر هنری دوسالانه آیات مصور از تمدید مهلت ارسال آثار به این دوره از دوسالانه خبر داد و گفت: ابتدا قرار بود پس از اتمام مهلت ارسال آثار، اختتامیه جشنواره 20 تیر برگزار شود اما با تمدید مهلت ارسال آثار، هنرمندان تا 31 تیر می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

تمدید مهلت ارسال آثار به دوسالانه«آیات مصور»/تأثیر منفی امتحانات و جام جهانی بر آمار کمی دوسالانه

نصیر بشیری، دبیر هنری دوسالانه آیات مصور(تصویرگری آیات) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: براساس فراخوان منتشر شده این دوسالانه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه، عید فطر مقرر شده بود که این زمان تمدید شد و هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این دوسالانه تا 31 تیر فرصت برای ارسال آثار خود دارند.

وی ادامه داد: به طور حتم با این تمدید مهلت ارسال آثار، اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان این دوسالانه که قرار بود 20 تیرماه در همدان برگزار شود به تعویق خواهد افتاد و هنرمندان برای شرکت در این دوسالانه می‌توانند آثار خود را در قالب هنر تصویرگری و تصویرسازی با موضوعات قرآنی، اخلاقی و اسلامی به دبیرخانه ارسال نمایند.

بشیری تصریح کرد: تأکید معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان طراح و برگزارکننده اصلی سلسله جشنواره‌های فرهنگی و هنری آیات، درگیر کردن استان‌های کشور و ادارات کل ارشاد اسلامی استان‌ها در برگزاری و روند اجرایی این رویدادهای فرهنگی و هنری است؛ سوابق خوب اداره کل ارشاد استان همدان در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری موجب شد تا این دوسالانه به میزبانی همدان برگزار شود.

این کارشناس هنری افزود: با این وجود به تعویق افتادن روند برگزاری این دوسالانه دلایل زیادی داشت که یکی از آنها کسری بودجه برای برگزاری آن بود و دیگری تغییراتی است که در برخی ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در حال رخ دادن است و همدان نیز از این امر مستثنی نیست.

بشیری در پایان گفت: تا به این لحظه 470 اثر به دبیرخانه این دوسالانه ارسال شده است که این تعداد نسبت به دوره گذشته رشد کمی دوبرابری را نشان می دهد، با این وجود توقع ما خیلی بیشتر از این تعداد است اما از آنجا که زمان ارسال آثار مقارن با ماه رمضان بود و همچنین با ایام امتحانات دانشگاه‌ها نیز تداخل داشت از آنجا که اغلب مخاطبان این دوسالانه قشر دانشجویان هستند لذا از نظر کمی تعداد آثار ارسالی پایین‌تر از سطح توقع ما بود که البته برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال هم ممکن است در این مسئله دخیل باشد.

یادآور می‌شود، دو سالانه آیات مصور از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در دو بخش کودک و نوجوان و بزرگسال در بخش‌های روایی و غیرروایی و ویژه(سوره واقعه) برگزار و در حال حاضر در مرحله ارسال آثار است.

انتهای پیام

 

captcha