برنامه‌ریزی‌های مدون؛ زمینه‌ساز اشتغال پایدار در استان اردبیل
کد خبر: 3728183
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

برنامه‌ریزی‌های مدون؛ زمینه‌ساز اشتغال پایدار در استان اردبیل

گروه اجتماعی - مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: برنامه‌ریزی‌های مدون و کارشناسی می‌تواند زمینه اشتغال پایدار و تثبیت شده را در استان فراهم نماید.

برنامه‌ریزی‌های مدون می‌تواند زمینه اشتغال پایدار را در استان فراهم نماید
جواد فرخی، مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل در گفت و گو با ایکنا از اردبیل، گفت: رویکرد جهاددانشگاهی، کمک به پیشرفت کشور و نیل به خوداتکایی ملی در حوزه هاي منتخب و استراتژیک علم و فناوري است.
فرخی با اشاره به فعالیت های این معاونت افزود: جهاددانشگاهی استان اردبیل، شناسایی و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای توسعه علمی و اقتصادی استان را در اولویت فعالیت های خود دارد.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های مدون و کارشناسی می‌تواند زمینه اشتغال پایدار و تثبیت شده را در استان ایجاد نماید خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی سعی دارد با ایجاد واحدهای صنعتی و تحقیقاتی، فرصت های شغلی جدیدی در حوزه کشاورزی و صنعتی استان اردبیل ایجاد نماید.
مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل، بومی‌سازی، احیاء، صیانت و توسعه جنگل‌های فندق اردبیل به عنوان یکی از محصولات بومی و توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی را از مهمترین برنامه های این واحد در برنامه پنج ساله ششم توسعه جهاددانشگاهی استان اردبیل عنوان کرد.
فرخی تصریح کرد: تهیه نهال شناسنامه دار فندق، اصلاح، بهره برداری و ارزیـابی ژنوتیپ و ارقـام فندق جهت ایجــاد باغ مــادری و معــرفی ارقام تجـاری آن و همچنین راه اندازی ایستگاه تحقیقاتی و تولیدی گیاهان دارویی به منظور اهلی سازی و توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان کشت جایگزین از برنامه های پیش بینی شده در این معاونت است.
وی همکاری و همراهی دستگاه های اجرایی استان را در تحقق این برنامه ضروری خواند و افزود: در راستای گسترش تعامل بیشتر با متولیان امر در استان و کشور، واحد اردبیل در سال گذشته تفاهم نامه همکاری با اداره کل استاندارد و جهادکشاورزی استان، دانشگاه های آزاد اسلامی استان و محقق اردبیلی و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی منعقد کرد.
مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان اردبیل به اجرای طرح "ساماندهی و تدوین دستورالعمل مدیریت و بهره برداری از آبهای گرم معدنی" توسط این معاونت اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به کارفرمایی شرکت آب منطقه ای استان، زمینه توسعه گردشگری استان را با بهره گیری از پتانسیل آب های گرم معدنی فراهم می کند.
فرخی از راه اندازی مرکز پایش اطلاعات شهری با رویکرد گردشگر مداری در جهاددانشگاهی استان اردبیل خبر داد و یادآور شد: مرکز خدمات تخصصی مطالعات شهری این واحد با هدف شناسایی و استفاده حداکثری از نخبگان و نیروهای بومی برای انجام طرح و پروژه های شهری با رویکرد گردشگری اقدام به ایجاد این مرکز کرده است.
وی به ایجاد اولین دفتر دبیرخانه استانی استاندارد ملی "هفت سین آراستگی (7s)"در جهاددانشگاهی استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: در سالجاری به همت این نهاد و با همکاری اداره کل استاندارد استان، اولین سمینار معرفی استاندارد ملی "هفت سین آراستگی (7s)" برگزار شد.
انتهای پیام

captcha