رونمایی از ۶ کتاب در اسدآباد
کد خبر: 3728186
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

رونمایی از ۶ کتاب در اسدآباد

گروه فرهنگی - سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد از رونمایی ۶ کتاب در تابستان خبر داد و گفت: این کتب تألیف نویسندگان اسدآباد با موضوعات اقلیمی، گردشگری، زیست بوم، شهدا و شخصیت‌های والای شهرستان اشاره کرد.

رونمایی از 6 کتاب در اسدآباد

رضا قاسمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسدآباد در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: رویکرد جدید سازمان ارشاد در سال 97، سوق دادن فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به سمت برنامه‌های هنری و اسلامی است.
قاسمی با بیان اینکه 52 کانون فرهنگی و هنری در سطح شهرستان وجود دارد افزود: از این تعداد، 22 کانون در سطح شهر و مابقی در بخش‌ها و روستا‌های شهرستان مستقر هستند.
سرپرست اداره ارشاد اسدآباد با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت از 20 تیر ماه آغاز و تا 15 شهریور ماه ادامه خواهد داشت عنوان کرد: 15 کانون در اسدآباد برنامه‌های اوقات فراغت ثبت نام خود را آغاز نموده است.
وی گفت: اجرای دوره‌های آموزشی قرآن کریم در رشته‌های مختلف، آموزش هنر‌های اسلامی- ایرانی همچون معرق، تذهیب، مینیاتور، خوشنویسی و ...از جمله برنامه کانون‌های فرهنگی هنری در اوقات فراغت است.
قاسمی با بیان اینکه در سطح شهرستان 149 مسجد وجود دارد بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی هنری شاخص ویژه ایام تابستان در سطح مساجد انجام می‌شود که پیش بینی می‌شود حدود 5 هزار کودک و نوجوان در این برنامه‌ها حضور یابند.
سرپرست اداره ارشاد اسدآباد با بیان اینکه یک انجمن و یک آموزشگاه خوشنویسی در شهرستان وجود دارد اظهار کرد: این مراکز با فعالیت هنری ایرانی- اسلامی خود 150 هنر جو دارند که علاوه بر برنامه‌های روتین خود برنامه‌های مختلفی در ایام تابستان خواهند داشت.
سرپرست اداره ارشاد اسدآباد افزود: انجمن هنر‌های تجسمی نیز با اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه نقاشی- خط، طراحی، چهره پردازی و... در ایام تابستان در خدمت علاقمندان خواهد بود.


برگزاری همایش سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف در اسدآباد
قاسمی اظهار کرد: اداره ارشاد شهرستان در تابستان سال جاری چند برنامه شاخص نیز در دستور کار خود دارد که از این بین می‌توان به رونمایی از 6 کتاب، تألیف نویسندگان اسدآباد با موضوعات اقلیمی، گردشگری، زیست بوم، شهدا و شخصیت‌های والای شهرستان اشاره کرد.
وی بیان کرد: برگزاری همایش «سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف» با دعوت از سخنرانان کشوری مرداد ماه سال جاری در اداره ارشاد شهرستان از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در این ایام است، برپایی نمایشگاه عکس و خوشنویسی نیز از ویژه برنامه‌های هفته عفاف و حجاب است.
قاسمی با اشاره به اینکه دو کانون قرآن و عترت در شهرستان اسدآباد فعالیت دارد گفت: این دو کانون با همکاری تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش برنامه‌های قرآنی مختلفی در طول سال دارند.
سرپرست اداره ارشاد اسدآباد ادامه داد: کانون‌های قرآن و عترت شهرستان همزمان با ماه محرم و صفر محفل انسی با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته کشوری خواهند داشت.
انتهای پیام

captcha