بازداشت کشیش نیوزیلندی پس از درگیری در مسجد
کد خبر: 3728198
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

بازداشت کشیش نیوزیلندی پس از درگیری در مسجد

بازداشت کشیش نیوزیلندی پس از درگیری در مسجد گروه بین‌الملل - یک کشیش نیوزیلندی که در سفر به استرالیا با حضور در دو مسجد شهر بریزبن ضمن ایجاد درگیری به اسلام و مسلمانان توهین کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از «ای‌بی‌سی»، لوگان رابرتسون و دو نفر از همراهانش به اتهام رفتار توهین‌آمیز و اهانت به اعضای این دو مسجد، روز جمعه توسط پلیس بازداشت شدند. این افراد روز چهارشنبه وارد مسجد کورابی شدند و به افراد حاضر، از جمله یک نوجوان، توهین کرده و آن‌ها را تروریست خطاب کردند.

آن‌ها روز بعد از آن‌ نیز قصد ورود به مسجد درعا در این شهر را داشتند و بعد از آن که با ممانعت مسئولین مسجد مواجه شدند، شروع به مشاجره کردند. رابرتسون در پاسخ به پرسش مودبانه علی قدری، یکی از مسئولین مسجد که دلیل این اقداماتش را پرسید، گفت: من از اسلام متنفرم. من نه از مسلمانان بلکه از این دین بیزارم.

پلیس با حضور در محل رابرتسون و همراهانش را از آن‌جا دور کرد و روز بعد، یعنی جمعه،  اداره مهاجرت و اتباع خارجی استرالیا ویزای رابرتسون را لغو و وی را بازداشت کرد. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و دادگاه این افراد به زودی برگزار می‌شود.

انتهای پیام     

captcha