اسراف یعنی 300 روز آفتابی در خراسان جنوبی و قطعی برق در تهران
کد خبر: 3728219
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

اسراف یعنی 300 روز آفتابی در خراسان جنوبی و قطعی برق در تهران

گروه جامعه ــ استان خراسان جنوبی در سال 300 روز آفتابی دارد یعنی ثروتی که باید به برق تبدیل شود و نه تنها مردم محروم خود استان بلکه سراسر کشور را تغذیه کند؛ افسوس خورشید هدر می‌رود و مردم در تهران در خاموشی به سر می‌برند.

 

اسراف یعنی 300 روز آفتابی در خراسان جنوبی و قطعی برق در تهرانبه گزارش ایکنا؛ به نظر می‌رسد هنوز نه مردم و نه مسئولان کشورمان معنا و مفهوم اسراف و البته گناه بودن اسراف را درست درک نکرده‌ایم. اسراف یعنی هدر رفت هر چیزی که می‌‌توان از آن استفاده کرد.

اسراف یعنی در استان محروم خراسان جنوبی سالانه سه هزار و 200 ساعت آفتاب بتابد، بادهای قوی این استان را درنوردد اما فقط تعداد کمی از مردم خود استان از برق حاصل از انرژی خورشیدی استفاده کنند.

اسراف یعنی مسئولان استان و کشور می‌دانند این استان ظرفیت بالایی برای تولید انرژی برق دارد و مدام هم می‌گویند آماده سرمایه‌گذاری در این خصوص هستند و امیدوارند بخش خصوصی در این زمینه همکاری کند، اما هنوز هیچ اتفاق مهمی در این حوزه رخ نداده است. اسراف یعنی دقیقاً همان روزهایی که آفتاب بر پهنه کویرهای بیرجند می‌تابد، مردم در تهران و سایر شهرها به خاطر کمبود برق خاموشی داشته باشند و مجبور باشند ساعت پنج صبح و حتی زودتر بچه‌های خردسال خود را بیدار کرده به مهدکودک برسانند تا بتوانند ساعت شش صبح سرکار باشند.

انتهای پیام

captcha