نخستین دوره طرح ملی «حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه» در کاشان برگزار شد
کد خبر: 3728282
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

نخستین دوره طرح ملی «حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه» در کاشان برگزار شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ نخستین دوره طرح ملی «حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه» به صورت شبانه‌روزی ویژه بانوان به مدت 20 روز در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام حسن‌زاده، مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) گفت: طرح ملی «حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه» که ثبت‌ نام آن از اسفند 96 تا فروردین‌ماه سال جاری در سراسر کشور انجام شد، به صورت شبانه‌روزی و همراه با ارائه امکانات خوابگاهی ویژه بانوان برگزار شد.
وی افزود: مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) این دوره را در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در خصوص کتاب نهج‌البلاغه که «امروز بیشتر از همیشه، ملت و جامعه اسلامی ما به نهج‌البلاغه نیازمند است» و به دنبال ابراز علاقه از سوی حافظان قرآن و علاقه‌مندان به آشنایی با معارف اهل بیت(ع) به ویژه حضرت علی(ع) از سراسر کشور، تحت عنوان طرح ملی «حفظ حکمت‌های نهج البلاغه» برای نخستین بار راه‌اندازی کرد.
مدیر‌عامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) ادامه داد: مراسم افتتاحیه این طرح در روز یکشنبه، 27 خرداد‌ماه به همراه برنامه زیارتی آستان مقدس هلال‌بن‌ علی(ع)، سخنرانی و اهدای بسته‌های آموزشی انجام شد.

برگزاری نخستین دوره طرح ملی «حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه» در کاشان
وی بیان کرد: ساجده مولوی، حدیث‌سادات شیرازی، فاطمه عباسی، سیده‌زهرا و فاطمه‌سادات محمودی، زهرا عبادی، کوثر صادقی، مریم مؤمنی، زینب کاظمی، الهام شهبازیان، زینب حیدری، فاطمه عارضی، فاطمه سادات حسینی، حدیث محمدی و فاطمه ذوالفقاری 15 نفر فراگیر این دوره بودند که از شهرستانهای سراسر کشور چون اصفهان، تهران، همدان، کرمانشاه، شهرکرد، اراک و کاشان در این طرح حضور یافتند.
وی با اشاره به اینکه آزمون پایانی این طرح روز شنبه 16 تیرماه برگزار شد؛ عنوان کرد: افرادی که حد نصاب نمره را کسب کنند؛ ضمن اخذ گواهی‌نامه پایان دوره، می‌توانند امتیاز حضور در دوره یک‌ساله حفظ نهج‌البلاغه که تاکنون 5 دوره آن در کاشان برگزارشده است، را نیز به خود اختصاص دهند.
حسن‌زاده درباره جزئیات این برنامه تصریح کرد: در این طرح تحویل صفحات جدید، پرسش از درس‌های گذشته و نیز کلاس ترجمه و تفسیر، برنامه‌های نوبت صبح وهم چنین استماع صفحات جدید، حفظ و مباحثه؛ برنامه‌های نوبت عصر را تشکیل می‌دادند که توسط مربی این دوره «زهرا رجبی فرد» تدریس شدند.
وی در پایان به برگزاری کلاس‌های امام‌شناسی، اخلاق و فصاحت به همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و اردویی همزمان بابرگزاری دوره اشاره کرد.

 انتهای پیام

captcha