تزریق نیروی جوان و جهادی به بدنه اجرایی کشور
کد خبر: 3728296
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
امام جمعه هیرمند خواستار شد؛

تزریق نیروی جوان و جهادی به بدنه اجرایی کشور

کانون خبرنگاران نبأ ــ راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی تزریق نیروی جوان و کارآمد به بدنه اجرایی کشور در همه سطوح با تفکر انقلابی و جهادی است؛ باید دولتمردان به نیروهای انقلابی و متدین نسل جوان امروز اعتماد کنند و دلخوش به کشورهای اروپایی نباشند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم گزمه، امام جمعه شهرستان هیرمند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، 15 تیر که در مصلی الغدیر این شهرستان برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری راه برون‌رفت از مشکلات کنونی کشور را بارها و بارها در جلسات مختلف به مسئولان کشور گوشزد کرده‌اند.
وی در ادامه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران امروز راهبردهای مهم علیه این نظام را در پیش گرفته‌اند، اولین راهبرد دشمن فشار اقتصادی علیه نظام و مردم ایران است، دشمن می‌خواهد با تحریم ایران مردم این کشور زیر بار فشار اقتصادی قرار بگیرند تا علیه دولت شعار دهند، دومین راهبرد دشمن فشار روانی است، که با این راهبرد می خواهد نقاط مثبت نظام جمهوری اسلامی ایران را به چالش بکشد، سومین راهبرد آنها فشار عملی است دشمن با این راهبرد می خواهد با نفوذ خود به داخل ایران کشور را به آشوب بکشد.
وی اظهار داشت: در دیدارهای چند روز اخیر ریاست محترم جمهور با سران کشورهای اروپایی مواضع خوب و انقلابی مشاهده شد، که این مواضع تند و انقلابی پیام تقدیر و تشکر سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی را در پی داشته است، و انتظار همه مسئولان و مردم از آقای روحانی، ایستادگی در همین مواضع انقلابی است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم گزمه در ادامه افزود: ریاست محترم جمهور به صراحت اعلام کردند باید صادرات نفت بین همه کشور‌های عضو صورت پذیرد، در غیر این صورت ما تنگه هرمز را می‌بندیم، آنگاه اگر آمریکا و کشورهای عربی می‌توانند نفت صادر کنند این کار را انجام دهند.
خطیب جمعه هیرمند تصریح کرد: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی تزریق نیروی جوان و کارآمد به بدنه اجرایی کشور در همه سطوح با تفکر انقلابی و جهادی است؛ باید دولتمردان به نیروهای انقلابی و متدین نسل جوان امروز اعتماد کنند و دلخوش به کشورهای اروپایی نباشند.
امام جمعه شهرستان هیرمند به جلسه اخیر مسئولان استان و امامان جمعه اشاره کرد و گفت: در جلسه‌ای که با حضور جناب آقای محبی استاندار استان سیستان و بلوچستان و فرمانداران و ائمه جمعه در شهرستان زابل برگزار شد، از وی برنامه شفاف و کاملی را برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و خشکسالی منطقه سیستان خواستار شدیم اما جواب‌های استاندار ائمه جمعه را قانع نکرده است.

وی گفت: وجود مرز یک فرصت و نعمت برای مردم مرزنشین است، در چند سال اخیر مسئولان بلندپایه فراوانی هم برای بازدید آمده‌اند اما متاسفانه هیچ راهکار مناسبی نداده‌اند.
حجت‌الاسلام گزمه امام جمعه هیرمند بیان کرد: مسئولان شهرستانی در بحث بازگشایی بازارچه در مجاورت شهر دوست‌محمد، گام‌های خوبی برداشتند، اما از آن قولی که دادند، حدود یک‌ ماه بیشتر است که می‌گذرد و معلوم نیست چه زمانی قرار است که مرز به عنوان یک فرصت در معیشت این مردم مرزنشین موثر واقع شود؟
خطیب جمعه شهرستان هیرمند افزود: خواهش ما از مجموعه استانداری آن است که برای رفع مشکلات منطقه سیستان فکر عاجلی کنند، چرا که با امروز و فردا کردن دردی از مشکلات مردم حل نمی شود.
وی در پایان به شایعات چند روز اخیر در خصوص کودک ربایی اشاره کرد و گفت: این شایعات کار یک عده از دشمنان نظام است که می‌خواهند فشار روانی را بر مردم بیشتر و مردم را نا امید کنند و بترسانند تا نسبت به نظام بدین شوند.

حسین قدس‌نیا

انتهای پیام

captcha