ازدواج آسان؛ سنت فراموش شده جامعه امروز
کد خبر: 3728307
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

ازدواج آسان؛ سنت فراموش شده جامعه امروز

گروه اجتماعی- امام جمعه ساوجبلاغ گفت: ازدواج آسان در جامعه امروز به یکی از سنت‌های حسنه مغفول تبدیل شده است.

 

ازدواج آسان؛ سنت فراموش شده جامعه امروز
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی ناطقی در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: متأسفانه یکی از بدعت‌هایی که در بسیاری از مناطق ما رواج پیدا کرده و باید همه ما و مردم کمک کنیم، آن را از بین ببریم، اسراف و ریخت و‌پاش‌های اضافی است که در مراسم ازدواج انجام می‌شود.
وی ازدواج آسان را محصول گرایش به سیره و سنت نبوی و علوی توصیف کرد و یادآور شد: طبیعتاً ما هر چقدر با محوریت آرمان‌های دین مقدس اسلام و ارزش‌های آن زندگی اجتماعی و فردی خود را تنظیم کنیم به همان میزان قادر خواهیم بود، سلامت جامعه را حفظ و آسیب‌ها را از بین ببریم.
این مسئول بیان کرد: در اسلام رهنمودها و توصیه‌های ارزشمندی در خصوص ازدواج و معیارهای آن وجود دارد که اگر جوانان مسیر را اشتباه نروند و به فرهنگ غنی دینی رجوع کنند می‌توانند زندگی خوبی را شکل دهند و با کمترین مشکل ادامه مسیر دهند.
ناطقی با بیان اینکه سطح توقعات زوج‌ها در اول ازدواج نباید در سطح توقعات دست نیافتنی باشد؛ یادآور شد: معرفی الگوهای صحیح ازدواج و ازدواج مبتنی بر ارزش‌های دینی در این بخش حائز اهمیت است.
امام جمعه ساوجبلاغ همچنین بر افزایش توجه و ظرفیت‌ پرداخت وام‌های ازدواج برای جوانان تأکید کرد و گفت: بانک‌ها نیز باید حقی که بر گردن آن‌ها نهاده شده است را در زمان کوتاهی اجرایی کنند و وام ازدواج را به راحتی در اختیار زوجین قرار دهند و به تعهدات خود عمل کنند.
ناطقی در پایان با اشاره به جایگاه رسانه در جامعه امروزی، ترغیب جوانان به ازدواج آسان را یکی از وظایف مهم رسانه‌ها دانست و افزود: رسانه‌ها بایستی با تولید خبر، گزارش و فیلم، جوانان و خانواده‌ها را برای بازگشت به فرهنگ ازدواج آسان در جامعه بیش از گذشته ترغیب کنند.
انتهای پیام./

captcha