لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای شناسایی تهدیدات در مدیریت پدافند غیرعامل
کد خبر: 3728339
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
اکبری تاکید کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای شناسایی تهدیدات در مدیریت پدافند غیرعامل

گروه اجتماعی- فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: استفاده درست و مطلوب از ظرفیت‌های استان موجب تسهیل در مدیریت مشکلات شده و فرهنگ‌سازی و شناسایی این تهدیدات بر عهده دانشگاه‌ها است.

استفاده از ظرفیت‌های چهارمحال و بختیاری موجب تسهیل در مدیریت مشکلات می‌شود

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، علی‌محمد اکبری فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) استان صبح امروز 16 تیرماه در همایش پدافند غیرعامل با محوریت تهدیدات زیست‌محیطی که در دانشگاه شهرکرد برگزار شد، بیان کرد: پیش‌بینی و پیشگیری به منظور مقابله با تهدیدات نیازمند آموزش، توصیه و فرهنگ‌سازی است.
وی با اشاره به تهدیدات زیست محیطی در مورد آب شرب استان، افزود: لازم است گروه‌های متعددی، به خصوص مسئولان توجه بسیاری به این مهم داشته و آمادگی‌های لازم را پیدا کرده و برآوردهای لازم از وضعیت موجود را بسنجند.
اکبری خاطرنشان کرد: درباره تهدیدات امنیتی، مشکلاتی نداریم، چرا که مدال ولایت‌مداری بر گردنمان است، اما لازم است درباره تهدیدات زیست محیطی اعم از طبیعی و غیرطبیعی تمهیدات لازم انجام شده چرا که ایجاد شناخت و آشنایی در این موضوع موجب تسهیل در مدیریت خواهد شد.
فرمانده سپاه قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری بیان کرد: استفاده درست و مطلوب از ظرفیت‌های استان موجب تسهیل در مدیریت مشکلات شده و فرهنگ‌سازی و شناخت این تهدیدات بر عهده دانشگاه‌ها می‌باشد.
وی در ادامه بیان کرد: تهدیدات زیستی شامل تهدیدات انسانی، نباتات، محیط زیست، منابع طبیعی، آب شرب، صنایع غذایی، دارو و صنایع مرتبط با آن است که ایجاد آمادگی لازم مراکز درمانی برای مقابله با تهدیدات احتمالی زیست‌محیطی الزامی است.
در ادامه، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری در حاشیه این همایش، افزود: بحث تشخیص و آشکارسازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .
وی با اشاره به موضوع نیاز به امکانات فردی و تشخیصی در تهدیدات احتمالی، افزود: امکانات موجود جوابگوی تهدیدات احتمالی نخواهد بود.
فرامرز شاهین خاطرنشان کرد:پدافند غیرعامل بحث گسترده‌ای بوده و با گذر زمان شاهد تغییراتی بسیاری خواهیم بود و دانشگاه‌ها باید آمادگی خود را در برابر از این تهدیدات افزایش دهند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: بیمارستان صحرایی، فوریت‌های پزشکی، تیم‌های پزشکی و برگزاری مانورها، نظارت بر مواد غذایی و نظارت بر اماکن در حوزه بهداشت و پیشگیری از برنامه‌های دانشگاه می‌باشد.
معاون پژوهش و فناوری و مسؤول کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه شهرکرد در ادامه این همایش اظهار کرد: حوزه زیستی یکی از ابعاد هشت‌گانه پدافند غیرعامل است که شناسایی تهدیدات زیستی و ارائه راه‌کار‌هایی به منظور مقابله و مدیریت از وظایف اصلی این حوزه است.
خوش‌سیر خاطرنشان کرد: به‌دلیل رونق دامداری، کشاورزی و باغ‌داری در استان، لازم است مسئله تهدیدات زیستی جدی گرفته شده، چراکه این استان نقش مهمی در امنیت غذایی کشور دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: شاخص اصلی تهدیدات زیستی، سرعت شیوع و ناشناخته بودن منبع تهدید بوده و این تهدیدات زیستی نسبت به حوزه جغرافیا و زمان متغیر است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد هم در ادامه این جلسه، پیشرفت و توسعه در دنیا را مدیون تلاشگران و جهادگران علمی دانست و گفت: لازم است در کشور به منظور مقابله با تهدیدات نسخه علمی پیچیده شود، در غیر اینصورت مشکلات گریبان‌گیر ما خواهد شد.
حجت‌الاسلام سعید صفی با اشاره به مشکل کم‌آبی در استان، تصریح کرد: امروزه با سیاسی‌بازی کار پیش نخواهد رفت و برخی با سیاسی‌بازی و سیاسی‌کاری غلط، بیش شصت درصد آب زاینده‌رود را برای صنعتی که به اشتباه در استان مجاور بر پا شده است فرستاده و با دروغ ، علت نرسیدن آب به برخی مناطق را برداشت آب در استان بالادست عنوان می‌کنند.
انتهای پیام

 

captcha