مواضع تخریبی آمریکا بیانگر توفیق سپاه در برابر سیاست‌های افسون‌طلبانه است
کد خبر: 3728435
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۸
جعفر قنادباشی:

مواضع تخریبی آمریکا بیانگر توفیق سپاه در برابر سیاست‌های افسون‌طلبانه است

گروه سیاسی ــ کارشناس مسائل منطقه و سفیر اسبق ایران در لیبی تأکید کرد: مواضع اخیر آمریکا علیه سپاه به‌نوعی یک جنجال تبلیغاتی بوده و نشان داد که سپاه در برابر سیاست‌های افسون‌طلبانه ایالات متحده در منطقه که مبتنی بر حفظ امنیت اسرائیل است نقش مهمی ایفا کرده است.

متحدین آمریکا تمایلی به تبعیت از سیاست‌های افسون‌طلبانه ترامپ ندارند

«جعفر قنادباشی»، کارشناس مسائل خاورمیانه و سفیر اسبق ایران در لیبی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا به تحلیل چرایی تصمیم ترامپ برای قرار دادن احتمالی سپاه در لیست تروریستی پرداخت و در این رابطه گفت: این‌که آمریکایی‌ها علیه سپاه در عرصه تبلیغاتی یا در عرصه سیاسی اقداماتی را صورت دهند به معنی این است که سپاه توانسته در برابر سلطه‌گری و پایمال کردن حقوق ملت‌ها از سوی ایالات متحده ایستادگی کند و در این خصوص نقش بسیار مثبتی را داشته باشد.

وی ادامه داد: مواضع اخیر آمریکا علیه سپاه به‌نوعی یک جنجال تبلیغاتی بوده و نشان داد که سپاه در برابر سیاست‌های افسون‌طلبانه ایالات متحده در منطقه که مبتنی بر حفظ امنیت اسرائیل است نقش مهمی ایفا کرده است.

سفیر اسبق ایران در لیبی در ادامه با بیان این مطلب که آمریکایی‌ها امروز در بالاترین سطح خصومت علیه ایران قرار دارند، گفت: این کشور در صدد است تا بیشترین ضربه‌ها را نه تنها به دولت و نظام بلکه به ایران و ایرانی وارد کند و تلاش ایالات متحده برای قرار دادن سپاه در لیست تروریستی اثبات می‌کند که سپاه در خط مقدم صیانت از منافع ملی، بقا و هویت ایران و ایرانی است.

قنادباشی افزود: البته آمریکا امروز اهرم لازم را برای اعمال خصومت‌ورزی ندارد و در واقع آن چیزی را که فعلاً در دست دارد، محدود به ابزارهای تبلیغاتی است و همین ابزار هم خریداری در میان افکار عمومی ندارد.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: از آن‌جا که آمریکا در گذشته هم افراد مؤثر در رده‌های مختلف سپاه را مورد تحریم قرار داده، چنین اقداماتی از سوی این کشور زمینه‌ساز همنوایی، وحدت و نزدیکی میان مردم و سپاه خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: کشورهای جهان امروز علاقه‌ای به تبعیت از سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا ندارند و تا آن‌جا که بتوانند از اجرای خواسته‌های آن سر باز می‌زنند. امروز به دلیل مواضع ترامپ حتی متحدین آمریکا مثل اروپا تمایلی به اجرای خواسته‌های ایالات متحده ندارند و به خوبی می‌دانند که اگر از سیاست‌های ترامپ تبعیت کنند، در آینده خاورمیانه جایگاهی نخواهند داشت، لذا اولویت ما در این مرحله این است که ابتدا اروپا را از همسویی با سیاست‌های ضدایرانی آمریکا باز بداریم.

 انتهای پیام

captcha