اعلام فوق‌‌برنامه‌های مسابقات قرآن دانش‌آموزان
کد خبر: 3728444
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳

اعلام فوق‌‌برنامه‌های مسابقات قرآن دانش‌آموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت‌های فوق برنامه برای متسابقان طراحی شده است و دانش‌آموزان بعد از اتمام تلاوت و مسابقه خود در سالن وارد برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌شوند.

برگزاری فعالیت‌های ویژه فوق‌ برنامه در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان

به گزارش ایکنا؛ محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه «نمای نزدیک» رادیو قرآن گفت: سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز در بخش پژوهشی و در قسمت پسران از ۱۲ تا ۱۵ تیرماه در پنج رشته صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، تفسیر قرآن، احکام و انشای نماز در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه بهترین‌های قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور و برگزیده هفت میلیون دانش‌آموز در این مسابقات حضور دارند، خاطرنشان کرد: همچنین، ارزیابی محتوای مسابقات توسط هیئت اندیشه‌ورز صورت می‌گیرد و سعی می‌کنیم سال به سال با تغییرات جدی فعالیت‌ها را ارتقاء دهیم.
مسیب‌زاده با اشاره به حضور داوران ممتاز بین‌المللی در مسابقات اظهار کرد: فعالیت‌های فوق برنامه برای متسابقین طراحی شده است و دانش‌آموزان بعد از اتمام تلاوت و مسابقه خود در سالن وارد برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌شوند و از زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشته انشای نماز تصریح کرد: در کنار فعالیت‌های فنی مانند روخوانی، روان‌خوانی و صحت و قرائت یک سری فعالیت‌های جانبی مثل انشای نماز در مسابقات طراحی شده است به این ترتیب که دانش‌آموزان در سطح مدرسه انشا و دست‌نوشته‌های خود را پیرامون فعالیت‌های نماز انجام می‌دهند و وارد مرحله منطقه‌ای و استانی و کشوری می‌شوند.
وی با بیان اینکه این رشته در چهار بخش آزمون دارد، ادامه داد: بخش اول بخش عملی نماز است یعنی دانش‌آموزان افعال نماز را اجرا می کنند، یک بخش اذکار نماز است و صحت قرائت دانش‌آموزان بررسی می‌شود، یک بخش نیز دانش‌آموزان یک صفحه در مورد یک موضوع پیرامون نماز مطلب و انشا می‌نویسند و در آخر پنج کلمه انتخاب می‌شود که باید دو خط توضیح در مورد هر کلمه بنویسند.
مسیب‌زاده با بیان اینکه با این رشته در صدد نشر جنبه‌های هنری نماز هستیم، افزود: همچنین، امسال برای اولین بار جشنواره فضای مجازی را در اداره‌کل فرهنگی، هنری وزارتخانه راه‌اندازی کردیم و امیدواریم در این راه به آینده روشنی برسیم.

انتهای پیام

captcha